Verschueren brengt update over transferperiode én interesse in Pozuelo

Verschueren brengt update over transferperiode én interesse in Pozuelo

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 22:33vr 11-01-2019 om 22:33

Na de komst van Kara Mbodji lijkt Anderlecht nog niet klaar op de transfermarkt. Het zal dus nog zoeken naar versterking. Onder andere Alejandro Pozuelo wordt genoemd als potentiële versterking. Daar geeft sportief directeur Michael Verschueren nu een update over.

De Spanjaard van Genk zou voor zo'n acht miljoen euro overgenomen kunnen worden. Een club uit het Midden-Oosten toont interesse en naar verluidt deed Anderlecht dat ook. Verschueren ontkent dat echter. "Pozuelo van Racing Genk? Dat is niet aan de orde", zegt hij bij Sporza.

Toch lijkt Anderlecht nog van plan om zich te versterken, al kan dat nog even duren. "We hadden met Hein Vanhaezebrouck een analyse gemaakt, maar de nieuwe trainer speelt anders. Hij moet zelf een analyse maken en kijken wat er nodig is. We wachten de oefenmatchen af en dan overleggen we", geeft Verschueren aan.

Het zal echter niet zoals in het verleden gebeuren, met huurspelers die lang niet aan de bak kwamen. "De norm is dat we niet gaan voor spelers die niet gespeeld hebben. Ze moeten matchritme hebben en meteen inzetbaar zijn", aldus Verschueren. 

Plaats een reactie

agdh +1855
vrijdag 11 januari 2019 om 22:36
Trekt uwe portefeuille dan al maar open 😅
Vind ik leuk
GILLEMANS +427
vrijdag 11 januari 2019 om 22:49
I Have a dream zei Martin Luther King Altijd....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:51
Wat ik hieruit afleid is dat er niet teveel gaat bijkomen deze periode 🤔
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:53
Volgens mij gaat er niks gebeuren, play off 2, here we come!
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
vrijdag 11 januari 2019 om 23:30
Unibet is your friend :P
Vind ik leuk
Toca +44375
vrijdag 11 januari 2019 om 23:00
De positiviteit van de fans hier zal een enorme steun zijn voor de spelers.
Vind ik leuk
Blue-Blanc +542
vrijdag 11 januari 2019 om 23:02
Ik denk niet dat de spelers naar VP surfen 😂
Vind ik leuk
Toca +44375
vrijdag 11 januari 2019 om 23:04
T is te hopen van niet nee. Anders krijgen ze sowieso een depressie.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:08
spelen al het hele seizoen alsof ze in een heel heel diepe depressie vertoeven.Dan kan je van fans weinig euforie verwachten.
Kan hopelijk enkel verbeteren.
Vind ik leuk
Toca +44375
vrijdag 11 januari 2019 om 23:23
Nochtans is supporteren als het slecht gaat veel belangrijker dan wanneer het goed gaat.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:46
ja heel juist maar: trop is te veel ! ;-)
en 't gaat al veel langer 'minder' dan dit seizoen er mag eindelijk eens een kentering komen , maar zie ze echt nog niet
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:35
Uiteraard en volledig met eens. Maarrrrrr als je als supporter jarenlang het beste van het beste gewoon bent. Als je gewoon bent om te supporteren voor Nilis, Degryse, Lozano, Kompany, Zetterberg, Dindane, Wilhelmsson, Stoica, Bassegio, Jestrovic, Mbokani, Lukaku, Jestrovic, Vercauteren, Oliveira, en er dan een dag komt dat je moet supporteren voor Gerkens, Makarenko, Milic, .... Dat is gewoon triestig. Als uw voorzitter laat weten dat ze goede transfers gedaan hebben, als uw voorzitter zit te tweeten "hard gevochten, toch verloren, volgende keer beter",.... NEE. Dat is niet Anderlecht. Anderlecht, dat zijn technisch verfijnde voetballers (niet allemaal uiteraard). Anderlecht, dat is ervaring op het veld, spelers die bijna allemaal al kampioen geweest zijn. Dat is een aanvalsleider met ervaring. Een spelmaker die de ballen opeist, ze desnoods afpakt. Dat is een verdediger die ook kan inspelen. Dat is een verdedigende middenvelder met een reputatie waar iedereen schrik van heeft. Niet een bende mietjes dat er nu staat. En als het bestuur dan spreekt over een klein dipje, of over goede transfers dan mogen, nee moeten de supporters het bestuur wakker schudden. Het is alsof uw zoon of dochter elk jaar naar huis komt met 90 % op zijn rapport en dan ineens met 55 % naar huis komt. Als ouder weet je gewoon dat het beter kan en moet. Ook met Anderlecht, het moet beter.
Vind ik leuk
Ultron1891 +501
zaterdag 12 januari 2019 om 00:55
Ik denk dat je die ivoren toren moet achter je laten hoor. Het complete Belgische voetbal is gepakt op snelheid door andere landen. Infrastructuur, tv-gelden en eigenlijk gewoon baar geld zijn helaas het nieuwe voetbal geworden.
Het klopt dat Anderlecht beter moet kunnen maar sommigen fluiten hun eigen ploeg uit. Dat helpt echt niet he. Wat dat betreft moet ik Toca 200% gelijk geven. Ook in mindere tijden moet je je club steunen. Ik ben Club fan in hart en nieren maar ik heb nog nooit, en zal ook nooit mijn club uitjouwen. En trouwens,als we Anderlecht verslaan dan wil ik dat dit gebeurt tegen een Anderlecht op volle sterkte. Supporter ben je vanuit je hart, welke ploeg dan ook...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 01:52
Uiteraard. En ik vind het ook soms erg als een ploeg door de eigen ploeg uitgefloten wordt. Maar dat is dan eerder als ze eens een slechte match spelen of een slechtere reeks. Maar die teloorgang is al 15 jaar aan de gang. En die ivoren toren... Wat Ajax kan, wat PSV kan, wat Benfica kan,.... dat moet Anderlecht ook allemaal kunnen. Alleen zaten er mensen bij Anderlecht aan het stuur die stilstonden en stilstaan is ....
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 06:40
100 procent akkoord.
Voel dezelfde frustratie, zitten echt op een scharniermoment, dit is niet zo maar een dipje, dit dreigt de teleurgang van een voetbal instituut te worden
We moeten uiteraard RSCA blijven steunen, maar mogen niet blind zijn voor wat er aan de gang is en ons zeker niet laten in slaap wiegen door de cliché peptalk of door een voorzitter die, van alle spelers die je daar opnoemde er geen enkele kent ,maw niet de minste voeling heeft met zijn speeltje.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:35]
Vind ik leuk
wimdevos +530
zaterdag 12 januari 2019 om 10:51
Supporteren bij succes is echt geen uitdaging. Je ploeg positief blijven bijstaan in dik en dun, dat heet supporter zijn. Kijk eens naar KVM : degradatie naar 3e, degradatie vorig jaar, misschien binnenkort terug : de supporters blijven applaudiseren en positief ondersteunen, met nog meer in aantal dan vroeger...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:56
Stel dat je in een driesterrenrestaurant gaat eten en je moet 150 euro per persoon betalen voor uw menu. En jaar na jaar wordt uw menu slechter, kleiner, minder, .... tot zelfs bijna niet te eten en dan moet je nog telkens die 150 euro of zelfs meer blijven betalen...dan ga je daar toch niet met akkoord? KVM heeft een andere historie dan Anderlecht. Anderlecht is al sinds mijn jeugd de ploeg die voor de hoofdprijzen speelt en veel landstitels wint. Het is niet zoals Oostende om een jaar 7de te eindigen, het jaar daarop 11de en het jaar daarop 9de en daarop 12de en dan eens 5de. Dat is perfect normaal voor Oostende. Maar Anderlecht moet altijd die nummer 1 ambiëren en minstens het verschil mer de eerste binnen de perken houden. Als Anderlecht 4de wordt en het jaar daarna 3de en dan 5de en dan 2de en dan 4de... dat is niet normaal. Waarom ben ik supporter geworden van Anderlecht? Eigenlijk door Luc Nilis. En ook omdat ze verdorie goed voetbal speelden en vedetten hadden. Eind jaren 90 waren enkele van de middenvelders in de kern: Zetterberg, Stoica, Scifo, Bassegio, Goor om er een paar te noemen. Daar was ik fan van. Daar wil ik naar kijken. Niet naar Makarenko en Musona en eigenlijk liever ook niet naar Trebel als aanvallende middenvelder...
Vind ik leuk
Freddyploiks +13327
zaterdag 12 januari 2019 om 07:19
Velen zijn vergeten wat het woord ‘supporter’ betekend. Verwende sukkeleirs zijn het.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:36
en anderen willen het blijkbaar niet zien..
Vind ik leuk
Freddyploiks +13327
zaterdag 12 januari 2019 om 08:41
Zelf in 3de klasse blijf ik onvoorwaardelijk supporter van Anderlecht. Voor altijd. In goede en kwade dagen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:48
... en daarom mag je de op alle gebied talloze tekortkomingen die onze ploeg & de entourage vertoont niet aankaarten?
Mijn bedoeling is te vermijden dat we in 1ste amateurs voor onze ploeg moeten supporteren
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:48
Dat mag. En als iedereen zo denkt en Coucke daar mee akkoord gaat, waarom zou hij dan kampioen spelen? Dan hoeft hij toch maar middelmatige spelers te kopen als iedereen het dan goed vindt om de ploeg te steunen? Alsof uw kind altijd met goede rapporten naar huis komt en je dan akkoord bent dat hij ineens met slechte rapporten naar huis komt. Dan duw je die toch terug op het rechte pad.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:04
Van mijn vrouw wel, maar dat is iets anders. Ik heb voor een club gekozen opdat ze de top ambiëren en omdat ze echt goede spelers hadden. Daarvoor ben ik voor Anderlecht gaan supporteren, anders had ik evengoed een andere club kunnen kiezen. Maar het feit is, ofwel roeren de supporters zich en doet het beleid er iets aan. Ofwel blijven we ook in slechte jaren achter de club staan en zakken we jaar na jaar weg, want we blijven toch achter onze club staan. Stel dat je vader bent van een topsporter die jaar na jaar bijna alles wint. En dan wordt hij wat lui en traint op automatische piloot, wat doe je? Applaudisseren omdat hij sport doet maar het niet goed doet, of hem eens bij de kraag pakken en achter zijn veren zitten zodat hij terug die atleet wordt die hij kan zijn. Je mag echt niet berusten in het feit dat Anderlecht voor PO I moet vechten, dat moet een evidentie zijn dat ze daar altijd meedoen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:57
Als je gewend bent om in een sterrenrestaurant te eten er ervoor te betalen en ze op een gegeven moment u boerenstomp geven en je moet evenveel of meer betalen, daar kan je toch niet met akkoord gaan.
Vind ik leuk
Patfey +6002
zaterdag 12 januari 2019 om 05:40
Fans?
Vind ik leuk
Diego A M +4041
zaterdag 12 januari 2019 om 06:53
Als coucke al maanden verkondigt dat hij hel povere spel en dito punten gaat rechttrekken in de winter, dan mag je dat als supporter toch verwachten. Al heb je wel gelijk dat je altijd achter de ploeg moet blijven staan.
Vind ik leuk
camargue +4173
zaterdag 12 januari 2019 om 11:22
kun je ze het kwalijk nemen T, met al wat we tot hiertoe al gezien hebben op het veld?

ik heb reeds verscheidene keren aangehaald dat de huidige kern, buiten enkele prutsers, toch tot veel meer in staat moet zijn hé.

ik denk dan ook dat ze achter de schermen reeds voldoende versterkingen in afwachting hebben gezet tot na de stage om dan over te gaan tot het aantrekken van bijkomend materiaal.
Vind ik leuk
firedwarf +3410
vrijdag 11 januari 2019 om 23:23
Wanneer speelt anderlecht zijn laatste oefenmatch en hoeveel dagen hebben ze dan nog tot het sluiten van de transfermarkt??? Idd... dat dacht ik al :p
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:33
We wachten af..... Tegen dat de competitie herbegint moet ge dan nog spelers inpassen.... Goed bezig. 't kalf is tegen dan weer verdronken. Wat anderen kordaat reageren wachten zij weer af...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 02:12
Je moet de oefenmatchen toch niet afwachten? Je hebt Anderlecht al meer dan denken zien klungelen de afgelopen maanden. Die 2 matchen gaan daar geen verandering in brengen.
Vind ik leuk
Brugois +348
zaterdag 12 januari 2019 om 13:39
Wat jullie allemaal zagen, het gaat eventjes niet goed... Maar euhm, jullie vergete dat club ook 11 jaar heeft gewacht op een prijs, en kijk nu waar we terug staan. Soms heb je idd mindere jaren maar daarna zal dat wss wel beteren. Zolang er geld is komt het goed.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws