''Vanhaezebrouck heeft mij dingen verteld die ik hier niet kan herhalen...''

''Vanhaezebrouck heeft mij dingen verteld die ik hier niet kan herhalen...''

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 12:15vr 11-01-2019 om 12:15

In zijn eerste jaar als voorzitter van Anderlecht heeft Marc Coucke al veel over zich heen gekregen. Nu er geruchten gaan dat hij in de kleedkamer komt om tactische aanwijzingen te geven, klinkt er weer kritiek.. Gilles De Bilde vindt dat Coucke daar ver weg van moet blijven en zich beter op andere zaken kan focussen.

"Er is de perceptie van 'Couckenbak', en feesten, en de micro nemen... Om dan in de kleedkamer van Anderlecht richtlijnen te gaan geven... Ik ken Coucke te weinig. Misschien vertélt hij wel zinvolle dingen over voetbal, maar hij heeft zijn imago een beetje zelf in de hand gewerkt'', laat de ex-Rode Duivel weten in Het Laatste Nieuws.

De Bilde oordeelt dat Coucke een onvoldoende scoort in zijn eerste jaar. In de ogen van de analist heeft Coucke zich qua voetbalinzicht miskeken op het instituut en de verwachtingen. ''Hein heeft mij dingen verteld die ik hier niet kan herhalen... Als je vraagt om iets en je krijgt een alternatief dat twee keer minder goed is... Je moet eerlijk vaststellen dat de eerste twaalf maanden van Coucke een mislukking zijn'', klinkt het streng.

Plaats een reactie

Toca +44373
vrijdag 11 januari 2019 om 12:26
Er is voor Coucke maar 1 gouden raad. Laat de mensen als Arnesen die je naar t schijnt 2 miljoen per jaar betaald nu het sportieve beleid uitstippelen en volg zijn raad.
Vind ik leuk
freeman +12747
vrijdag 11 januari 2019 om 12:30
Dat zal Couckenbak worden dan ...... :-)
Vind ik leuk
Patfey +6002
vrijdag 11 januari 2019 om 12:31
Zolang hij maar de raad van Debilde niet volgt😉.
Vind ik leuk
FL +223
vrijdag 11 januari 2019 om 16:06
Geloof jij deze prietpraat zomaar ? Wel ik zal je zeggen : ik niet ! En nog iets , voorzitters komen regelmatig in de kleedkamer , altijd zo geweest en dat mag zo blijven , of moeten ze alleen geld geven ofwat , ze mogen spelers van mij op hun plichten wijzen , de baas mag commentaar geven 😉
Vind ik leuk
Toca +44373
vrijdag 11 januari 2019 om 16:19
Het gaat mij vooral om het sportieve beleid in het algemeen he. Wat hij tegen de spelers zegt maakt me weinig uit. Die luisteren toch niet.
Vind ik leuk
Watcher +989
zaterdag 12 januari 2019 om 16:03
Coucke komt in de kleedkamer geen goeiedag zeggen, hij komt spelers richtlijnen geven, was bij kvo zo en is zo in brussel. Arnesen, Verschueren en Rutten zijn poppen die dansen naar de grillen van coucke
Vind ik leuk
Johnazz +65
vrijdag 11 januari 2019 om 12:30
allemaal zever in pakskes, net zoals heel die koekenbak!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:38
Als Hein jou zaken heeft verteld beste Gilles, gelieve ze dan ook met ons te delen of ze voor jezelf te houden zonder weer onrust te stoken.
Vind ik leuk
jericho666 +2974
vrijdag 11 januari 2019 om 12:43
Het is een interview zonder kritiek volgens hem. Maar doet niks anders dan de 8 mio voor Sanneh oprakelen, zeggen dat de kern geen voetbalverstand heeft,.... en dat onder het mom dat hij bezorgd is om "zijn" Anderlecht. Voor mij is en zal die klojo nooit een Anderlecht coryfee zijn maar slechts 1 vd talrijke passanten.
Hopelijk nemen ze die nooit op in de geplande transferraad.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:49
Het was destijds een sierlijke voetballer, maar bewees toen al dat er af en toe iets verkeerd gaat in zijn kopke. Hij is ondertussen ouder geworden maar precies nog niet wijzer.
Vind ik leuk
Frefke +1080
vrijdag 11 januari 2019 om 13:23
En hij heeft geen gelijk misschien ? Godv... ze kunnen geen twee correcte passen na mekaar geven en dan zou je dat moeten goed vinden... Ik ben niet persé er fan van maar hij is een Anderlecht-boy en dat voel je trouwens makkelijk aan in al zijn interviews of interventies. Idem dito bij de kommentariering van Grün bevoorbeeld, RSCA-DNA heet dat, het zit er ingebakken !
Vind ik leuk
K1908 +1630
vrijdag 11 januari 2019 om 13:33
Bij De Bilde ben ik daar echt niet van overtuigd hoor. Anderlecht-DNA is niet alleen op het veld naar mijn gevoel. En naast het veld is het gewoon een nul met een verstand van -1...
Vind ik leuk
jericho666 +2974
vrijdag 11 januari 2019 om 13:39
Hij mag dat zeggen maar 10x in hetzelfde artikel, om dan te zeggen "dis is geen kritiek" is gewoon bullshit. En dan da ganse Hein verhaal, serieuze korrel zout is daar vr nodig heb ik het gevoel
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:56
Het ging niet over het feit dat ze inderdaad geen 2 correcte passen na elkaar kunnnen geven, in dit geval ging het dacht ik om de rol van Marc Coucke.
Wat De Bilde betreft,voor mij heeft die niet het volledige Anderlecht DNA, daarvoor mist hij de klasse naast het veld. Klasse en persoonlijkheid die een Zetterberg, Kompany, Tielemans enzo wel hebben als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar hij kon wel een redelijk stukske sjotten, dat is ook waar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 14:57]
Vind ik leuk
Frefke +1080
zaterdag 12 januari 2019 om 09:34
Akkoord, maar wat hij naast het veld doet is zijn zaak en dat heeft niets meer te maken met Anderlecht-(voetbal)DNA, we praten over voetbal, niet wat ernaast gebeurd en praat ik ook niet goed hoor.
Vind ik leuk
agdh +1855
zaterdag 12 januari 2019 om 12:41
wat een speler naast het veld doet heeft ook effect op het imago van zijn club, dus heeft er wel degelijk mee te maken
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:42
Dan had Hein zoiets tegen zn voorzitter moeten zeggen ipv tegen De Bilde.
Vind ik leuk
Heppen1J +496
vrijdag 11 januari 2019 om 12:50
dat is puur kranten praat
heintje.is op dat gebied wel wijzer
date ga niet aan gile.neus hangen


Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:54
Veel beloven en weinig geven, is toch het credo van zowat elke manager?
En Gille: ofwel doe je je verhaal ( en ben je een onbetrouwbare aandachtzoeker) ofwel hou je je kwebbel.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:00]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:00
Gilles wil gewoon den interessante uithangen. Ik denk er serieus aan om mijn abonnement op het laatste nieuws op te zeggen, die onzin dat daar allemaal in staat. Gevoel dat ik heb is dat de krant pro Club Brugge is en dat als er bij Anderlecht iets gebeurt wordt het altijd uitvergroot. In plaats van wat dieper te spitten rond Leko, want die is zeker niet zuiver op de graat.
Vind ik leuk
K1908 +1630
vrijdag 11 januari 2019 om 13:34
Ik heb vaak hetzelfde idee, maar na enkele jaren moet ik toch toegeven dat dat subjectief is. Als het in Brugge slecht gaat, doen ze dat met evenveel plezier (hen afbreken).

't Is gewoon een rioolgazet..
Vind ik leuk
Steven007 +14
vrijdag 11 januari 2019 om 12:56
Er is nog niet veel de polonaise gedanst in het Astridpark sinds Coucke zijn entree dus van die onvoldoende kan je hem geen ongelijk geven!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 12:58]
Vind ik leuk
Wim1966 +1544
vrijdag 11 januari 2019 om 13:03
Als Hein belangrijke zaken in vertrouwen aan De Bilde toevertrouwt dan bevestigt dit mijn mening over Hein.
Vind ik leuk
hoekschop +3449
vrijdag 11 januari 2019 om 13:09
zwak, dat hij zegt dat Hein hem dingen verteld heeft die hij niet wil verder wil vertellen. vertel dat dan ook niet hé.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:17]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17554
vrijdag 11 januari 2019 om 13:27
Laat het sportieve gewoon voor wat het is en wees gewoon een normale voorzitter. Je kent niks van voetbal en dat zal zo blijven, simpel.
Vind ik leuk
Patfey +6002
vrijdag 11 januari 2019 om 17:15
En een normale voorzitter komt niet in de kleedkamer, zeker als het slecht gaat?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17554
vrijdag 11 januari 2019 om 19:53
Extra motiveren(Lees: extra premies) ok, maar zich met het sportieve bemoeien is een andere zaak.
Vind ik leuk
Patfey +6002
vrijdag 11 januari 2019 om 20:18
Maar wat is dat zogenaamd met het sportieve moeien? Een gerucht dat hij gevraagd (geeist zou hebben) een van die nieuwe jongeren op te stellen? ik heb nooit gehoord dat hij taktische instructies of zo gaf. Wel een speler komen vertellen dat hij het kan, dat hij in hem geloofd? ja, inderdaad, en dat is wel de rol van een voorzitter. Een voorzitter is geen nuttige idioot, enkel goed om geld te geven en beaat te luisteren naar trainer onzin, om maar te zwijgen over analysten onzin.
Vind ik leuk
Frefke +1080
zaterdag 12 januari 2019 om 09:44
Als ze jouw gedachtegang volg hebben we weer 3 onnodige mensen aangsteld. Coucke kon, volgens jou, de rol vanvoorzitter, technisch directeur, manager en T1 op zich nemen...
Supercoucke moet zijn rol van beheerder opnemen en de anderen hun werk laten doen volgens afspraak en niet bvb motivator op het veld of verlofgever. Iedereen zijn taak en het zal zo al moeilijk genoeg zijn.
Vind ik leuk
Patfey +6002
zaterdag 12 januari 2019 om 16:28
Blind ernstig. De eigenaar/baas stelt mensen aan om bepaalde functies te vervullen. Dat kan hem nooit beletten te interveneren waar en wanneer hij het nodig acht. Dat gebeurt in veel, om niet te zeggen alle firma’s en ik zie echt het probleem niet.
Vind ik leuk
Frefke +1080
zondag 13 januari 2019 om 21:41
Geen enkel probleem als de competentie op de afspraak is....
Vind ik leuk
Patfey +6002
maandag 14 januari 2019 om 07:10
En dus bij definitie heeft Coucke die niet.
Vind ik leuk
strat2 +994
vrijdag 11 januari 2019 om 13:34
Dat is de gemakkelijkste manier om iemand zonder enige argumentatie zwart te maken.
X heeft dingen gezegd over Y die ik niet kan herhalen...Maar het was heeeeel eeeeerg hoor!!!!!!😏
Vind ik leuk
Intel +1401
vrijdag 11 januari 2019 om 14:03
Ja maar dit komt ook vooral door de vorige eigenaars , wat een puinhoop dat ze achter gelaten hebben , slecht beleid al jaren maar daar lees ik bijna niets van . u ploeg verkopen in het midden vh jaar gewoon om er snel nog u voordeel uit te halen en dat waren dan zogezegd de echte mannen van rsca . Zonder coucke was rsca nu van 1 of andere uit het midden oosten waarschijnlijk en dat wilt ge toch echt niet als supporter denk ik .
Coucke heeft al heel veel geld in rsca gestoken , Hij kan dit ook niet oplossen op 1,2,3 .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 18:41]
Vind ik leuk
t757498 +632
vrijdag 11 januari 2019 om 14:12
Wie neemt er nu die Gozer De Bilde nog serieus ,Al zou Hein zo loslippig zijn om dit hem te vertellen. Ik zeg dat De Bilde een onrust stoker is. Hij heeft 4a5 jaar van tv weggebleven met reden dat hij zijn vrouw sloeg en niemand hem wou. Die man heeft nul verstand en is de grootste onozelaar die ik ken
Vind ik leuk
Heppen1J +496
vrijdag 11 januari 2019 om 14:41
dat zijn handen los staan is al lang ge weten vraag het maar aan
Chris porte Hoe
dat die eruit zag
en toegetakeld
levenslang zonder pardon





[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 14:43]
Vind ik leuk
FL +223
vrijdag 11 januari 2019 om 16:10
Beetje overdreven maar het was fout , Witsel op wasyl was erger
Vind ik leuk
Heppen1J +496
vrijdag 11 januari 2019 om 16:39
dat hoor niet thuis op een voetbalveld je keur hetprecies nog goed wat witsel is een heel ander verhaal
Vind ik leuk
FL +223
vrijdag 11 januari 2019 om 22:05
Nee keur het zeker niet goed maar iets als ' levenslang zonder Pardon ' vond ik beetje overdreven , that's all
Vind ik leuk
La joya +341
vrijdag 11 januari 2019 om 17:41
Als je niks wil zeggen zwijg dan helemaal fucking gilles...
Zijn Anderlecht zegt ie dan, hoop en al zestig matchen voor rsca gespeeld...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 17:58]
Vind ik leuk
Heppen1J +496
vrijdag 11 januari 2019 om 18:45
en in het buitenland bij psv ën Engeland was het ook maar op heel laag pitje
Vind ik leuk
Fcb for ever +3418
vrijdag 11 januari 2019 om 19:30
Schoenmaker blijf bij je leest, anders krijg je een coucky van eigen deeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws