Nederlanders domineren verlanglijst Verschueren: ''Aan Rutten om te bevestigen''

Nederlanders domineren verlanglijst Verschueren: ''Aan Rutten om te bevestigen''

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 11:28za 12-01-2019 om 11:28

Kara Mbodji werd vrijdag de eerste wintertransfer van Anderlecht, maar daar zal het uiteraard niet bij blijven. Sportief directeur Michael Verschueren heeft een lijst met mogelijke versterkingen op papier staan, maar moet eerst samen met Frank Arnesen, Fred Rutten en Pär Zetteberg knopen doorhakken totdat er tot actie wordt overgegaan.

Verschueren verwacht dat in de komende dagen een besluit wordt genomen over zijn lijstje. ''We zullen elkaar weer ontmoeten op zondagavond of maandagochtend en daarna zullen we beslissen. Het is iets te vroeg om erover te praten. We hadden de oefening gedaan met Hein (Vanhaezebrouck), een paar weken geleden. Ik heb een aantal spelers voorbereid die een aantal profielen kunnen invullen. Het is aan de coach om te bevestigen'', zegt Verschueren in een interview met RTBF.

Hoewel hij geen namen noemt, licht Verschueren al wel een tipje van de sluier op. "Er is een beetje van alles, niet veel Belgen om eerlijk te zijn, er zijn voornamelijk Nederlandse internationals maar ook andere nationaliteiten.'' Het huiswerk is in ieder geval af. ''Onze lijst is klaar, we kunnen bijna alle posities versterken. Maar het heeft geen zin om dit te doen zonder de toestemming van coach en Frank Arnesen'', besluit Verschueren.

Sinds de komst van Fred Rutten werden diens landgenoten Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Ibrahim Afellay (Stoke City), Rick Karsdorp (AS Roma) en Jeffrey Bruma (VfL Wolfsburg) al gelinkt aan Anderlecht.

Lees ook: Het netwerk van Rutten: Tien ex-spelers die Anderlecht hem kan bezorgen

Plaats een reactie

camargue +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 11:37
voila, heb dit net nog gepost gehad ...

nog even geduld jongens, het komt allemaal in orde met ons ploegske :)
Vind ik leuk
Wankstar123 +2374
zaterdag 12 januari 2019 om 11:38
Nederlanders domineren dat was te verwachten. Nederlandse coaches halen altijd minstens 3-4 nederlandse spelers naar hun club.
Vind ik leuk
Hierulf +1846
zaterdag 12 januari 2019 om 13:15
En het gaat altijd over mannen met karakter ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:43
Transfers blijven risico's, zeker in de winter met spelers die weinig matchritme hebben. Hopelijk zijn ze hongerig genoeg om "maar" in onze competitie te spelen.
Vind ik leuk
sceptomaan +385
zaterdag 12 januari 2019 om 11:51
Het werkt bij Brugge met die Nederlanders ;-), de Verschueren is weer het warm water aan’t uitvinden. Nu nog een persconferentie!
Vind ik leuk
Toca +50317
zaterdag 12 januari 2019 om 12:10
Nee dat is gewoon logisch als je een hollandse trainer hebt. Dat heeft niks met uitvinden te maken.
Vind ik leuk
zapperboy +1240
zaterdag 12 januari 2019 om 12:49
"" Dat heeft niks met uitvinden te maken. ""
Klopt.
Maar als je Nederlandse voetballers binnen gaat halen, die laat ons eerlijk zijn, de ronde van Europa al achter zich hebben van clubs, die denken WEL dat zij het warm water uitgevonden hebben.
Vind ik leuk
Toca +50317
zaterdag 12 januari 2019 om 12:57
Tja het zijn mss niet de oplossingen maar in de winter echte versterkingen vinden is ook niet zo simpel he.
Vind ik leuk
freeman +13876
zaterdag 12 januari 2019 om 12:51
Spreekt alleen Nederlands en wat haperig Engels , maar vooral geen Frans en dat .....in Brussel .
Vind ik leuk
Toca +50317
zaterdag 12 januari 2019 om 12:57
Dat is alleen een nadeel voor de waalse pers. Je denkt toch niet dat ze in brugge nederlands praten in de groep.
Vind ik leuk
freeman +13876
zaterdag 12 januari 2019 om 13:01
Nee , maar in mauve middens is het Frans wel een must !
Vind ik leuk
Lunam +1988
zaterdag 12 januari 2019 om 13:20
Heb je Boskamp zijn Frans al eens gehoord. Als ik me niet vergis toch kampioen gespeeld.
Vind ik leuk
Toca +50317
zaterdag 12 januari 2019 om 13:52
Inderdaad. Maar goed als ze het daar moeten gaan zoeken ziet het er goed uit. 😉
Vind ik leuk
Hierulf +1846
zaterdag 12 januari 2019 om 13:21
Een must ? Flauwekul... Van Den Stock is een echte naam uit Brussel en het hoort zeker niet franstalig !
Vind ik leuk
Geofpurple +6686
zaterdag 12 januari 2019 om 13:21
Als dat een must is, was of zou zijn, dan stelde men Rutten gewoon niet aan. Klaar
Vind ik leuk
Geofpurple +6686
zaterdag 12 januari 2019 om 13:03
Waar mensen zich tegenwoordig aan storen.
Vind ik leuk
Rune1891 +6420
zaterdag 12 januari 2019 om 14:22
In de Brugse spelersgroep is Nederlands echt wel de dominante taal, merk je op de training onderling.
Mechele, rits, schrijvers, vanaken, cools, vossen, danjuma, denswill, Vormer, Amrabat + nog de youngsters hebben allemaal Nederlands als moedertaal, zelfs oa Dennis en diatta doen aardig hun best om (enkele woordjes) Nederlands te verstaan en te spreken
Vind ik leuk
Hierulf +1846
zaterdag 12 januari 2019 om 13:20
Brusselaar is een soort vlaams, de invasie van de franstalige zorgde dat er steeds minder mensen daar nederlands spreken. En voor alle duidelijkheid, mijn moedertaal is Frans...
Vind ik leuk
Rune1891 +6420
zaterdag 12 januari 2019 om 14:24
Als frans jouw moedertaal is, kan jij verdomd goed nederlands schrijven... Frans spreken is voor mij geen probleem maar schrijven...
Vind ik leuk
camargue +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 17:45
ja ik hoor ook graag Di Rupo bezig :)
Vind ik leuk
Wolf1986 +1983
zaterdag 12 januari 2019 om 12:10
En hoe gaan ze alles betalen?
Vind ik leuk
Toca +50317
zaterdag 12 januari 2019 om 12:11
Coucke zeker. Arnesen heeft ook 2.miljoen per jaar.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14954
zaterdag 12 januari 2019 om 12:12
Geld is geen probleem. Bekijk de raad van bestuur eens en tel alles op. Jawel, jackpot!
Vind ik leuk
Brubru +5306
zaterdag 12 januari 2019 om 12:49
Zo eenvoudig is het niet.
Het is niet omdat rijke mensen in het bestuur zitten dat die ook zomaar investeren in spelers. Ze zijn aandeelhouders en willen op een bepaalde dag hun geld terug en liefst met winst. Coucke wil break-even draaien en niet afhankelijk zijn van transfers maar weet nu al dat het niet zal lukken. Daarom ook dat hij een kapitaalsverhoging nodig vindt maar dan moeten de andere aandeelhouders als ze hun percentage aandelen willen behouden ook financieel over de brug komen.
Het is echt niet zo eenvoudig als je stelt. Anders zou met mensen als Coucke, Vandamme etc. voor wie 1 miljoen Euro overeenkomt met voor gewone mensen 1 Euro toch al lang een andere kern rondlopen op Anderlecht dan nu.
En bij andere clubs zou dat niet anders zijn.
Vind ik leuk
Geofpurple +6686
zaterdag 12 januari 2019 om 13:09
Meer dan 20 nieuwe sponsers, voor het eerst draaien ze break even in meer dan 20 jaar, loonlast een stuk naar beneden, en dit in een kwakkel jaar. Wat jij zegt dat niet lukt , doet hij dus wel al :D. Die kapitaalsverhoging komt er, om het sportieve omhoog te trekken, maar puur commercieel is er weinig aan de hand.
Vind ik leuk
Brubru +5306
zaterdag 12 januari 2019 om 13:58
Mij maakt het niet uit hoor of een ploeg winst of verlies maakt. Daar heb je als supporter toch geen vat op.
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet is omdat er rijke mensen in een bestuur zitten dat die ook zomaar miljoenen uitgeven. Hoeveel spelers zou Mr. Vandamme al gekocht hebben ?
De eigenaar van Kortrijk is ook gigantisch rijk maar die geeft ook niets uit aan spelers.
Vind ik leuk
Geofpurple +6686
zaterdag 12 januari 2019 om 14:21
klopt , maar je bovenstaande uiteenzetting klopt dus maar half
Vind ik leuk
camargue +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 17:56
eeehhhh, Freddy, die raad van bestuur was er ook grotendeels al bij het vorige bestuur toch?

alé pakt nu Vandamme, die krijgt zijn geld niet meer geteld, maar of die zomaar enkele miljoentjes op tafel gaat leggen daar heb ik toch sterk mijn twijfels over. Idem dito voor Coucke himself!
Vind ik leuk
w-b forever +1714
zaterdag 12 januari 2019 om 12:20
Een hollandse invasie in brussel.
Vind ik leuk
Vlad +4223
zaterdag 12 januari 2019 om 12:41
Zijn die Hollanders daar dan welkom? Hier het laatste jaar met moeite een Anderlecht post tegen gekomen waarin het woord keeskop niet in stond, en nu ineens? 🤔 Eens zien of diezelfde auteurs die nu ook allemaal keeskoppen gaan noemen of zijn het allemaal hypocrietjes...Eens zien hoe rechtlijnig ze nu zijn of zijn die posts enkel lucht?
Vind ik leuk
DDT +3950
zaterdag 12 januari 2019 om 12:51
Bij wie, het woord keeskop nog nooit gelezen
Vind ik leuk
freeman +13876
zaterdag 12 januari 2019 om 12:54
Werd ons Ruudje hier niet dikwijls zo genoemd ?
Vind ik leuk
DDT +3950
zaterdag 12 januari 2019 om 12:56
Maar die heeft ook een uitgesproken keeskop 😃
Vind ik leuk
freeman +13876
zaterdag 12 januari 2019 om 12:59
Bij WIE ? Nu kun je het ZELF lezen .......
Vind ik leuk
DDT +3950
zaterdag 12 januari 2019 om 13:24
Mooie hé vriend 😂
Vind ik leuk
strat2 +1118
zaterdag 12 januari 2019 om 12:51
Goede voetballers zijn altijd welkom en of het nu Hollanders zijn of niet, dat maakt niets uit.😏
Je neemt meestal die spelers waarvan je de kwaliteiten goed kent, en die voor de trainer en de groep een duidelijke meerwaarde vormen.
Vind ik leuk
Zetterberg +12739
zaterdag 12 januari 2019 om 13:16
Tja, heb veel Bruggesupporters ook Lukaku uit weten maken voor..., er spelen ook gekleurde voetballers in Brugge! Dus zwaar zou ik daar biet aan tillen! Het zegt wel iets over het niveau van zulke supporters...en die heb je overal!
Vind ik leuk
Toca +50317
zaterdag 12 januari 2019 om 13:18
Nee in Brugge doen ze dat nooit. Daar zitten ook geen racisten 😁😁
Vind ik leuk
Smuuw +1348
maandag 14 januari 2019 om 02:03
En hun liekes over joden terwijl ze zelf een jood in de ploeg hadden 😂
Vind ik leuk
w-b forever +1714
zaterdag 12 januari 2019 om 13:00
Seg freeman ulle ruudje is geen keeskop maar ne gelkop(graptje he).
Vind ik leuk
Karlm +2
zaterdag 12 januari 2019 om 13:18
Tip voor Anderlecht ga luis García halen bij eupen behoort tot de 10 beste spelers in de competitie.grinta,techniek,motivatie voorbeeld voor jonge spelers. Toppalmares;finale europaleague!!
Vind ik leuk
Zetterberg +12739
zaterdag 12 januari 2019 om 13:22
Er mag ervaring bij, maar die kerel wordt volgende maand 38!! jaar! Sorry, maar in het voetbal is dat hoogbejaard! Ik denk niet dat we geriatrische afdeling hebben 😉
Vind ik leuk
firedwarf +3929
zaterdag 12 januari 2019 om 20:40
Op kwaliteit staat geen leeftijd... Ik zie die garcia mooiere matchen spelen dan morioka...
Vind ik leuk
Zetterberg +12739
zaterdag 12 januari 2019 om 22:42
Dat klopt, maar moeten we dan iemand van 38 j aantrekken?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws