De Bilde begrijpt Anderlecht helemaal niet: Het irriteert mij

De Bilde begrijpt Anderlecht helemaal niet: "Het irriteert mij"

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 23:17vr 11-01-2019 om 23:17

Het loopt momenteel niet al te best bij RSC Anderlecht. Dat ziet ook commentator Gilles De Bilde. Hij kan het niet aanzien dat zijn favoriete ploeg het momenteel zo slecht doet.

Toen De Bilde als jonkie aankwam speelde hij in een ploeg met ervaren krachten zoals Johan Walem, Pär Zetterberg en Filip De Wilde. "Maar nu? Nu is de ganse ploeg ofwel niet goed genoeg ofwel te groen achter de oren", zegt hij in Het Laatste Nieuws.

De concurrenten doen het volgens hem beter. "In Brugge draaien Diatta, Vlietinck, Cools... mee omdat ze naast Vormer, Vanaken, Denswil... kunnen lopen - mannen met een bepaalde status, die om kunnen met de druk, en die week in, week uit presteren", geeft hij aan.

De jonkies van Anderlecht hebben het volgens hem dan ook begrijpelijk wat moeilijker. "Naar wie moeten Lokonga of Saelekmaekers opkijken? Voor Dimata wil ik een uitzondering maken. Didillon pakt nog geen punten, maar hij is ook geen miskoop. Maar Sanneh? Abazaj? Adzic? Allez, komaan... Moet ik dat niveau aanvaarden, en berusten? Het irriteert mij", besluit De Bilde.

Plaats een reactie

Rune1891 +4729
vrijdag 11 januari 2019 om 23:20
Cools meedraaien? Al efkes geleden hoor, vandaag tgn psv ook de zwakke schakel
Vind ik leuk
Toca +44410
vrijdag 11 januari 2019 om 23:23
Dit verhaal hebben we deze morgen al gehad hoor vp.
Vind ik leuk
jericho666 +2975
vrijdag 11 januari 2019 om 23:39
Nee dit is effectief een ander stuk uit het artikel. En zo gaat het 2 volle pagina's door: herhalen, herhalen,....
Vind ik leuk
vanhimst +1088
vrijdag 11 januari 2019 om 23:52
die zou beter zijn mond houden, elke keer hetzelfde herhalen word vervelend en als hij tweede commentator is bij een match dat is ook niet om naar huis te schrijven
Vind ik leuk
Hierulf +1596
zaterdag 12 januari 2019 om 00:11
Blijf gerust in je dorpje Gilles...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:21
De Bilde heeft helemaal gelijk.
Vind ik leuk
Roach +2282
zaterdag 12 januari 2019 om 00:23
Hij heeft Abazaj en Adzic dus al vaak genoeg zien spelen om zijn conclusies te trekken?
Jammer dat onze ket soms vergeet dat hij zelf ooit het hoogtepunt van een crisis was...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 00:25]
Vind ik leuk
Patfey +6012
zaterdag 12 januari 2019 om 05:43
En Debilde irriteert mij😉.
Vind ik leuk
Ku Ma +500
zaterdag 12 januari 2019 om 06:30
croque monsieur in het ...?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:01]
Vind ik leuk
Basvyncke +816
zaterdag 12 januari 2019 om 08:57
Vuistje?!
Vind ik leuk
Ku Ma +500
zaterdag 12 januari 2019 om 09:02
Intelligentie ten top he jij ;)
Vind ik leuk
Joesay +820
zaterdag 12 januari 2019 om 09:18
Ipv te melken zou hij beter zijn trainersdiploma halen en bewijzen dat jij meer kan dan alleen maar bla bla bla
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:33
Iedere supporter toch !
Het niveau van de ploeg is nog nooit zo laag geweest door het minderwaardige transfer- of aankoopbeleid.
Dimata miste gisteren in dat oefenmatchke een penalty en kwamen tegen 10 zelfs 2-1 achter maar wonnen toch nog 2-3...
niet veel soeps. Niet veel gezien dat hoopgevend is
Vind ik leuk
Heppen1J +509
zaterdag 12 januari 2019 om 10:07
gilleke uw plaat is afgezaagd
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws