OFFICIEEL: Onderzoeksrechter van zaak 'Propere Handen' gehaald

OFFICIEEL: Onderzoeksrechter van zaak 'Propere Handen' gehaald

Gepubliceerd: dinsdag 15 januari 2019 om 14:00di 15-01-2019 om 14:00

Laatste update: dinsdag 15 januari 2019 om 14:00di 15-01-2019 om 14:00

Het Hof van Cassatie heeft de wraking van de onderzoeksrechter in de zaak van het voetbalschandaal bevestigd. Dat meldt VRT NWS. Het was het Antwerpse hof van Beroep dat besliste om onderzoeksrechter Joris Raskin te wraken.

Midden november diende Hans Rieder, de advocaat van Bart Vertenten, klacht in bij het Antwerps Hof van Beroep. “Het feit dat de onderzoeksrechter lid was van de licentiecommissie op het ogenblik dat het onderzoek al gestart was, zorgt voor een band tussen hem en de Koninklijke Voetbalbond”, oordeelde het hof toen.

Het federaal parket ging toen in cassatie tegen de wraking. De aanvraag was volgens het parket te laat ingediend. Door de uitspraak in Cassatie is de wraking van de onderzoeksrechter nu definitief. 

Lees meer over:Jupiler Pro LeagueJPL

Plaats een reactie

VeeDeeVee +20206
dinsdag 15 januari 2019 om 13:41
Het volgende op de agenda: Alle onderzoeksdaden nietig laten verklaren.. Zucht.
Vind ik leuk
Brubru +5956
dinsdag 15 januari 2019 om 13:47
Ik dacht dat daar al een uitspraak over gebeurde.
Vind ik leuk
Fie +493
dinsdag 15 januari 2019 om 13:41
Allez vooruit. We kunnen weer opnieuw beginnen... 🙄🙄🙄
Vind ik leuk
Brubru +5956
dinsdag 15 januari 2019 om 13:47
In feite verandert dit niets aan de zaak.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 13:52
Een storm in een glas water, een olifant in een porseleinkast of de beerput weer toe . Weer typisch België.
Vind ik leuk
TageMeister +9181
dinsdag 15 januari 2019 om 13:59
Wat houdt dit in?
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
dinsdag 15 januari 2019 om 14:07
Dat mensen kleingeestig kunnen zijn -_-
Vind ik leuk
TageMeister +9181
dinsdag 15 januari 2019 om 14:23
wat kunnen de gevolgen zijn?
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
dinsdag 15 januari 2019 om 14:50
In het beste geval loopt het onderzoek gewoon verder maar met een andere onderzoeksrechter, in het slechtste geval gaat alles en iedereen vrijuit wegens "procedurefout". Nog een optie kan zijn dat het gehele onderzoek opnieuw moet gebeuren met een andere onderzoeksrechter.
Maar ik denk dat we best afwachten alvorens veronderstellingen hierover te doen...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 14:55]
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 15:39
??? Dacht het niet 🙄
Vind ik leuk
Bart Joos +3032
dinsdag 15 januari 2019 om 14:07
Is een formele bevestiging maar houdt niets in. De zaak werd toch reeds overgenomen door een andere onderzoeksrechter. Het onderzoek loopt gewoon door. Niets aan de hand.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 14:08]
Vind ik leuk
Geertvdd +4024
dinsdag 15 januari 2019 om 14:13
In mijn ogen goed nieuws: dit had even goed kunnen gebeuren nadat alle onderzoeksdaden gesteld waren en dan konden ze opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 14:51
Dat als men geld heeft en de juiste mensen kent overal mee weg komt .
Vind ik leuk
Intel +1617
dinsdag 15 januari 2019 om 16:25
Dat duurt nogal voor er uitspraken zijn wat een gedoe , als supporter en ploeg wilt ge gewoon zo snel mogelijk weten wat of hoe . En de media schrijft dan van alles maar eigenlijk weten ze van niets . Belachelijk gerecht hoe lang kan zo een onderzoekje duren , als ik op mijn werk over alles zo lang krijg ik mijn c4 .
Vind ik leuk
Brubru +5956
dinsdag 15 januari 2019 om 17:43
Is toch normaal dat men geen overhaaste uitspraken gaat doen.
Onderzoek moet grondig gebeuren en er mag geen twijfel bestaan over de eventuele bewijzen als die er al zouden zijn.
Ik heb soms de indruk dat er een aantal mensen sensatiebelust zijn en koppen willen zien rollen.
Vind ik leuk
Intel +1617
dinsdag 15 januari 2019 om 17:51
We zijn toch al enkele maanden verder , ik vind dat het toch wat sneller mag , straks is het seizoen voorbij en weten we van niets . Op zich is dit ook een vorm van competitie vervalsing vind ik .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws