Vormer: 'Ik mis Nederland helemaal niet, ik zit op mijn plek in Brugge'

Vormer: 'Ik mis Nederland helemaal niet, ik zit op mijn plek in Brugge'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 20:00vr 11-01-2019 om 20:00

Ruud Vormer mocht vrijdag nog eens tegen een Nederlandse ploeg spelen. Met 'zijn' Club Brugge ging hij met 2-1 onderuit tegen PSV. Heimwee naar Nederland heeft hij er echter niet van gekregen.

"Je weet dat je kan verliezen. We zitten er niet mee in.  Je wil natuurlijk altijd winnen, maar het gaat wel", nuanceert hij de nederlaag bij VTBL. "Het zijn allemaal goede voetballers bij PSV, net zoals bij Club Brugge."

In Nederland had hij het bij Feyenoord moeilijk, maar in Brugge beleeft hij de tijd van zijn leven. "Het gaat heel goed met mij. Ik mis Nederland helemaal niet. Ik krijg gelukkig ook heel wat erkenning in België. Vorig seizoen heb ik een fantastisch jaar gehad, met heel veel doelpunten en assists. Nu is het wat minder, maar ik zit wel op m'n plek bij Club Brugge."

Bij Club Brugge zit er ook een hele Nederlandse enclave (met Vormer, Arnaut Danjuma, Stefano Denswil en Sofyan Amrabat). "Ik vind het wel leuk dat ze er zijn. Daar trek je wel meer mee op. Of het dan botst met de Belgen? Helemaal niet", lacht hij. "We hebben echt een hele leuke groep."

Plaats een reactie

freeman +13844
vrijdag 11 januari 2019 om 20:09
Waar kan hij dan wel beter zijn ?
Ruud is een echte Clubboy !
Vind ik leuk
Blue-White +164
zaterdag 12 januari 2019 om 08:20
Denk ik niet.
Maar de waarheid zal zich wel tonen naar het einde van zijn contract.
Vind ik leuk
freeman +13844
zaterdag 12 januari 2019 om 08:51
Dus nog LANG afwachten ...... :-)
Vind ik leuk
Blue-White +164
zaterdag 12 januari 2019 om 09:05
Oeps, men kent effectief de einddatum van het contract, maar jullie weten nog niet wanneer hij zal gaat en dat kan rap gaan.
Kijk naar Lior Refaelov, onder MPH in bijna iedere basis, nu al den hof af bij Leko.
De huidige T1 loopt ook (volgens de kranten) op zijn einde, zijn naam bij "Operatie propere handen", dus mogelijk volgend seizoen ne andere T1.
Vind ik leuk
freeman +13844
zaterdag 12 januari 2019 om 12:57
Onze Rafa werd heel zachtjes naar de uitgang geloodst . Paste niet meer in het systeem bij Club . Vind het zelf ook nog steeds doodjammer !
Vind ik leuk
Vlaming +1769
vrijdag 11 januari 2019 om 20:18
Ruud, Ruud, Ruud
Vind ik leuk
Heppen1J +845
vrijdag 11 januari 2019 om 20:23
Het is een echte keeskopboy
Vind ik leuk
tom1981 +654
vrijdag 11 januari 2019 om 20:49
Zal zwijgen over wat jij bent of jan zijn. Beetje objectief blijven aub...
Vind ik leuk
Blue-White +164
zaterdag 12 januari 2019 om 08:16
Ook van en voor jullie, objectief blijven.
Ja, Ruud kan en zal kankeren en zeker als hij even op de bank heeft gezeten.
Jullie kunnen niet ontkennen dat zijn prestaties verminderd zijn na zijn gouden schoen en zijn verbeterd contract.
En ja, hij kan zeker zijn hekken naar de wind hangen.
Vind ik leuk
Vlad +4219
vrijdag 11 januari 2019 om 22:59
Net als jullie nieuwe trainer dus...
Vind ik leuk
Heppen1J +845