'Anderlecht denkt aan Zukanovic, concurrentie uit Italië”

'Anderlecht denkt aan Zukanovic, concurrentie uit Italië”

Gepubliceerd: dinsdag 15 januari 2019 om 08:01di 15-01-2019 om 08:01

Laatste update: dinsdag 15 januari 2019 om 08:02di 15-01-2019 om 08:02

Met Kara Mbodji heeft RSC Anderlecht er al een 'nieuwe' verdediger voor na de winterstop bij. Toch speurt paars-wit nog naar versterkingen. Volgens Het Laatste Nieuws is Ervin Zukanovic bij Anderlecht in beeld.

De naam van de 31-jarige Zukanovic doet vast en zeker nog een belletje rinkelen. De Bosniër maakte eerder in ons land het mooie weer bij bij FCV Dender, KAS Eupen, KV Kortrijk en KAA Gent.

In 2014 verliet Zukanovic ons land en begon hij aan heel wat Italiaanse avonturen. De centrale verdediger speelde voor Chievo Verona, UC Sampdoria, AS Roma, Atalanta Bergamo en Genoa CFC. Dit seizoe verzamelde Zukanovic  in de Serie A in acht matchen 462 speelminuten.

Bij Genoa heeft Zukanovic momenteel nog een contract tot medio 2021. Er zou ook interesse in zijn persoon zijn van de Italiaanse clubs Udinese en SPAL. Maar naar verluidt zou Zukanovic de voorkeur geven aan een terugkeer naar België.  

Lees ookBedreigde Vranjes bekende zangeres met de dood? 'Het schandaal van de eeuw’

Plaats een reactie

Toca +47499
dinsdag 15 januari 2019 om 08:12
Gaan ze toch eerst wat verdedigers moeten verpatsen neem ik aan. Gaat niet simpel zijn.
Vind ik leuk
AzEz86 +7062
dinsdag 15 januari 2019 om 08:23
Mss wisselen met Milic?
Vind ik leuk
Toca +47499
dinsdag 15 januari 2019 om 08:29
Zou nog is een oplossing zijn. Ik vrees dat ze nog veel meer spelers zullen moeten 'wisselen' om er vanaf te geraken.
Vind ik leuk
Xytox +2380
dinsdag 15 januari 2019 om 08:20
Ook een Bosniër... Hopelijk strippen ze hem eerst om grondig te controleren op tattoos en dergelijke... 🤔
Vind ik leuk
Lord Wenger +16979
dinsdag 15 januari 2019 om 09:52
Was één van de betere verdedigers die we da afgelopen jaren gehad hebben. Beenharde en solide verdediger. Is overigens de allereerste speler die in de Ghelamco Arena heeft gescoord.
Vind ik leuk
Daydreamer +5710
dinsdag 15 januari 2019 om 10:12
Een speler die op 4 jaar tijd bij 5 verschillende ploegen heeft gespeeld, dan stel ik me toch vragen...
Hij was bij Gent een goede verdediger maar da's ook weer bijna 5 jaar geleden, hij is nu al 31. Geen optie voor de toekomst dus!
Weet er iemand hoe hij de afgelopen jaren gepresteerd heeft?
Vind ik leuk
Geofpurple +6193
dinsdag 15 januari 2019 om 12:17
Bij zijn eerste jaar in Italie was hij basisspeler Bij Chievo (op de eerste 5 speeldagen na).
Bij Sampdoria was hij het eerste deel van de competitie basisspeler, na de winterstop, stond ie 50% van wedstrijden ook nog in de basis.
Bij Atalanta was hij het eerste deel grotendeels basisspeler. Na de winter geraakte hij nog moeilijk in de ploeg.
Eerste jaar bij Genua onbetwist basisspeler. Dit seizoen verloopt duidelijk wat moeilijker. Dat hij zo vaak wisselde van team, is deels omwille van dat hij na 2 seizoenen Serie a, aangekocht werd door Roma, die hem dan uitleende.

Van Gent naar Chievo (heel sterk jaar), aangekocht door een hoger aangeschreven team Sampdoria. Roma heeft hem daar dan opgepikt en uitgeleend aan Atalanta en Genua. Hij is nu definitief eigendom van Genua.
Vind ik leuk
j.caesar +828
dinsdag 15 januari 2019 om 11:00
Van zoveel na te denken gaan de Brusselaars toch wel koppijn krijgen
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 14:10
Dat zou zeer goed zijn voor de verdediging, om de 2 plaatst te bemachtigen... misschien nog kampioen te worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws