Trebel zit weer 'op het goede spoor': Het gaat veel beter met mij

Trebel zit weer 'op het goede spoor': "Het gaat veel beter met mij"

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 18:59za 12-01-2019 om 18:59

Als één iemand de malaise oversteeg bij RSC Anderlecht in de eerste seizoenshelft, was het Adrien Trebel. De middenvelder hoorde week in week uit bij de betere Brusselaars, tot een vervelende blessure roet in het eten gooide. Dat is nu echter definitief verleden tijd. 

"Het gaat veel beter met mij. Ik had geen keuze om langs de operatietafel te passeren om voor eens en voor altijd af te rekenen met die kwaal. Ik heb twee weken voor de feesten hervat met de groep. Nu gaat het beter en beter, dus ik hoop dat ik op het goede spoor zit en dat het zo verder verloopt", vertelt Trebel bij Sporza.

Veel waarnemers noemen de Fransman zelfs de beste 'wintertransfer' van paars-wit. "Dat weet ik niet", lacht hij. "Ik hoop het alvast, want het is een club die me veel gegeven heeft. Nu is het aan mij om aan het bestuur te tonen dat ze zich niet vergist hebben door mijn contract te verlengen." 

Spelmaker
Onder kersvers trainer Fred Rutten zal het tactische plaatje er anders uitzien dan onder Hein Vanhaezebrouck. Welke rol ziet Trebel voor zichzelf weggelegd? "Ik heb eigenlijk geen favoriete positie. Als hij me als linksback wil uitspelen, geen enkel probleem."

"Het is een systeem dat ik goed ken, want in Frankrijk heb ik het zo aangeleerd gekregen. Ik voel me goed als ik een beetje hoger sta, zodat ik het spel op gang kan brengen, druk kan zetten en mijn ploeggenoten betrekken", toont Trebel uiteindelijk toch zijn voorkeur.

Plaats een reactie

Basvyncke +816
zaterdag 12 januari 2019 om 19:13
Het leiderschap van een fitte Trebel en een type Kara achterin kunnen het verschil maken in een overig jeugdig Anderlecht.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:36
Trebel en Kara zijn twee waterdragers. Vooral voetballend is Kara te beperkt. Zij moeten het verschil niet maken, als men dat van hen verwacht is men bij Anderlecht fout bezig.
Vind ik leuk
AzEz86 +6841
zaterdag 12 januari 2019 om 19:55
Het zijn idd mss geen typische Anderlecht spelers zoals we ze vroeger hadden maar: Voetbaltechnisch is Kara mss idd niet bij de beteren, zijn balrecuperatie en leiderschap in de verdediging zijn welgekomen...
Bij Trebel zo'n beetje hetzelfde, zijn leiderschap op het veld en zijn balrecuperatie op het middenveld kunnen we zeker gebruiken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:12
Je hebt te veel van die spelers die iets ontbreken. Je mag - vind ik - niet te veel spelers hebben die gewoon waterdragers zijn. Ik hoor dat Gerkens een goede match heeft gespeeld, want hij heeft het meeste kilometers gelopen. Tja... Moet een speler achter de spitsen bij Anderlecht niet iets meer kunnen dan veel lopen? Ik denk dan aan dribbelen, assists geven, doorsteekpassen, voorzetten, afstandschoten, leiderschap, .... En Dimata die is aanvalsleider. Maar piepjong. Neem nu bv Jestrovic. Niet die snelheid enzo van Dimata, maar die stond wel altijd op de juiste plaats. Die had die ervaring, die grinta, die wil om te winnen, die was sluw. Daar stond iemand.
Vind ik leuk
E.V +2644
zaterdag 12 januari 2019 om 19:56
Men verwacht ook niet van hen dat ze het verschil maken, wel dat ze de groep op sleeptouw nemen en dat is iets heel anders. Dus ja, voor mij zijn ze wel goed bezig.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:05
Ik reageerde op iemand die zei dat ze het verschil kunnen maken. Ik vindt dat niet hun taak. Ze hebben topspelers nodig die dat kunnen en doen.
Vind ik leuk
E.V +2644
zaterdag 12 januari 2019 om 20:06
Ben ik volledig mee eens....
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 08:14
Even er aan herinneren dat TOPspelers niet meer via Brussel passeren en we zonder 'waterdrager' Trebel nauwelijks een punt haalden, laat staan nog matchen wonnen.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 08:15]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 20:51
Deze zomer waren Schrijvers en Rits op de markt. Anderlecht gaf de voorkeur aan Musona en Makarenko. Hoe zot kun je zijn? Twee zeer degelijke betaalbare spelers en Belg, zomaar naar uw grootste concurrent laten gaan. Schrijvers is topschutter in Brugge. Echt zonde. Die vind ik van niveau toch al een pak hoger. Schrijvers kan ook op meerdere posities uit de voeten. En pas op, ze waten niet duurder dan Musona en Milic en co he. En van Trebel, dat is echt een waterdrager. Iemand die moet aanjagen, ballen afpakken, kort inspelen en degelijke techniek. Maar 2 miljoen euro loon.... komaan he. Topspelers hoeven daarom geen miljoenen euro te kosten. Trouwens Trossard, daarvan zag je 2 a 3 jaar geleden al hoeveel talent die had. Die hadden ze moeten kopen, maar ja... En nu is Genk de betere club. Niet dat hij naar Anderlecht wil of wou, maar Constant ging altijd de beste spelers uit België halen. Hij was gierig, maar daar voor het beste betaalde hij veel. Wel, Anderlecht had beter 14 miljoen op tafel gelegd voor Trossard dan 8 voor Sanneh. Nu is het te laat uiteraard. Maar ik wil maar zeggen, topspelers hoeven niet altijd veel geld te kosten en vroeger kocht Anderlecht wel de beste speler uit de competitie, ook voor zeer veel geld in die tijd. En eerlijk, koop Trossard voor 14 miljoen, de kans is groot dat je dat gaat recupereren.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 21:17
vroeger kropen de spelers op hun knieën,om bij RSCA te mogen spelen,zelf dat is verleden tijd: ben niet zeker dat de 'top'spelers die je vernoemde zin hadden om naar Brussel te komen .Zover is het gekomen. O ja, De speler die jij ' waterdrager' noemt is de enige van deze lichting die bij vele vorige generaties Anderlecht spelers steeds zou geselecteerd geweest zijn.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 23:01
Ik zeg niet dat Trebel slecht is, hij is gewoon degelijk. Maar dat rechtvaardigt zijn loon van 2 000 000 euro per jaar niet. Dat is mijn mening. Vroeger liepen in het middenveld daar een Walem of een Bassegio of een Biglia en die schat ik toch hoger in. Biglia, dat zou ik logischer vinden dat die zo royaal vergoed zou worden. En dat is echt geen kwestie van veel geld. Mitrovic is gehaald voor 5 miljoen, verkocht voor het drievoudige. Je kan goede transfers doen. Maar bekijk de transfer van deze zomer.... en eigenlijk ook vele andere transfers de afgelopen jaren. De lat ligt steeds lager. Die moet omhoog en die zal omhoog gaan nu met zo'n heel technisch team.
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 06:14
belachelijk hoge lonen zijn
niemand waard, maar jammer genoeg niet meer weg te denken.
Waarom Lucas beter geschikt zou zijn dan Pär is me onduidelijk. Meen me te herinneren dat de mening bij de supporters over de Argentijn veel minder positief waren dan over de Zweed. Heeft daarna wel ons ongelijk bewezen maar meer Sporting man dan Pär?
no way.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 06:15]
Vind ik leuk
Basvyncke +816
zondag 13 januari 2019 om 00:23
Met het verschil maken bedoelde ik dit niet door de goals te scoren of zo. Deze groep mist gasten die de kopjes niet laten hangen, die andere op sleeptouw nemen en jonge gasten kunnen bijsturen. Die twee lijken binnen de groep het meest geschikt voor deze rol. Dat werd ook gemist. Je hebt wel gelijk dat het voetbal technisch geen toppers zijn. Wel hebben ze de mentaliteit die nu nodig is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws