Rutten wil al snel terug op Kara rekenen: Hij kan een grote meneer zijn

Rutten wil al snel terug op Kara rekenen: "Hij kan een grote meneer zijn"

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 23:49vr 11-01-2019 om 23:49

RSC Anderlecht kan opnieuw rekenen op Kara Mbodji. De verdediger is teruggekeerd naar paars-wit. Fred Rutten kan dan ook een beroep doen op de Senegalees. Volgens hem zal Kara de club snel diensten kunnen bewijzen.

Kara kwam bij Nantes niet al te veel aan bod, al gelooft Rutten dat Kara binnenkort zeker klaar is om er helemaal te staan. "Kara is gewoon fit. Ik heb hem voor het eerst in het echt gezien en in zijn houding alleen al zie je dat hij een grote meneer kan zijn", zegt Rutten bij Sporza.

Hoe zijn ploeg er binnenkort zal uitzien, wil Rutten pas beslissen na de winterstage en dan vooral na de wedstrijden. "Een training is een indicatie, maar een wedstrijd is een referentie", zegt hij.

"Daarom ben ik blij dat we hier op stage 2 matchen spelen. Door die matchen zal ik de kwaliteit van de ploeg beter kunnen analyseren. Maar volgens mij heeft Anderlecht meer kwaliteit dan de stand weergeeft", aldus Rutten.

Plaats een reactie

Hierulf +1596
zaterdag 12 januari 2019 om 00:12
IRWT... In Rutten We Trust :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:19
Anderlecht heeft niet meer kwaliteit dan de stand weergeeft. Je staat daar wel met een reden te vechten voor PO I he? Anderlecht onwaardig. Vroeger had Anderlecht toptrainers en als ze zagen dat er iets ontbrak in de kern, dan sloegen ze op tafel bij het bestuur en als dat niet werkte dan zeiden ze in de kranten dat ze zonder versterking geen kampioen gingen spelen...die versterking kwam er snel want Anderlecht dat niet kampioen ging spelen...dat mocht niet gezegd worden. En toen kwam Van den Brom en Hasi en die zagen de leegloop, maar die waren al blij dat ze trainer mochten zijn. En kijk, alle vedetten zijn nu weg. Het is niet dramatisch, maar met deze kern speel je geen kampioen, in de verste verte niet. Er moet iets bij. Er is niet eens een deftige rechtsachter. Hoe kan je nu als trainer tevreden zijn? Je hebt geen echte spelverdeler. Je hebt geen echte aanvalsleider, .... Komaan. Heb ballen aan uw lijf en sla op tafel zoals uw voorgangers Boskamp en De Mos dat wel deden en wel kampioen speelden. Vraag, nee, eis versterking. En stamp Musona, Gerkens, Makarenko, Milic en co buiten en zorg ervoor dat ze nooit meer het stadion inkomen, hetzij als supporter of tegenstander. Je gaat geen technisch directeur halen, Zetterberg terughalen en een nieuwe trainer halen om dan te zeggen....we hebben wel kwaliteit. Dan waren al die ingrepen toch niet nodig? Nu moet die kern aangepakt worden en geen blabla dat er kwaliteit in die kern steekt. Investeer in de ploeg.
Vind ik leuk
Wim1966 +1547
zaterdag 12 januari 2019 om 02:00
Vroeger stonden supporters achter hun team in goede en slechte dagen...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 02:06
Op een gegeven moment stopt het Wim. Ik moest vroeger alles van Anderlecht gezien hebben. Stonden ze met 2 goals achter, ik bleef kijken tot het bittere eind terwijl andere supporters het stadion al verlieten of hun tv uitzetten. En nu, ik kijk niet meer. Naar wie moet ik gaan kijken, er is geen enkele speler waar ik nog van zeg "wauw". Dit is niet de ploeg waar ik ooit supporter van was. Dit is Anderlecht niet meer. Om maar een onnozel voorbeeld te geven. Kijk naar Real Madrid. Stel dat die morgen Musona kopen en Appiah en Gerkens en zo'n soort spelers. Dan kan je als supporter toch niet staan gaan juichen. Ik weet, er is een groot verschil met Real en RSCA, maar je snapt het wel.
Vind ik leuk
Patfey +6012
zaterdag 12 januari 2019 om 05:46
Onzin Wim, als de ploeg slecht speelde werd die uitgefloten, dat is deel van het DNA van de Anderlechtsupporter 😉.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 06:03]
Vind ik leuk
Wim1966 +1547
zaterdag 12 januari 2019 om 10:57
Eigen aan Anderlecht dan misschien 😖 al zijn er toch ook andere

Wat ik ook bedoel: vroeger kon je het je niet inbeelden dat enkele marginalen het bestuur en spelers staan op te wachten om deze bijna fysiek aan te vallen. Tegenwoordig vinden ze dat de normaalste zaak...
Vind ik leuk
Patfey +6012
zaterdag 12 januari 2019 om 16:29
Dat laatste is iets anders, totaal onaanvaardbaar. maar die marginalen waren er vroeger ook hoor, die wachtten eerder de arbiter op.
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 11:34
ik volg u daar voor een stuk in maar denk je nu echt dat HVH niet op tafel geklopt heeft om de "juiste" spelers te krijgen? En wat heeft hij dan gekregen? 3de rangs voetballers die Coucke/DeVroe voor veel te veel geld hebben binnengehaald!

Dus je eist een porsche en je krijgt een 2 pekatje van uwen baas, leuk hé :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:31
Ja, maar wie krijgt de rekening gepresenteerd? Hein helaas. En de supporters weten ook wie de echte schuldigen zijn. Diegenen die met groot lawaai verkondigen dat ze goede transfers gedaan hebben... Het verschil is dat bij Constant en Michel er elk jaar kampioen gespeeld MOEST worden. Bij Roger en Herman was het niet meer van moeten, men sprak van een overgangsjaar. Dat was nooit gezien... Trainers van Anderlecht die vroeger dit materiaal kregen die zeiden onomwonden dat ze daarmee geen kampioen konden spelen... en die kregen versterking. Maar dat waren trainers met ruggengraat en een palmares. Toen kwam Van den Brom en die zei dat ze moesten roeien met de riemen die ze hadden. Nadien Hasi idem, die was al blij dat hij trainer mocht zijn van Anderlecht. Dat was die man zijn eerste keer als hoofdtrainer he en die mocht dan Anderlecht trainen. En die kern werd elk jaar minder en minder... en zie nu. Maar gedane zaken nemen geen keer, nu terug naar de top met een beter beleid.
Vind ik leuk
camargue +4207
zaterdag 12 januari 2019 om 17:01
daar ben ik het volkomen mee eens hoor.
Vind ik leuk
Patfey +6012
zaterdag 12 januari 2019 om 05:49
Dat er meer (intrinsieke) kwaliteit is dan de stand weergeeft is ook mijn mening en was mijn verwijt aan HVH. Het is aan de trainer om te zorgen dat die kwaliteit dan ook te zien is op het terrein. Rutten heeft zich uitgesproken, hij weet dan meteen ook waarop hij zal afgerekend worden, en dan zowel que punten als qua spelkwaliteit.
Vind ik leuk
FcRazor +1521
zaterdag 12 januari 2019 om 06:30
Weiler had ook geen geweldige kern en bracht zeker geen aangenaam voetbal maar gebruikte de kern naar de kwaliteiten die er waren. Slechte kampioen zeggen velen dan, kan je ze misschien geen ongelijk in geven. Wel kampioen...
Niet dat ik een fan was van weiler maar hij deed het toch maar.
Vind ik leuk
Patfey +6012
zaterdag 12 januari 2019 om 09:24
Ik respecteer wat Weiler bereikt heeft, hij heeft zowat het maximaal uit de toenmalige kern gehaald. Ik heb twee verwijten, een kleiner, namelijk zijn gebrek aan respect voor de historiek en de verwachtingen die bij RSCA horen, en een belangrijker, namelijk dat hij een tweede seizoen geaccepteerd heeft, met een kern die neit kon brengen wat van hem geeist werd (resultaten met aantrekkelijk voetbal).
Vind ik leuk
Joesay +820
zaterdag 12 januari 2019 om 09:28
Dat vind ik ook, een ploeg als ZW (met alle respect) heeft ook niet DE spelersgroep maar Dury doet/deed er toch altijd iets mee, Anderlecht heeft dit seizoen ook veel domme punten laten liggen omdat er nooit werd aangepast want dat was tegen Heintje zijn kunnen
Vind ik leuk
maverick +253
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
Goed begin van 4 3 3 te spelen. Terug proberen de nul houden en dan kan je af en toe eens uitpakken met 3 achterin of 2 aanvallende wings... Top we zien het weer zitten al zijn die 2 tegen goals toch weer teveel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws