Rutten spreekt kritiek meteen tegen: “Dat heb ik toen ook snel gekeerd”

Rutten spreekt kritiek meteen tegen: “Dat heb ik toen ook snel gekeerd”

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 23:45za 12-01-2019 om 23:45

Fred Rutten is de nieuwe coach van RSC Anderlecht. De supporters van paars-wit wilden een grote naam als nieuwe hoofdtrainer en Rutten zou dat niet zijn. De Nederlander spreekt dit meteen tegen.

Rutten kende hetzelfde probleem bij Feyenoord. “Tja, bij Feyenoord had ik ook de perceptie tegen en die heb ik snel gekeerd. Ik paste in het profiel dat Anderlecht zocht en nu moeten we weer punten gaan pakken”, laat Rutten aan De Standaard weten.

“Die eerste match op AA Gent zal uiteraard belangrijk zijn, maar daar valt of staat ons seizoen niet mee. We moeten de negen matchen tot aan de play-offs gewoon als een geheel bekijken”, aldus Rutten.

Grote naam
De fans van Anderlecht wilden aldus een grote naam zien als opvolger van de ontslagen Hein Vanhaezebrouck. Onder meer Philip Cocu en Frank De Boer werden genoemd, maar leken onhaalbare kaarten voor paars-wit.

Poll

Is Rutten de juiste keuze?

(363 stemmen)

Plaats een reactie

E.V +2644
zondag 13 januari 2019 om 00:03
Is Rutten de juiste keuze?

Geen idee...laat die mens eerst zijn werk doen en oordeel dan.
Vind ik leuk
Arrado +66
zondag 13 januari 2019 om 00:06
Vind ik ook

Momenteel is de kern echter niet sterk genoeg om op te boksen tegen Club en Genk. Zolang dat daar geen verandering in komt kan Fred zijn werk ook niet goed doen
Vind ik leuk
E.V +2644
zondag 13 januari 2019 om 00:11
Om nog mee te spelen moeten ze zowieso nog spelers kopen...halen ze niks dan kan men oordelen of Rutten met dezelfde kern als HVH beter of slechter was...simpel als dat...
Vind ik leuk
Geofpurple +5677
zondag 13 januari 2019 om 00:26
Dat er nog zijn die zich richten op dit seizoen ...
Vind ik leuk
TageMeister +6332
zondag 13 januari 2019 om 01:56
Rutten, Verschuren,...

Door hun domme uitspraken zijn der die dromen
Vind ik leuk
Geofpurple +5677
zondag 13 januari 2019 om 11:10
Voor de camera of micro is men rsca zijnde verplicht dit te zeggen, maar de aanhang mag beetje meer realisteitszin voor de dag leggen
Vind ik leuk
TageMeister +6332
zondag 13 januari 2019 om 11:12
Ik vind dat het net omgekeerd is.

De fans mogen dromen, de club moet realistisch zijn.
Vind ik leuk
Geofpurple +5677
zondag 13 januari 2019 om 11:17
Ok, stel, rsca zijnde die verkondigd, we richten ons op volgend seizoen. Dan krijg je gezaag van , dit hoort niet voor een club als rsca, 'We are Anderlecht' blabla.

Enfin das zo een situatie, whatever you (they) do, er zullen er altijd zijn die zagen en kritiek hebben
Vind ik leuk
TageMeister +6332
zondag 13 januari 2019 om 11:19
Je kan zeggen ons eerdte doel is POI en dan zo hoog mogelijk eindigen.

Dan toon je en ambitie realiteit
Vind ik leuk
Geofpurple +5677
zondag 13 januari 2019 om 11:22
Klopt, maar je kent rsca, die krijgen het niet over hun lippen ( we geven de titel op). Maar het zou wel van realisme getuigen. Ze hebben er gewoon de ploeg niet voor. 2de, 3de of 4de allemaal perfect mogelijk nog. Titel = uitgesloten.
Vind ik leuk
TageMeister +6332
zondag 13 januari 2019 om 12:53
Ik ben rsca fan en realist
Vind ik leuk
Geofpurple +5677
zondag 13 januari 2019 om 15:07
I know, maar je bent niet in de meerderheid was het 2de betreft
Vind ik leuk
Mckenzie +4350
zondag 13 januari 2019 om 01:38
De Boer en Cocu zouden me niet geruster stellen. Tijd zal het uitwijzen.
Vind ik leuk
Zelfkweek +1235
zondag 13 januari 2019 om 08:25
Dat is de bedoeling, de fans weer even koest houden......😉
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 01:41
Zijn De Boer en Cocu dan zoveel grotere namen? Ik dacht dat Frank en Filip behalve in Nederland ook zwaar geflopt waren...
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 01:57
hoezo grote naam?
Alsof er op het veld nog grote namen rondlopen.
Supporters ,voetjes op de grond en geef de man een eerlijke kans.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 01:59
Anderlecht heeft de laatste 10 jaar 1 trainer gehad met een zogezegd palmares en dat is dikke hein!! Ja Dien mens heeft geflopt eh, al Di andere zogezegde "kleine trainers" hebbe de titel gepakt zoals jacobs van den brom hasi en Weiler, ok dit jaar is het ver weg maar ik denk dat dikke hein echt nix uit deze groep heeft gehaald.. Als je najar in de verdediging zet heb je echt geen visie, werk maar rustig fredje en dan komt et dit seizoen nog wel goed en snoer de vele tegenpolen maar gwn het mondje, te beginne in Gent volgende week!
Vind ik leuk
sus +614
zondag 13 januari 2019 om 09:24
het enige wat we moeten doen is 2 toppers kopen.....
maar wat hebben we nog steeds niet gedaan????juist iets bij gekocht....
met deze ploeg wordt het sowieso po2
Vind ik leuk
Heppen1J +509