Verschueren looft Rutten en deelt een steek uit richting Vanhaezebrouck

Verschueren looft Rutten en deelt een steek uit richting Vanhaezebrouck

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 14:27za 12-01-2019 om 14:27

Fred Rutten wist vrijdag zijn eerste match als coach van Anderlecht te winnen. Het Duiste Hoffenhuim werd met 3-2 verslagen. Sportief directeur Michel Verschueren was aandachtig toeschouwer op de tribune en was content met wat hij zag. Verschueren is dan ook zeer te spreken over de start van Rutten.

"Het eerste gevoel is positief", zegt Verschueren in een gesprek met RTBF. "We wonnen, dat was heel belangrijk. We zagen jonge mensen die goed speelden. We zagen een zeer goede eerste helft. We speelden erg hoog met een viermansdefensie. Over het algemeen waren wij zeer tevreden over de wedstrijd."

Verschueren ervaart Rutten vooral ook communicatief sterk. "We zijn erg blij met de manier waarop hij met de groep communiceert. Vanaf het allereerste begin voelden de jongeren zich prettig. De spelers waren blij met een ervaren coach die veel communiceert en die de kans geeft om alles te doen.''

Tot slot heeft Verschueren nog onverhulde kritiek voor Hein Vanhaezebrouck in petto. ''De spelers beginnen allemaal voetbal te spelen en ze zijn blij dat er minder theorie en tactiek is'', deelt hij een steekje uit.

Lees ook: Nederlanders domineren verlanglijst Verschueren: ''Aan Rutten om te bevestigen''

Lees ook: Rutten zegt vaarwel tegen tactiek Vanhaezebrouck: ''Moeten zo altijd zesje halen''

Plaats een reactie

Prpldynmt +6539
zaterdag 12 januari 2019 om 14:35
Vrijheid geven is belangrijk, maar er moet ook discipline zijn. Uiteindelijk weet iedereen hoe hij moet voetballen, maar de trainer moet hier een daar toch een paar accenten leggen dat door iedereen begrepen moet worden en waar iedereen voor elkaar door het vuur gaat.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:35
Spelers doe al nooit graag met Klopp en Guardiola zullen samenwerken...
Het Voetbal anno 2019 is 95% pure tactiek en slimme looplijnen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:47
Deze spelers gaan dan ook nooit bij Klopp of Guardiola geraken
Vind ik leuk
CedricVDE +1296
zaterdag 12 januari 2019 om 14:49
Denkt ge Jurgen Klopp en Guardiola veel looplijnen hebben? Die mannen leggen bepaalde accenten op, maar echt looplijnen zijn dat niet. Rutten zal ook wel bepaalde accenten hebben, maar HVH legde de spelers zoveel werk op en zoveel tactiek op defensief vlak dat aanvallend ingestelde spelers de kop werden ingedrukt. Maar ja sommige lezen natuurlijk wat ze willen lezen.
Vind ik leuk
agdh +1856
zaterdag 12 januari 2019 om 14:55
Bij city zie je overduidelijk dat er uren en uren en uren getraind is op looplijnen, zij weten in elke situatie precies waar ze moeten staan en lopen, die spelpatronen zijn er in gedrild, zowel offensief als defensief
Vind ik leuk
CedricVDE +1296
zaterdag 12 januari 2019 om 15:18
Ja tuurlijk zijn er bepaalde patronen in, maar niet zoals bij HVH waar ze ermee werden verslonden. De spelers bij City moet je ook niet gaan vergelijken met die van Anderlecht.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:02
Aaahja, jij was erbij.

Voetbal is nietmeer zoals 50 jaar geleden... waar de beste speler telkens de bal kreeg en maar naar voren mocht dribbelen...

En je reactie over Guardiola... als je iets of wat wedstrijden volgt en analyses volgt. Dan zou je je schamen...

De tactische training van Pep, zijn bijna langer dan de fysieke...
Het gaat erom dat de spelerd willen en KUNNEN uitvoeren. Wat bij Rsca niet geval was/is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:05]
Vind ik leuk
CedricVDE +1296
zaterdag 12 januari 2019 om 17:39
Ik heb ook niet gezegd dat hij geen patronen heeft en geen looplijnen heeft (weer gelezen wat je wou lezen). Alleen niet zoals bij Hein die zijn creatieve spelers verstikt. Guardiola zal mensen wel looplijnen geven en daar op treinen, maar hij laat zijn spelers in een zekere zin nog wel vrij. Rutten heeft deze waarschijnlijk ook, maar left hier minder de nadruk op. Als je de match van gisteren gezien hebt kon je direct een verschil zien, anders ken je niks van voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:42
Guardiola is nochtans gekend omdat hij alle theorie en tactiek in zijn spelers instampt. Wie het niet doet zoals hij zegt vliegt eruit.
Vind ik leuk
agdh +1856
zaterdag 12 januari 2019 om 18:58
Maar HVH wel met Klopp en guardiola blijkbaar... Geloof mij, Klopp en Guardiola hun waslijst aan tactiek zal zeker niet korter zijn als die van HVH.
Vind ik leuk
Amongoth +263
zaterdag 12 januari 2019 om 16:26
@ Agdh. Allee, dan toch ene die weet waar hij over praat, bij City is het veld verdeeld in secties en een center, in elke sectie moet telkens één speler staan, en geen twee, alleen in het center mag meer dan één speler lopen, dit gebeurt meestal tijden het verdedigen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:28]
Vind ik leuk
dethklok28 +5075
zaterdag 12 januari 2019 om 16:48
Ja die looplijnen worden er in geramd. Pep heeft onlangs zelfs opdracht gegeven dat zijn assistenten met drones leren vliegen en filmen zodat hij de spelers beter kan uitleggen hoe de looplijnen zijn en waar de openingen liggen.
Vind ik leuk
ROBSON +3568
zaterdag 12 januari 2019 om 14:41
Laag bij de grond. Benieuwd hoe de commentaar zal zijn na bvb. Verlies tegen Gent komende zondag. Trouwens vriendschappelijk tegen 10 waarvan 6 b en c spelers van een zwak spelende ploeg is geen waardemeter.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:42]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:12
Nee, dat klopt. Maar ik heb de wedstrijd live gezien en de eerste 35-40 minuten waren echt sterk, verdediging stond 30 meter van het eigen doel, snelle combinaties, hoge en snelle pressing,... Was de beste wedstrijd van anderlecht die ik gezien heb sinds een lange tijd. Na de gemiste strafschop van Dimata was het wel iets minder, wat meer chaos en de linies die niet sterk stonden. 2e helft was wel een "echte oefenwedstrijd".
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:59
Zullen zien binnen 4 maand
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:03
Dit kan je nooit correct beoordelen , nu gaan ze plots wél trachten gerichte versterkingen te halen . Als hij het met dezelfde spelers moest doen kan men vergelijken , nu niet
Vind ik leuk
Lunam +1866
zaterdag 12 januari 2019 om 18:04
Klopt, trouwens wat laag bij de grond nu al natrappen. Hopelijk moet hij binnen paar maanden opnieuw niet natrappen maar dan naar Rutten.
Vind ik leuk
Tornado79 +1197
zaterdag 12 januari 2019 om 15:01
M.a.w de spelers van Anderlecht zijn te dom om te begrijpen wat Hein wou...
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 15:26
je kunt de spelers ook geweldig verstikken met tactiek waardoor ze totaal niet bevrijd meer kunnen of mogen voetballen!

wat de looplijnen betreft, wanneer een voetballen niet weet dat wanneer zijn collega naar binnen snijd hij de leemte moet gaan opvullen, dan stel ik toch wel vragen bij die zijn IQ hoor. Want dat is nu precies wat ze er beginnen in te pompen van bij de miniemen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:33
Ten eerste: nieuwe messe snijden beter. Ten tweede, als de spelers niet meekunnen met de tactiek of niet meewillen, zegt dat al veel over ofwel het niveau van de spelers, of de beroepsernst...
Vind ik leuk
Kegges +9
zaterdag 12 januari 2019 om 15:43
Ge slaat de nagel op de kop.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:37
Ja, ernaast doet pijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 19:37]
Vind ik leuk
blondel +3035
zaterdag 12 januari 2019 om 23:09
Maar het "messe" van Hein heeft nooit goed gesneden.Zelfs niet als het nieuw was.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:14
Zijn eerste wedstrijd denk ik dat het ineens weer leek Hossana was.
Vind ik leuk
Daydreamer +5529
zaterdag 12 januari 2019 om 15:42
Met alle respect, voetbal wordt hier precies verheven tot een ingewikkeld denkspel zoals het schaken of dergelijke... Al die spelers voetballen al sinds hun 4 of 5 jaar, hebben nooit iets anders gekend als voetbal. Als je deze spelers op hun 24e of 26e nog tactieken, systemen of wat dan ook moet aanleren stel ik me toch enorme vragen bij de intelligentie van de "professionele voetbalspeler".
Ik ga er vanuit dat spelers toch zelf wel weten waar ze moeten lopen als ze systeem x spelen, en waar als ze overschakelen op systeem Y. Er bestaan toch geen honderden systemen he!?
Niets zo grappig als een wisselspeler die nog snel enkele slides onder de neus krijgt geduwd voor hij op het veld komt, precies of hij moet nog snel even de richtlijnen doornemen!?
Jeugdcoaches moeten aanleren! Coaches op dit niveau moeten vooral hun team managen, zorgen dat deze voetballers als team functioneren en zich goed voelen...
Vind ik leuk
Brubru +4033
zaterdag 12 januari 2019 om 16:02
Voetbal is wel ingewikkelder en complexer dan wat jij er van maakt. Er zijn veel factoren die resultaten beinvloeden.
Dat blijkt ook ieder jaar. Prognoses maken is moeilijk.
Ik herinner me dat na 4 matchen sommigen hier zich al afvroegen hoeveel voorsprong Anderlecht wel niet zou hebben dit jaar, anderen hadden het over minstens 70 goals voor het nieuwe droomduo in de spits.
Als je dan durfde reageren en de euforie een beetje temperen was je een gefrustreerde anti.
Ook nu zou ik wat afwachten. Misschien komen de kwaliteiten die sommige spelers hadden nu onder Rutten er wel uit.
Spelers als Kums, Morioka, Makarenko en noem maar op kunnen echt wel beter dan wat we er al van zagen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:26
Volledig mee eens en zo zie je maar dat ze volledig afhankelijk zijn van wat er rond hen gebeurd . Kums was het uithangbord bij AA Gent van het systeem Hein en het voetbal was van een niveau dat wij jaren in België niet gezien hadden en bij Anderlecht lukt dat niet
Vind ik leuk
Daydreamer +5529
zaterdag 12 januari 2019 om 18:21
Ja, je hebt gelijk... Voetbal is een geweldig ingewikkeld spel! En toch lijken al de forumleden en supporters er hier meer van te kennen dan onze “profs” die elke dag zo hard op de tactiek moeten trainen 😂😂
Wat wel klopt natuurlijk is dat er voor bepaalde manieren van voetballen (bepaalde systemen) natuurlijk ook voetballers moet zijn met bepaalde specifieke kwaliteiten.
En wat je zegt over al die randvoorwaarden en het moeilijk maken van prognoses:
Geluk is toch ook vaak een bepalende factor! Voetbal is 1 van de weinige sporten die gewonnen kan worden in “fases” terwijl je over de gehele match gezien niet beter moet zijn...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 18:25]
Vind ik leuk
Heppen1J +509
zaterdag 12 januari 2019 om 15:47
tornado/ ge zegt het juiste woord
dom dat sta bij jou in je woordenboek vet gedrukt
het woord respekt heb je blijkbaar
niet mee gekregen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:55]
Vind ik leuk
Hierulf +1596
zaterdag 12 januari 2019 om 15:53
Dat was het probleem met Hein, een beetje 'hautain', veeleisend, soms op menselijke vlak niet te begrijpen en (te) regelmatig criticaster... en cynisch, zeker met de pers ^^
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
jacowako +140
zaterdag 12 januari 2019 om 23:44
Waren die spelers van AA Gent dan zoveel beter of slimmer dan onze huidige spelers van Rsca, want heb toch wel de mooiste voetbal in jaren gezien van de kampioenenploeg van de Buffalo's onder het bewind van onze ex. trainer Hein.
Vind ik leuk
Vancamp +160
zondag 13 januari 2019 om 03:44
Nieuwe bezems keren goed.
En HVH zijn taktiek en looplijnen,t ligt misschien aan de wijze waarop ge het brengt aan de spelers,Hein is nogal belerend.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 03:53]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws