Verschueren: Mensen moeten niet overdrijven, Real zit ook in een dip

Verschueren: "Mensen moeten niet overdrijven, Real zit ook in een dip"

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 22:00vr 11-01-2019 om 22:00

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 22:08vr 11-01-2019 om 22:08

RSC Anderlecht kent geen al te best seizoen. Het is uitgeschakeld in Europa en de beker en het lijkt bijna onmogelijk om de titel nog te pakken. Onder Fred Rutten moet er verandering komen. Michael Verschueren gelooft in betere resultaten in 2019.

De sportief directeur van Anderlecht beseft dat het seizoen niet al te best is verlopen. Toch vindt hij de kritiek enigszins overdreven. "Ja, de verwachtingen lagen anders, maar mensen moeten ook niet overdrijven. Real zit ook in een dip", zegt hij bij Sporza.

"Topclubs kennen ook moeilijke momenten. We proberen zeker om het in 2019 beter te doen. We hebben mensen gehaald met voetbalkennis, een trainer met ervaring en nu moeten er doelgerichte versterkingen komen", klinkt het.

Een nieuw Anderlecht in 2019
Volgens hem komt er zeker beterschap aan. "Ik denk dat we in de tweede helft van de competitie een ander Anderlecht zullen zien. We moeten nog geloven in die titel, dat is onze taak", aldus Verschueren.

"We kunnen de titel niet claimen, maar we koesteren wel de ambitie om zo hoog mogelijk te eindigen. We proberen elke match te winnen en dan zien we wel. Als we in de winning mood komen, moeten ze rekening houden met Anderlecht", besluit hij strijdvaardig.

Plaats een reactie

GILLEMANS +452
vrijdag 11 januari 2019 om 22:03
Ey hallo beste Michael. Ga je eventjes het bescheiden Anderlecht vergelijken met het Real dat driemaal op rij de Champions League won? Waar blijft hij die excuses halen?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 22:03]
Vind ik leuk
Mike1208 +419
vrijdag 11 januari 2019 om 22:06
Het verschil met Real is dat daar een voorzitter zit en geen clown
Vind ik leuk
Geofpurple +6658
vrijdag 11 januari 2019 om 22:07
Dat bedoelt men dus met overdrijven.
Vind ik leuk
Wim1966 +1870
vrijdag 11 januari 2019 om 22:32
Een klein beetje respect voor de man die jullie bende er terug bovenop gaat brengen.
Vergeet niet dat Heintje, die jullie in de shit heeft geduwd, nog een ergernis was van de vorige graaiers.
Kleine narcist Coucke zal het ongetwijfeld wel goed krijgen....
Vind ik leuk
Heppen1J +842
vrijdag 11 januari 2019 om 22:07
lees het artikel eens aandachtig of wel zwijg je beter
Vind ik leuk
GILLEMANS +452
vrijdag 11 januari 2019 om 22:15
Iedereen heeft ier recht op zijn eigen mening eh maat!
Vind ik leuk
Geofpurple +6658
vrijdag 11 januari 2019 om 22:16
Het gaat niet perse om real, ma eerder om het feit dat elke club die normaal voor het kampioenschap speelt of er toch voor in aanmerking komt, eens een kwakkel seizoen of periode kan hebben.
Vind ik leuk
GILLEMANS +452
vrijdag 11 januari 2019 om 22:18
Ja ok maar je kan de kwakkelperiode van real toch niet vergelijken met die van Anderlecht.
Vind ik leuk
Geofpurple +6658
vrijdag 11 januari 2019 om 22:33
Neen we gaan ze vergelijken met Monaco ofzo? we staan niet op een degradatie plaats e
Vind ik leuk
Johnmor +692
zaterdag 12 januari 2019 om 08:49
Gij zijt ook van da percentage rechtlijnige, ik lees wat ik wil, zwart wit en ik heb gelijk denkers hé...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:20
Er is een verschil tussen een dipje kennen en een ploeg zonder smaakmakers zien spartelen. Dit is echt niet te vergelijken. En ja, elke grote club zal al een dipje kennen. De waarheid is dat dat dipje bij Anderlecht al zo'n 15 jaar geleden begonnen is. En niemand die het zag of het wou zien. Jaar na jaar waren er steeds minder vedetten. En zie nu, er lopen geen vedetten meer rond. Jaar na jaar had Anderlecht de beste kern of toch zo goed als, nu hebben de andere topclubs de betere spelers. Een dipje? Anderlecht heeft de bodem bereikt voor mij. En dan Trebel een monstercontract geven, iemand van 20 jaar aanvalsleider maken, een blessuregevoelige Kara niet verkopen voor meer dan 10 miljoen als ze hem wilden en nu er met opgescheept zitten, een nobele nobody van een verdediger aankopen voor 8 miljoen euro, een contract geven aan meelopers zoals Makarenko, Milic, Musona,... En dan vraagt een mens zich af hoe dat het toch zover is kunnen komen. Wanbeleid! Het oude bestuur vooral. Het is nu aan het nieuwe bestuur om het goed te doen. Ze zijn slecht begonnen, maar er is veel know-how gehaald. Dus the only way is up. Maar spreek niet over een dipje, Anderlecht is een bouwwerf!
Vind ik leuk
TageMeister +7835
vrijdag 11 januari 2019 om 22:21
AMEN!
Vind ik leuk
GILLEMANS +452
vrijdag 11 januari 2019 om 22:26
Vinde kik ook !!
En op da bouwwerf ebbn ze geen elektriciteit om mee te werken.
Vind ik leuk
Xytox +2760
vrijdag 11 januari 2019 om 22:32
Ze hebben toch nog 8 titels gehaald tijdens hun dipje van 15 jaar. Er zijn volgens mij veel ploegen die zouden tekenen voor zo'n dipje... 😉
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:11
In het land van blinden is éénoog koning he. Vroeger kwam iedereen naar Anderlecht met de vraag met hoeveel doelpunten verschil ze zouden verliezen. Nu denkt elke ploeg daar punten te rapen en dat lukt vele ploegen nog ook. Het is gewoon slecht, al jaren. Dit is Anderlecht niet meer, toch niet het echte Anderlecht. Maar het enige goede nieuws is dat er een technische directeur is met Andersen en dat er een nieuwe Jean Dockx is, enzovoort. Geen dag te vroeg. Eindelijk een visie, die ontbrak al jaren.
Vind ik leuk
Wim1966 +1870
zaterdag 12 januari 2019 om 01:53
Ik je land van blinden lopen er toch nog zwartkijkers ook rond...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 02:01
Heeft niets met zwartkijken te maken. Als je ziet dat uw favoriete club al jaren geen deftig beleid heeft... Dat is niet zwartkijken, dat is realiteit. En eindelijk nu komt er een visie. Veel te laat, maat beter laat dan nooit.
Vind ik leuk
Xytox +2760
zaterdag 12 januari 2019 om 09:19
Er zijn nog maar heel weinig ploegen in heel de wereld die elke match makkelijk winnen. In het moderne voetbal is alles veel fysieker en tactischer dan vroeger, en is het moeilijk om met talent alleen het verschil te maken.
Enkel de absolute topploegen zoals Barcelona, Real, Man City, PSG... kunnen genoeg talent kopen om zowat elke match te winnen.
Andere ploegen botsen geregeld op een verdedigende muur en lopen af en toe in het mes. Als je ziet dat de laatste jaren meer dan de helft van de ploegen in de Jupkes liga vanuit de 'organisatie' spelen, dan is het ook duidelijk waarom onze competitie helemaal niet aantrekkelijk is. Charleroi haalt zo al jaren (beperkt) succes; door gewoon met tien voor de eigen goal te staan en te counteren. Dan mag je nog 65% balbezit hebben en 15 schoten naar doel. Als je niet scoort en zij scoren één keer uit drie schoten, ben je vaak gejost.

We moeten zeker meer talent halen, maar de tijd dat we elke match wonnen en ons enkel afvroegen met hoeveel we zouden winnen, die is voorbij hoor! Zelfs al halen we nog 5 absolute toppers erbij...
Vind ik leuk
TageMeister +7835
vrijdag 11 januari 2019 om 22:20
Media training en lessen in bescheidenheid aub.

Vind ik leuk
TageMeister +7835
vrijdag 11 januari 2019 om 22:29
We hebben geen nood aan resultaat voetbal of resultaten., maar wel aan positief voetbal! Laat dit de ambitie zijn en de rest volgt vanzelf.

Ma nee de fans wa zot maken met loze woorden!
Vind ik leuk
Lodecol13 +3508
vrijdag 11 januari 2019 om 22:55
bescheiden zijn zit ook niet in zijn DNA ,zou beter zeggen eerste doel bij de top ZES geraken , daarna zien we wel waar het schip strand , ga daarmee al beginnen op gent of ge staat mischien al 8evolgende week
Vind ik leuk
TageMeister +7835
vrijdag 11 januari 2019 om 23:26
Inderdaad!

En zo heb je ook ambitie
Vind ik leuk
Geofpurple +6658
zaterdag 12 januari 2019 om 00:06
Ge moet eerst eens uit de top 6 vallen om er terug in te geraken he. Dat kan volgende week effectief zo zijn. we zien wel wat het wordt. Eigenlijk nog niet bezig geweest met het programma na de winter, het enige dat ik weet, is dat rsca de laatste 3 wedstrijd op papier 'haalbare tegenstanders heeft'. Genk een lastige februari maand. Hoe zit dat bij brugge?
Vind ik leuk
Heppen1J +842
vrijdag 11 januari 2019 om 22:36
als je zegt dat het al 15jaar bezig is hoeveel titels hebben ze nog gehaald tel ze eens de tijd van vedetten naar anderlecht is wel lang voorbij als je sommige hun commentaar hoort gaat anderlecht degraderen
respekt is wel op zijn plaats
voor een club als anderlecht
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 22:40]
Vind ik leuk
firedwarf +3888
vrijdag 11 januari 2019 om 23:25
Real zit al 3 jaar in een dip waarvan ze de laatste 2 jaar wel de CL wonnen... just saying... :D
Vind ik leuk
dethklok28 +5389
zaterdag 12 januari 2019 om 05:36
Da's eigenlijk ook wel waar.
Vind ik leuk
Heppen1J +842
zaterdag 12 januari 2019 om 08:44
je mag real niet verglijken.met
anderecht
juist?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws