Wereldgoal van Trossard is niet genoeg voor zege: Genk-Schalke 04 eindigt gelijk

Wereldgoal van Trossard is niet genoeg voor zege: Genk-Schalke 04 eindigt gelijk

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 17:30vr 11-01-2019 om 17:30

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 17:43vr 11-01-2019 om 17:43

Racing Genk heeft het tweeluik vriendschappelijke matchen in Benidorm afgesloten met een gelijkspel. Nadat donderdag het Nederlandse Fortuna Sittard met het kleinste verschil werd verslagen, volgde vrijdag een 2-2 gelijkspel tegen de Duitse topclub Schalke 04.

Beide teams traden met hun sterkste elftallen aan en dat leverde een evenwichtig duel op. Het was uiteindelijk Genk dat na een kwartier spelen op voorsprong kwamen. Sébastien Dewaest toonde aan dat zijn kopkracht een sterk wapen blijft: 1-0. Lang konden de Limburgers niet geniet van de openingstreffer, want twee minuten later was het via Duits international Mark Uth al weer gelijk. 

Aan het half uur volgde vervolgens het absolute hoogtepunt van de wedstrijd. Leandro Trossard liet zien waarom hij bij veel clubs in Europa op de scoutingslijst staat. Trossard ging binnendoor bij zijn directe tegenstander om de bal vervolgens op fantastische wijze in de verre bovenhoek te krullen. Genk ging zodoende halverwege aan de leiding, maar zag de nummer 13 uit de Bundesliga andermaal langszij komen. Alessandro Schöpf bepaalde in minuut 58 met een knappe volley de eindstand. 

Plaats een reactie

Boerken +8324
vrijdag 11 januari 2019 om 17:47
Alle kandidaten gouden schoen zetten er hun beste schoentje voor👍🏻
Vind ik leuk
Daydreamer +6198
vrijdag 11 januari 2019 om 17:51
In het inleidend stuk: "gelijkspel tegen de Duitse topclub Schalke", om nadien in het artikel eerlijkheidshalve te noteren dat het om de nummer 13 in de Bundesliga gaat :)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:04
Wisten zich wel te kwafiliceren voor de volgende ronde in de CL :-)
Vind ik leuk
Daydreamer +6198
vrijdag 11 januari 2019 om 18:09
Mmm, in zo mogelijk de zwakste poule...
Ze eindigden voor een ontstellend zwak Galatasaray en Lokomotiv Moskou maar ook 5 punten achter Porto.
In de competitie staan ze overigens gedeeld 13e, samen met nummer 14 DĂĽsseldorf, op 3 punten van de nummer 12 en 10 punten van de nummer 6...
Om maar te zeggen dat ze niet met een grote groep op ongeveer hetzelfde puntenaantal liggen! Europees voetbal gaat er niet inzitten voor topclub Schalke dit seizoen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 18:12]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:16
Anderzijds heb ik er hier anderen superlatieven weten bovenhalen omdat ze in de CL tegen de voorlaatste van de franse competitie hadden gewonnen.
Maar uiteindelijk stellen die oefenwedstrijden op een oefenkamp niet veel voor, en zijn ze zeker geen waardemeter.
Vind ik leuk
Daydreamer +6198
vrijdag 11 januari 2019 om 18:19
Weet ik wel Nico, en het gaat me hier ook echt niet om Genk. Degene die me kennen op dit Forum weten dat ik naast RSCA Genk een warm hart toedraag!
Alleen moet ik soms lachen wanneer onze pers weer maar eens superlatieven gebruikt als het om gewone maar mooie prestaties gaat :)
Maar ja, da's nu eenmaal de pers he: Heel snel ophemelen als iets goed gaat maar even snel weer afbreken als iets even wat minder goed gaat...
Vind ik leuk
freejazz +2577
vrijdag 11 januari 2019 om 18:55
Een tof 2019 voor jou en je Genkse echtgenote.
Vind ik leuk
Daydreamer +6198
vrijdag 11 januari 2019 om 18:57
Hey, jij ook een tof en sportief 2019 he Freejazz!
Hopelijk met een Genkse titel! Als mijn vrouw maar blij is :)

[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 19:09]
Vind ik leuk
Marcus_A +2102
zaterdag 12 januari 2019 om 13:44
Inderdaad zo wordt Standard opgehemeld dat ze Duitse topclub hebben verslagen....hoeveel basisspelers bij de Duitsers meededen, enz. weet ik niet.. het is tenslotte gewoon een oefenwedstrijd waarbij trainer ook wil leren, testen..
Vind ik leuk
Marcus_A +2102
zaterdag 12 januari 2019 om 13:42
Inderdaad en Schalke 04 is nog altijd twee niveaus beter dan Monaco,!
Vind ik leuk
Smuuw +1335
vrijdag 11 januari 2019 om 18:50
Vergeet niet dat Schalke veel heeft verkocht. Vorig inderdaad zeer sterk en mooi voetbal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws