De Witte wil voorbeeld nemen aan Anderlecht: ''Scoren daarop de beste punten''

De Witte wil voorbeeld nemen aan Anderlecht: ''Scoren daarop de beste punten''

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 13:10vr 11-01-2019 om 13:10

KAA Gent heeft met 32 spelers een zeer omvangrijke kern. Er is echter voor een zeer beperkt groepje Belgen veel speeltijd weggelegd, terwijl eigen jeugdproducten helemaal niet doorstromen. Voorzitter Ivan De Witte wil daar verandering in brengen.

De Witte erkent tegenover Sporza dat er mede door de overvolle kern nauwelijks kansen zijn voor spelers uit de jeugdopleiding. ''Ik kan dat niet ontkennen, al zie ik in België heel weinig clubs waar de jeugd wél vlot doorstroomt. Er is nu eenmaal de grote druk om op korte termijn resultaten te halen, waardoor het moeilijker is om de jeugd kansen te geven. Anderlecht scoort momenteel de beste punten wat de doorstroming van jeugdspelers betreft'', wil hij een voorbeeld nemen aan Anderlecht.

Overigens neemt De Witte, samen met manager Michel Louwagie, actie om de kern af te slanken. ''Een vijftal jongens is niet mee op stage, onder wie toch ook een grote naam als Franko Andrijasevic. Met een kleinere kern zal het makkelijker werken zijn voor de trainer'', wil hij ook coach Jess Thorup een dienst bewijzen.

Lees ook: Transferperiode is nog lang niet voorbij, De Witte wil nog versterking halen

Plaats een reactie

THOR4ever +3054
vrijdag 11 januari 2019 om 13:20
De belangrijkste woorden zijn in dit geval ‘MOMENTEEL’. :-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 23:21]
Vind ik leuk
K1908 +2408
vrijdag 11 januari 2019 om 13:37
Ik ben echt gaan zoeken, maar dat staat effectief niet in het artikel...

De jeugddoorstroming is al jaren bij de beteren, zoniet de beste in België.

Even wachten op reacties van de Genkies.. :-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 14:17]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:23
Er staat "momenteel" wat kan vergeleken worden met "op dit ogenblik". We zullen zien hoe lang die jeugd van Anderecht nog in de basis gaat spelen.
Vind ik leuk
K1908 +2408
zondag 13 januari 2019 om 15:03
Excuus, slecht gezocht blijkbaar...
Vind ik leuk
Daydreamer +6198
vrijdag 11 januari 2019 om 19:13
Thor, de jeugdwerking van RSCA wordt in Europa toch als "erg goed" omschreven en zelfs door Genkse bestuursleden als de beste in België gezien...
Ik vind de jeugdwerking van zowel Genk als RSCA trouwens top in België!
Vind ik leuk
THOR4ever +3054
vrijdag 11 januari 2019 om 23:21
De jeugdwerking IS de beste, en wij zitten daar dichtbij. Dat zeg ik zelf al lang, maar de doorstroming naar het eerste elftal -waar K1908 naar verwijst en ook De Witte naar verwijst- is toch lang een probleem geweest. Bijna de hele jeugd van Anderlecht speelt kampioen, maar er werden lang te hoge eisen gesteld. Het moesten al supertalenten zijn om het vol te houden.
Vind ik leuk
Daydreamer +6198
zaterdag 12 januari 2019 om 00:43
Klopt, daar stel ik me ook al jaren vragen bij... We winnen als Belgische ploegen prestigieuze jeugdtoernooien, gooie hoge ogen met onze jeugdwerking maar dan lijkt het te stokken!? Hoe komt dit, zouden de ploegen zich eens moeten afvragen!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:28
De doorstroming is misschien het beste van alle topclubs op dit moment....maar het voetbal daarentegen.....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws