Rutten laat zich uit over versterkingen: “Ik heb nog veel contact met hen”

Rutten laat zich uit over versterkingen: “Ik heb nog veel contact met hen”

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 07:44za 12-01-2019 om 07:44

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 07:47za 12-01-2019 om 07:47

Fred Rutten is de nieuwe coach van RSC Anderlecht. De Nederlander moet paars-wit weer op de rails krijgen. Enkele namen waar Rutten al mee heeft samengewerkt worden al meteen in verband gebracht met Anderlecht.

Ibrahim Afellay, Vincent Janssen en Bruma worden gelinkt aan Anderlecht. Tegenover Het Nieuwsblad reageert Rutten op de transfergeruchten. “Ik heb nu eenmaal nog veel contact met veel van mijn ex-spelers.”

Anderlecht zal echter niet meteen in actie schieten. “Afellay is overigens niet het moeilijkste karakter. Maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal naar Anderlecht komen. We analyseren eerst de huidige kern en dan zien we wel”, besluit Rutten.

Debuut
Overigens was het officieuze debuut van Rutten bij Anderlecht geslaagd. Anderlecht won een vriendschappelijke wedstrijd tegen het Duitse Hoffenheim met 3-2. De Duitsers kregen overigens rood, maar Rutten wilde toch met 11 tegen 11 spelen. Zijn voorstel werd echter afgekeurd.

Plaats een reactie

Diego A M +4041
zaterdag 12 januari 2019 om 08:37
Is die kern nu nog niet geanalyseerd? Transfertperiode is bijna half.
Vind ik leuk
Frefke +1090
zaterdag 12 januari 2019 om 09:27
Alsof het zo makkelijk is... Ge moet toch matchen spelen om correct te kunnen evalueren. En na slechts twee vriendschappelijke matchkes al moeten knopen doorhakken.... Daarna maar bekritiseren.
Vind ik leuk
Diego A M +4041
zaterdag 12 januari 2019 om 12:18
Ik bekritiseer niet. Ze vertellen al maanden dat ze een spits en een 10 gaan halen. Ik betaal al 30 jaar een abbonement. Mag ik een mening hebben, of ben ik alleen maar goed om te betalen. Trouwens in het vak dat ik zit, hoor je veel meer kritiek. De meest gehoorde is dat ze op het laatst iets gaan halen om de supporters te sussen zoals ze al jaren doen. Nu heb ik veel vertrouwen in Arnesen maar ons geduld geraak op. Mag het
Vind ik leuk
Geofpurple +5676
zaterdag 12 januari 2019 om 13:26
Liever wat paniekaankopen???
Vind ik leuk
Diego A M +4041
zaterdag 12 januari 2019 om 22:35
Als we niet willen dat ze iets kopen om de supporters te sussen, willen we toch zeker geen paniekaankopen!?
Vind ik leuk
Geofpurple +5676
zaterdag 12 januari 2019 om 23:05
Geduld, liever degelijk aankopen, dan hals over de kop rap rap, voor er perse nog een 2de 3de plek uit te halen. Liever degelijke lange termijn aankopen waar ze hun tijd voor nemen, maar tenminste juiste profielen zijn, dat alles beter op punt staat op volgend seizoen te starten.
Vind ik leuk
Frefke +1090
zaterdag 12 januari 2019 om 13:44
Gelukkig nog dat iedereen een mening mag hebben ! En ik ben het volledig met je eens dat er versterking moet komen en dat ons geduld op is. Maar zoals elders te lezen, huiswerk is gemaakt, namenlijstje klaar.
Dus begin volgende week breken belangrijke dagen aan waaruit moet blijken hoe het bestuur vooruit wil, welke middelen er in de strijd gaan geworpen worden. Een lijstje hebben is mooi maar hiervoor gaat er een pak geld op tafel moeten worden gelegd...
Vind ik leuk
Diego A M +4041
zaterdag 12 januari 2019 om 22:37
Ik heb het net ook gelezen. We zijn in blijde verwachting.
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 11:17
ik ben er van overtuigd dat ze achter de schermen reeds geruime tijd hun zaakjes aan het regelen zijn hoor. En een contract tekenen kan op enkele minuten rond zijn. Het spijtige is natuurlijk dat de stage het uitgelezen moment is om nieuwe spelers in te passen, maar ja ...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:43
ACTIE graag ipv oeverloos geklets over mogelijke transfers
Vind ik leuk
Henrigo +98
zaterdag 12 januari 2019 om 09:58
Zoals ik al eerder heb gezegd, geduld is een mooie zaak. Liever twee keer nadenken over een aankoop, dan snel snel iemand binnenhalen die achteraf geen meerwaarde blijkt te zijn. Zou niet de eerste keer zijn.
Vind ik leuk
Prpldynmt +6539
zaterdag 12 januari 2019 om 10:12
Een transfer afronden kan snel gaan en in een paar uur geklaard zijn, maar ondertussen zijn de intern bepaalde doelwitten misschien al onhaalbaar geworden. Ik blijf hoopvol tot de transfermarkt gesloten is om dan met een schone lei terug de weg naar boven te beklimmen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 10:12]
Vind ik leuk
Lord Wenger +16312
zaterdag 12 januari 2019 om 10:12
Afellay is al sinds vorig seizoen op non-actief gezet door zijn club Stoke omdat hij de boel daar aan het verzieken was met zijn instelling. Lijkt nu niet echt de speler die Anderlecht in huis moet halen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:47
Afellay mag wel komen van mij.
Vind ik leuk
zapperboy +1097
zaterdag 12 januari 2019 om 11:23
Ibrahim Afellay, Vincent Janssen en Bruma, jongens, jongens, dat zijn 13 in een dozijn voetballers.
Hebben alleen in Nederland een behoorlijk peil gehaald.
Maar één x over de grens zijn ze alle drie gebuisd.
Vind ik leuk
CedricVDE +1296
zaterdag 12 januari 2019 om 11:34
Anderlecht of beter gezegd een andere Belgische club kan echt geen betere spelers halen. Een beetje realisme graag eh. Spelers die naar België komen zijn ofwel geslaagd bij een andere club in een lagere competitie, of mislukt in een grotere competitie. Kijk naar Vormer, Danjuma, Amrabat, Marin, Mpoku, Pozuelo, Izquerdo,... Komen allemaal uit één van deze twee categorieën en in beide gevallen zaagt iedereen op het bestuur. Betere spelers dan Affelay gaan we niet kunnen halen hoor.
Vind ik leuk
zapperboy +1097
zaterdag 12 januari 2019 om 12:38
Nadat Affelay bij Barca buiten gekegeld werd, kreeg meneer het zo hoog in zijn bol zodat hij een karikatuur van z'n eigen werd.
Heeft een mentaliteit van een omhoog gevallen voetballer, een waardeloze instelling........ maar voetballen dat kon hij wel.
Vind ik leuk
CedricVDE +1296
zaterdag 12 januari 2019 om 12:46
Ja maar we hebben spelers nodig die kunnen voetballen. Musona is ook iemand die het hoog in zijn bol heeft maar die kan niet shotten Affelay zou de voetballend de beste van de ploeg worden. Gerkens hele sympathieke kerel en waardeer zijn inzet, maar die kan niet voetballen.
Vind ik leuk
zapperboy +1097
zaterdag 12 januari 2019 om 12:53
Affelay kan (kon) zeker goed voetballen maar meneer verzuurd een heel team.
Ga zijn verleden maar na bij Stoke, hij bezit namelijk een rot mentaliteit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 12:54]
Vind ik leuk
CedricVDE +1296
zaterdag 12 januari 2019 om 13:06
Is inderdaad geen gemakkelijk manneke aangezien hij anders bij Stoke wel zou spelen, maar als er een iemand is die daar mee overweg kan is het Rutten. Ik zou hem halen.
Vind ik leuk
E.V +2644
zaterdag 12 januari 2019 om 20:04
Bij Stoke werkte hij ook niet onder Rutten....dat kan wel een wezenlijk verschil maken hoor.
Vind ik leuk
FR12er +85
zaterdag 12 januari 2019 om 11:56
Affelay en Bruma hebben het beide (heel) goed gedaan in hun beginperiode bij Barca en Wolfsburg. Blessures hebben ervoor gezorgd dat ze uit de gratie zijn geraakt.

Bij Barca waren ze juist zeer positief verrast door Affelay, is een technisch erg begaafde speler, die juist in de JPL het verschil kan maken naar mijn mening. Bruma is inderdaad niet een hele bijzondere speler
Vind ik leuk
zapperboy +1097
zaterdag 12 januari 2019 om 12:30
Door aanhoudend blessureleed en op zijn tijd een akkefietje kregen Barcelona, Schalke 04, Olympiakos Piraeus en Stoke City nooit meer de 'oude' Afellay te zien. Waar ging het mis met Afellay? En hoe moet het nu verder? Naar Anderlecht, god, behoede ons van dat aanstellertje.
Vind ik leuk
FR12er +85
zaterdag 12 januari 2019 om 13:04
Rutten is daarom de ideale trainer om Affelay een beetje verstand bij te brengen. Ik denk echt dat dit een hele goede combinatie kan zijn
Vind ik leuk
THOR4ever +2532
zaterdag 12 januari 2019 om 15:50
Het halen van ‘namen’ is om supporters te sussen. Beter focussen op voetbaltalent en karakter. Een beetje geluk hoort er dan ook nog bij. In Genk loopt het vrij goed, maar ook daar zijn er af en toe serieuze tegenvallers. Mboyo, Ingvartsen die met veel adelbrieven werd aangekondigd, Zebli (weggehaald uit Italië) die denk ik zelfs nooit speelminuten heeft gekregen,... Wie had durven denken dat een Spaanse speler die bij een Spaanse middenmotor regelmatig zelfs de kern niet meer haalde zich zo zou ontwikkelen in België? Wellicht de grootste stunt van De Condé, maar dat lukt hem ook niet ieder seizoen. Dus ook Anderlecht zal in het wintermercato een beetje geluk moeten hebben met de inkomende transfers; naam of geen naam.

Vind ik leuk
E.V +2644
zaterdag 12 januari 2019 om 20:05
Hij mag ze alle drie halen en dan een paar van die typekes als Gerkens aan kant zetten aub..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws