Verschueren over zaken met Bayat: “Daarom konden we niet anders”

Verschueren over zaken met Bayat: “Daarom konden we niet anders”

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 07:00za 12-01-2019 om 07:00

Kara Mbodji keert terug naar RSC Anderlecht. Makelaar Mogi Bayat was een belangrijke figuur in de deal en deed meteen weer zaken met paars-wit. Michael Verschueren laat zich uit over Bayat tegenover Het Belang van Limburg.

Anderlecht deed niet rechtstreeks zaken met Bayat. “Dat is niet waar. Een tijd geleden las ik in 'Het Nieuwsblad' dat Nantes Kara wilde terugsturen waarna ik contact opnam met de speler. Kara bevestigde mij dat hij niet gelukkig was en via zijn makelaar - Mijnheer Gilly wel te verstaan - hebben we dan onderhandeld over een comeback.”

“Pas in laatste instantie betrok Nantes Mogi Bayat erbij”, legt Verschueren uit. ”Bayat heeft blijkbaar een goeie relatie met Waldemar Kita, hun voorzitter, en vertegenwoordigde dus de Franse club. Daarom konden we niet anders dan samenzitten, maar we zijn neutraal gebleven.”

“Want laat me duidelijk zijn: Anderlecht doet geen zaken meer met zaakwaarnemers die in verdenking zijn gesteld. Alleen als een andere partij ons verplicht om met die mensen te onderhandelen doen we dat”, aldus Verschueren.

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 07:17
Waarom blijven verantwoorden? Je doet zaken .... soms kan je niet anders, maar vind niet da je daarvoor iedere keer moet verantwoording af leggen
Vind ik leuk
Hierulf +1846
zaterdag 12 januari 2019 om 08:13
Omdat de pers zoekt altijd iets om u vuil te maken...
Vind ik leuk
Mckenzie +4690
zaterdag 12 januari 2019 om 07:30
Kara was en is nog onder contract bij Anderlecht. Wat, waarvoor een makelaar nodig is/was, moest er dan onderhandeld worden, vraag ik me af.
Vind ik leuk
FcRazor +1623
zaterdag 12 januari 2019 om 07:37
Aan die huur zullen ook contractuele voorwaarden verbonden zijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 07:37]
Vind ik leuk
Patfey +6323
zaterdag 12 januari 2019 om 09:25
Kara was verhuurd aan Nantes, dus er moest een akkoord met Nantes komen om die huur te verbreken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:26]
Vind ik leuk
Mckenzie +4690
zaterdag 12 januari 2019 om 12:24
En een makelaar is hiervoor noodzakelijk? Om een huur stop te zetten?
Vind ik leuk
Patfey +6323
zaterdag 12 januari 2019 om 16:30
Als een van de twee partijen dat vindt, ja.
Vind ik leuk
Mckenzie +4690
zaterdag 12 januari 2019 om 20:42
Zo blijkt...
Vind ik leuk
freeman +13844
zaterdag 12 januari 2019 om 07:40
Hoedje naar de wind hangen ......met " Propere handen " als motto !
Vind ik leuk
Freddyploiks +14898
zaterdag 12 januari 2019 om 08:09
Maar vooral, blijven zeiken!
Vind ik leuk
Lodecol13 +3542
zaterdag 12 januari 2019 om 09:39
andl was zijn thuis en is dat nog altijd en zal zo blijven
Vind ik leuk
Freddyploiks +14898
zaterdag 12 januari 2019 om 10:25
Pas op achter u, Anderlecht!
Vind ik leuk
Johnmor +692
zaterdag 12 januari 2019 om 08:45
Zucht...
Vind ik leuk
camargue +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 11:39
ja ik krijg er ook uitslag van :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:35
We onderhandelen niet met dubieuze figuren. Dat doen we niet. Oh, u bent de makelaar van een speler die wij willen? Allé, welkom he, dan doen we wel zaken met dubieuze figuren. Maar als u een dubieuze figuur was die geen spelers in uw portefeuille had die ons interesseerden, dan was u niet welkom.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:21
Nogmaals: indien anderlecht en kara naar elkaar toe wilden, was er enkel een contractverbreking door Nantes nodig. Daarvoor heeft men geen makelaar nodig. Mogelijk wou Nantes de speler niet laten gaan, en heeft een makeaar hem een incident in het oor gefluisterd dat tot een opzeg zou leiden. Een makelaar brengt spelers aan, en zoekt geïnteresseerde clubs voor spelers. Nantes was de laatste partij die een makelaar nodig had.
Vind ik leuk
Watcher +1079
zondag 13 januari 2019 om 16:55
Bayat heeft mauve geholpen Kara terug te halen, maar dit moest dan wel onder de naam van Nantes gebeuren. Elke dag blijft verschueren herhalen dat het Nantes was, als je niks fout doet, hoef je je niet te verantwoorden. Verschueren en zeker Coucke zijn geen doetjes en kennen geen regels om iets te bereiken
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws