'KBVB komt met update over onderzoek, KV Mechelen en Waasland-Beveren wachten af'

'KBVB komt met update over onderzoek, KV Mechelen en Waasland-Beveren wachten af'

Gepubliceerd: dinsdag 15 januari 2019 om 11:16di 15-01-2019 om 11:16

Laatste update: dinsdag 15 januari 2019 om 13:35di 15-01-2019 om 13:35

Maandag kreeg de Voetbalbond in het kader van Operatie Propere Handen vijf bestuursleden van KV Mechelen en Waasland-Beveren over de vloer. De KBVB zet spoed achter het onderzoek, maar het beseft dat het een race tegen de klok wordt.

"We voeren het onderzoek grondig en werken in een klein team om te vermijden dat er zaken naar buiten komen", aldus Ebe Verhaegen van de voetbalbond in Het Nieuwsblad. "Over hoogstens een maand zullen we met het eerste nieuws naar buiten komen."

De tijd dringt
Op 3 maart eindigt de competitie in Eerste Klasse B, terwijl een week later al de barragematchen voor promotie gespeeld worden. KV Mechelen is al zeker van die barrages, net daarom moet het extra snel gaan. Speeldag 30 in de Jupiler Pro League wordt dan weer gespeeld op 17 maart.

"We zijn ons bewust van het competitieverloop en proberen het onderzoek in die richting te laten lopen, maar in principe is er één echte deadline: de verjaringstermijn van acht jaar. Maar uiteraard proberen we alles zo snel mogelijk af te ronden. Alleen zijn er bepaalde factoren waarop we geen vat hebben", besluit Verhaegen.

Poll

Moeten zij bestraft worden met degradatie?

(652 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +47497
dinsdag 15 januari 2019 om 11:17
Als hun schuld bewezen wordt wel.
Vind ik leuk
TageMeister +7111
dinsdag 15 januari 2019 om 11:22
klopt !
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
dinsdag 15 januari 2019 om 11:24
En ook het verzaken van de meldingsplicht behoort daartoe.
Vind ik leuk
TageMeister +7111
dinsdag 15 januari 2019 om 11:34
heb je dit dan alleen over Beveren, of ook andere?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
dinsdag 15 januari 2019 om 11:43
Dat geldt voor iedereen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 12:19
Lierse en het omkoopschandaal met de gokchinees... grootste straf daar: 250 euro boete... verzaken meldingsplicht degradatie... dat zou er lichtjes over zijn...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
dinsdag 15 januari 2019 om 12:45
Ik schrok er toen inderdaad ook wel van, absoluut. Maar wordt er daar geen onderscheid gemaakt tussen clubleiders en trainer/spelers, die laatste categorie is eerder op privé-initiatief. De club Lierse wist daar niks vanaf. Dacht dat het zoiets was.
Vind ik leuk
agdh +2007
dinsdag 15 januari 2019 om 12:48
Het bestuur van Lierse was hiervan niet op de hoogte, bij Beveren kV Mechelen blijkbaar wel, appelen me peren vergelijken...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 12:49]
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 07:05
Wie zegt dat? Heb je inzage gekregen in het dossier?
Vind ik leuk
agdh +2007
donderdag 17 januari 2019 om 09:43
Die zaak is uitgebreid en gedetailleerd in het nieuws gekomen, zo ook het proces
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 14:05
Beerschot op basis van vermoedens - degradatie dus voor iedereen hetzelfde
Vind ik leuk
JMP +119
dinsdag 15 januari 2019 om 13:21
Veedeevee : Zou het kunnen dat jij als Lokeren supporter heel graag zou hebben dan W-Beveren zakt ? Man man ... bij elk artikel over dossier propere handen, ben je er als de kippen bij om je wishful thinking te verkondigen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 13:22]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
dinsdag 15 januari 2019 om 13:34
Ik reageer op zeer veel artikels, dus zo onlogisch is dit niet hoor. Ik heb trouwens van bij het begin gezegd dat iedereen die betrokken is, gestraft moet worden. Of dat nu WB is of wie dan ook, doet er niet toe.
Vind ik leuk
Brubru +4730
dinsdag 15 januari 2019 om 13:45
Zo is dat maar in feite kunnen wij daar niets zinnig over zeggen toch ?
We weten niet over welke informatie het bondsparket of het gerecht beschikt.
Daarnaast kunnen zowel het bondsparket als het gerecht totaal verschillende straffen uitspreken.
Dus afwachten al ben ik wel akkoord dat een krachtig signaal (of dat nu een vrijspraak is of een straf) de voetbalwereld deugd zou doen. Daar er echter grote ploegen rechtstreeks of onrechtstreeks betrokken zijn bij deze affaire verwacht ik echter geen sensationele straffen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 14:05
Sensatie man....!!!
Vind ik leuk
Lord Wenger +16979
dinsdag 15 januari 2019 om 11:28
Veel werk aan de winkel in ieder geval. Zowel in de Pro League, als bij de KBVB, als bij de clubs.
Vind ik leuk
Julien +1234
dinsdag 15 januari 2019 om 12:14
VP, de titel van dit artikel slaat nergens op.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 12:21
Beerschot is moeten zakken op basis van vermoedens !!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
agdh +2007
dinsdag 15 januari 2019 om 12:50
Is Beerschot niet gezakt om da ze gene nagel meer hadden om aan hun gat te krabben? 🙃
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 12:50]
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 13:51
Dat was onder Vannoppen... Pepe gaat iets verder in de geschiedenis! Maar wel een terechte opmerking!
Vind ik leuk
w-b forever +1369
dinsdag 15 januari 2019 om 16:35
Veedeevee is zich precies weer lekker aan het uitleven als het over onze club gaat.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 17:12
Mogelijks is propere handen laatste strohalm om niet te degraderen...
Vind ik leuk
JMP +119