Connecties Arnesen komen al van pas: 'Doet RSCA zaken met Manchester City?'

Connecties Arnesen komen al van pas: 'Doet RSCA zaken met Manchester City?'

Gepubliceerd: dinsdag 15 januari 2019 om 13:05di 15-01-2019 om 13:05

Anderlecht is teruggekeerd van de stage in Spanje. Buiten de terugkeer van Kara Mbodj viel er op vlak van transfers nog niet al te veel beweging te bespeuren bij paars-wit.

Anderlecht heeft niet enkel versterking nodig. Ook op uitgaand vlak moet er heel wat gebeuren. Aangezien Anderlecht nog maar op één front actief is, is de kern veel te groot. Sport/Voetbalmagazine weet dat Knowledge Musona, Ryota Morioka en Ivan Obradovic sowieso andere oorden zouden mogen opzoeken. Musona zou naar Lokeren kunnen.

Op inkomend vlak zou er dan weer vooral gekeken worden naar versterking voorin. Een nieuwe middenvelder is een must. Maar ook een aanvaller zou meer dan welkom zijn. Een beweeglijk type dat Santini en Dimata kan ondersteunen liefst.

Manchester City
Voor die versterking zou het wel eens de hulp kunnen krijgen van Manchester City. Frank Arnesen, de nieuwe technisch directeur van Anderlecht, heeft een goede band met City. Zijn zoon Sebastian Arnesen is er namelijk scout. City stalde in het verleden al geregeld spelers in kleinere competities, onder meer bij Vitesse.

Plaats een reactie

K1908 +2991
dinsdag 15 januari 2019 om 13:19
"Sport/Voetbalmagazine weet dat Knowledge Musona, Ryota Morioka en Ivan Obradovic sowieso andere oorden zouden mogen opzoeken. "

Is dat niet al achterhaald? Ik lasdat Obradovic net een hele goede indruk naliet op stage...
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 13:19
Het enige dat er op Anderlecht beweegt situeert zich in mijn broek. Het is wachten op een tweet van Coucke die dat soort nieuws zal aankondigen maar de klok tikt
Vind ik leuk
ekakia +639
dinsdag 15 januari 2019 om 13:20
Ik blijf erbij:

Benavente is een missing-link tussen het middenveld en de spitsen. Hij is Anderlechtmateriaal. Er zal tenminste iéts gebeuren met hem op het veld.

Ampomah van Waasland-Beveren is een leuke winger met veel snelheid. Hij is in mijn ogen een tweede Acheampong. Je mocht voor of tegen Acheampong zijn, maar zo iemand missen ze toch, nu Bakkali toch wel een beetje door de mand valt. Zet deze twee spelers in deze ploeg en de snelheid van uitvoering gaat toch al drastisch de hoogte in.

Vanachter zul je iemand in het buitenland moeten gaan halen. In onze competitie zit op dit moment niet iemand die een meerwaarde kan betekenen voor deze ploeg.
Ik denk natuurlijk -zoals velen- aan Mbemba... maar er loopt toch meer dan 1 Mbemba rond op deze aardbol?
Vind ik leuk
Toca +52277
dinsdag 15 januari 2019 om 13:28
Ben ik niet mee akkoord.
Ik zie echt niet in waarom je een Ampomah zou gaan halen als je Amuzu en Doku hebt lopen. Die is toch helemaal niet beter.
Benavente vind ik ook al zo'n overroepen speler, en de prijs dat Charleroi daar voor wil, ik zou er nog niet de helft voor over hebben.
Achteraan zal er nog wel een CV bijkomen denk ik,, maar ik zou toch eerder opteren voor een rechtsback ipv Appiah.
Vind ik leuk
FcRazor +1660
dinsdag 15 januari 2019 om 13:46
Helemaal mee eens. Waarom overroepen JPL spelers halen, Morioka was ook goed bij beveren. Benavente wordt gewoon een dure transfer voor een gewone speler. Ik denk dat er deze winter gewoon geen goede transfers zijn. Het is wat het is voor nu. Beter opbouwen met wat er is, enkele jeugdspelers kunnen ervaring op doen en zijn zo wat rijper voor volgend seizoen. Goed scouten zo dat transfers voor juli in orde zijn, liefst nog wat eerder. Het mogen nu geen paniek aankopen worden.
Een andere vraag is, kan het publiek nog een half seizoen doorbijten en beseffen dat het voorlopig gewoon dit is?
Vind ik leuk
Hierulf +1937
dinsdag 15 januari 2019 om 14:31
idd, kijk eens wat er gebeurt met Rezai bij FCB...
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 15:00
Voorwaar een heel verstandige kijk op de zaak. Nuchter en goed bekeken. Great !!
Vind ik leuk
larédo +1489
dinsdag 15 januari 2019 om 15:00
Nagels met koppen Toca. Benavente is niet efficiënt genoeg in mijn ogen. Doku zou ik de voorkeur geven op amuzu, dat gastje is de volgende jackpot.
Vind ik leuk
Toca +52277
dinsdag 15 januari 2019 om 15:44
helemaal mee eens. Al heeft Amuzu ook zijn kwaliteiten.
Maar ook nog te onbesuist soms.
Vind ik leuk
ekakia +639
dinsdag 15 januari 2019 om 16:44
Met Amuzu en Doku heb je -zeker met de laatste- goud in handen. Doku is wel nog maar 16 jaar. Ampomah en Bakkali erbij is vier mensen voor twee posities. Geen overbodige luxe. Ik reken Saief niet mee als winger. Een dikke onvoldoende. Je kan natuurlijk ook nog altijd Najar als rechtsbuiten posteren, maar jammer genoeg heb je ook al gemerkt dat zijn kwaliteiten niet meer dezelfde zijn dan een paar jaar terug. Najar dus als back-up voor Saelemaekers of omgekeerd, afhankelijk van de vormcurve. Ik ben dus zeker dat zowel Doku als Amuzu genoeg speeltijd zouden krijgen bij mij met Ampomah bij. Ik geloof echt in die gast. Ik heb die vijf keer live aan het werk gezien dit seizoen en die zit daar totaal niet op zijn plaats. Hij is ook heel doelgericht (moet wel nog meer scoren).
Vind ik leuk
Mario_ +2024
dinsdag 15 januari 2019 om 13:46
Of Benavente die link is...... toch wisselvallig. Dan zou ik liever Ilaimaharitra halen, is niet de aanvallende middenvelder, maar die zie ik wel tot zijn recht komen.
Bakkali zal veel beter tot zijn recht komen met een deftig middenveld met een echte '10' op het veld. Evenaans de verdediging zal er wel bij varen.
Maar zulke speler, die de ploeg kan dragen en leiden, is zeer moeilijk om te vinden.... Alle andere posities moet je toch eigen jeugd voluit de kans geven.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 14:03
Waarom zouden we Benavente halen als er 90% kans is dat Rutten in een 4-3-3 gaat spelen?
Vind ik leuk
Rune1891 +7227
dinsdag 15 januari 2019 om 13:59
"Connecties arnesen komen al van pas"
En dan een volledig hypothetisch artikel....
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 14:05
Er is tot nu toe nog niets van pas gekomen van Arnesen zijn connecties, eerst feiten en dan erover spreken.
Vind ik leuk
j.caesar +1905
dinsdag 15 januari 2019 om 14:17
Het wordt het niet, want het is gewoon belachelijk wat men allemaal over Anderlecht vertelt. Vergeet die contacten; die zijn er niet meer dan bij andere clubs, vage ontmoetingen met uitwisselinge van business cards. Als men daarop de toekomst van een ploeg gaat bouwen ??? "veel beloven weinig geven doet de zotten in vreugde leven"
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws