Trebel zit weer 'op het goede spoor': Het gaat veel beter met mij

Trebel zit weer 'op het goede spoor': "Het gaat veel beter met mij"

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 18:59za 12-01-2019 om 18:59

Als één iemand de malaise oversteeg bij RSC Anderlecht in de eerste seizoenshelft, was het Adrien Trebel. De middenvelder hoorde week in week uit bij de betere Brusselaars, tot een vervelende blessure roet in het eten gooide. Dat is nu echter definitief verleden tijd. 

"Het gaat veel beter met mij. Ik had geen keuze om langs de operatietafel te passeren om voor eens en voor altijd af te rekenen met die kwaal. Ik heb twee weken voor de feesten hervat met de groep. Nu gaat het beter en beter, dus ik hoop dat ik op het goede spoor zit en dat het zo verder verloopt", vertelt Trebel bij Sporza.

Veel waarnemers noemen de Fransman zelfs de beste 'wintertransfer' van paars-wit. "Dat weet ik niet", lacht hij. "Ik hoop het alvast, want het is een club die me veel gegeven heeft. Nu is het aan mij om aan het bestuur te tonen dat ze zich niet vergist hebben door mijn contract te verlengen." 

Spelmaker
Onder kersvers trainer Fred Rutten zal het tactische plaatje er anders uitzien dan onder Hein Vanhaezebrouck. Welke rol ziet Trebel voor zichzelf weggelegd? "Ik heb eigenlijk geen favoriete positie. Als hij me als linksback wil uitspelen, geen enkel probleem."

"Het is een systeem dat ik goed ken, want in Frankrijk heb ik het zo aangeleerd gekregen. Ik voel me goed als ik een beetje hoger sta, zodat ik het spel op gang kan brengen, druk kan zetten en mijn ploeggenoten betrekken", toont Trebel uiteindelijk toch zijn voorkeur.

Plaats een reactie

Basvyncke +880
zaterdag 12 januari 2019 om 19:13
Het leiderschap van een fitte Trebel en een type Kara achterin kunnen het verschil maken in een overig jeugdig Anderlecht.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:36
Trebel en Kara zijn twee waterdragers. Vooral voetballend is Kara te beperkt. Zij moeten het verschil niet maken, als men dat van hen verwacht is men bij Anderlecht fout bezig.
Vind ik leuk
AzEz86 +7364
zaterdag 12 januari 2019 om 19:55
Het zijn idd mss geen typische Anderlecht spelers zoals we ze vroeger hadden maar: Voetbaltechnisch is Kara mss idd niet bij de beteren, zijn balrecuperatie en leiderschap in de verdediging zijn welgekomen...
Bij Trebel zo'n beetje hetzelfde, zijn leiderschap op het veld en zijn balrecuperatie op het middenveld kunnen we zeker gebruiken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:12
Je hebt te veel van die spelers die iets ontbreken. Je mag - vind ik - niet te veel spelers hebben die gewoon waterdragers zijn. Ik hoor dat Gerkens een goede match heeft gespeeld, want hij heeft het meeste kilometers gelopen. Tja... Moet een speler achter de spitsen bij Anderlecht niet iets meer kunnen dan veel lopen? Ik denk dan aan dribbelen, assists geven, doorsteekpassen, voorzetten, afstandschoten, leiderschap, .... En Dimata die is aanvalsleider. Maar piepjong. Neem nu bv Jestrovic. Niet die snelheid enzo van Dimata, maar die stond wel altijd op de juiste plaats. Die had die ervaring, die grinta, die wil om te winnen, die was sluw. Daar stond iemand.
Vind ik leuk
E.V +2909
zaterdag 12 januari 2019 om 19:56
Men verwacht ook niet van hen dat ze het verschil maken, wel dat ze de groep op sleeptouw nemen en dat is iets heel anders. Dus ja, voor mij zijn ze wel goed bezig.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:05
Ik reageerde op iemand die zei dat ze het verschil kunnen maken. Ik vindt dat niet hun taak. Ze hebben topspelers nodig die dat kunnen en doen.
Vind ik leuk
E.V +2909
zaterdag 12 januari 2019 om 20:06
Ben ik volledig mee eens....
Vind ik leuk
Basvyncke +880
zondag 13 januari 2019 om 00:23
Met het verschil maken bedoelde ik dit niet door de goals te scoren of zo. Deze groep mist gasten die de kopjes niet laten hangen, die andere op sleeptouw nemen en jonge gasten kunnen bijsturen. Die twee lijken binnen de groep het meest geschikt voor deze rol. Dat werd ook gemist. Je hebt wel gelijk dat het voetbal technisch geen toppers zijn. Wel hebben ze de mentaliteit die nu nodig is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws