Club Brugge bijt na drie helften in het zand tegen het Nederlandse PSV

Club Brugge bijt na drie helften in het zand tegen het Nederlandse PSV

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 14:45vr 11-01-2019 om 14:45

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 15:53vr 11-01-2019 om 15:53

Club Brugge oefende vrijdag in Qatar tegen PSV. Tegen de leider uit de Eredivisie moest Club Brugge na drie helften de duimen leggen. PSV haalde het met 2-1 van Club Brugge.

Voor Club Brugge was het de eerste oefenmatch van het jaar. De tegenstander was er meteen een met naam. In Nederland kroonde PSV zich immers onlangs tot herfstkampioen. Na 17 speeldagen telt PSV 2 punten meer dan eerste achtervolger Ajax.

Danjuma en Amrabat speelde eerder deze week al vriendschappelijk tegen Bergwijn en Ramselaar. Dat ging toen wel over een potje FIFA19. Dat het vrijdag er iets serieuzer aan toe ging, was aan de opstellingen van Van Bommel en Leko te zien. De twee trainers pakten niet uit met een al te experimenteel elftal. Bij PSV ontbrak sterspeler Lozano wel door privéproblemen. Vanaken begon niet bij Blauw-Zwart. 

Club Brugge en PSV kozen ervoor om drie keer een halfuur te spelen tegen elkaar. Na zestig minuten stond er nog altijd 0-0 op het bord. Voor PSV liet De Jong de kansen liggen. Schrijvers, Openda en Rits faalden bij Club Brugge voorin.

Strafschop voor PSV
In de derde en laatste helft werd de weg naar de goal dan toch gevonden. Aboukhlal bediende Piroe en die opende de score. Via een strafschop van Pereiro kwam PSV op 2-0.

Vanaken redde nog de Brugse eer en hoe! De middenvelder zette de hele defensie van PSV in haar hemd en scoorde vanuit een haast onmogelijke hoek tussen de benen van de doelman. Verder dan de 2-1 kwam Club Brugge evenwel niet.

Opstelling Club Brugge: Horvath, Cools, Nakamba, Decarli, Mata, Rits, Amrabat, Vormer, Dennis, Openda en Schrijvers
Opstelling PSV: Zoet, Dumfries, Viergever, Schwaab, Angelino, Hendrix, Rosario, Gutierrez, Malen, De Jong en Bergwijn 

Plaats een reactie

freeman +12747
vrijdag 11 januari 2019 om 14:56
Verlies niet dramatisch !
Was best een leuke sparring partner !
Vind ik leuk
Heppen1J +496
vrijdag 11 januari 2019 om 14:58
ola dat gaan ze in genk graag horen viva genk
Vind ik leuk
Ultron1891 +501
vrijdag 11 januari 2019 om 17:25
Waarom?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 17:26]
Vind ik leuk
Lodecol13 +2692
vrijdag 11 januari 2019 om 15:02
De gouden gaol ,de beste speler van de jpl voor wie nog moest twijfelen getekend gouden hans
Vind ik leuk
Fcb for ever +3418
vrijdag 11 januari 2019 om 19:25
Hans mijne man, hij die alles kan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:10
Volledig verkeerd beeld met opgegeven opstellling: Decarli rechts op positie van Poulain en Cools op positie van Denswil! Horvath- Decarli-Amrabat-Cools,
Mata-Vormer-Rits-Nakamba-Dennis, Openda-Schrijvers. Dit bij aanvang 1e 30'. 2e 30' met Letica en 3e 30' met Horvath. Weeral gezien: Cools hopeloos op plaats van Denswil en Decarli die uitvoetballend zwakker is dan Poulain en steeds balletje achteruit of bal aanspelend naast lopende medespeler. Aan Club om conclusie's en actie te nemen!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 15:11]
Vind ik leuk
FR12er +83
vrijdag 11 januari 2019 om 15:10
Valt me toch tegen dat Brugge het laatste halfuur aardig wordt weggetikt door een complete B ploeg van PSV
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:19
Wat hebben wij zo veul goei.
Vind ik leuk
Ultron1891 +501
vrijdag 11 januari 2019 om 17:27
Dan moet je niet naar dit soort wedstrijden kijken. De uitslag is niet relevant. De manier waarop is enkel relevant voor de technische staf.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 17:28]
Vind ik leuk
FR12er +83
vrijdag 11 januari 2019 om 17:56
Ja precies. de manier waarop ze werden weggetikt. Heb het nergens over de uitslag? Eerst lezen graag
Vind ik leuk
blondel +3032
vrijdag 11 januari 2019 om 18:38
Ik heb de wedstrijd ook gezien,maar waar heb jij gezien dat ze weggetikt zijn.Of heb ik iets gemist mischien?
Vind ik leuk
FR12er +83
vrijdag 11 januari 2019 om 19:00
Laatsts half uur. Toen psv 11x wisselde kwam Club nauwelijks aan de bal of gevaarlijk worden
Vind ik leuk
Ultron1891 +501
zaterdag 12 januari 2019 om 00:59
Eerst objectief zijn aub. Iedereen die ooit actief is geweest als trainer of sportief verantwoordelijke weet dat dit soort wedstrijden dienen om zaken uit te testen. Je kan heel veel leren terwijl je “weggetikt” wordt. Kwestie van de zaken in het juiste perspectief te zetten. Maar goed, ieder zijn mening zeker.
Vind ik leuk
ROBSON +3557
vrijdag 11 januari 2019 om 19:13
Zag toch ook 20 minuten het omgekeerde. Net voor de onterechte strafschop en een kwartier erna was club de betere ploeg.
Vind ik leuk
Heppen1J +496
vrijdag 11 januari 2019 om 18:54
ultron/omdat genk als een orkaan
de 2 ronde gaat inzetten
waarom/daarom
Vind ik leuk
Jake Genk +49
vrijdag 11 januari 2019 om 22:35
Te zwak op wereldvlak!
Vind ik leuk
Ultron1891 +501
zaterdag 12 januari 2019 om 01:01
En we hebben een “dichter” beste mensen...zucht...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws