'Anderlecht deed opnieuw zaken met Bayat, maar Brusselse handen zijn proper'

'Anderlecht deed opnieuw zaken met Bayat, maar Brusselse handen zijn proper'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 10:02vr 11-01-2019 om 10:02

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 10:39vr 11-01-2019 om 10:39

Kara Mbodji traint weer met RSC Anderlecht. Via Mogi Bayat keerde de Senegalees vroegtijdig terug bij paars-wit. Anderlecht kreeg kritiek om de in opspraak gekomen makelaar te gebruiken bij de overgang, maar mogelijk is de kritiek aan het adres van Anderlecht onterecht.

Aan het begin van dit seizoen kwam Anderlecht met Nantes overeen dat Kara er een jaar op huurbasis zou spelen. Deze week liep het evenwel mis. Kara ging bijna op de vuist met Nantes-trainer Vahid Halilhodzic en het werd snel duidelijk dat er een oplossing moest gezocht worden. Een terugkeer naar Anderlecht was het meest logische. Kara heeft bij Anderlecht immers nog een contract tot medio 2019.

Volgens La Capitale probeerde Anderlecht via de Senegalese makelaar van Kara de verdediger terug naar Brussel te halen. Dat zou niet gelukt zijn. Daarom kwam Mogi Bayat in het spel. Volgens de Brusselse krant was dat evenwel op de vraag van Nantes. De makelaar die spil is in het onderzoek Propere Handen zou gehandeld hebben in naam van Nantes, niet in naam van Anderlecht.

Kara nog niet vrijgegeven
Opvallend, Nantes heeft voorlopig volgens Het Laatste Nieuws nog niet vrijgegeven. Dat wil zeggen dat Kara nog niet mag spelen in een offciële match van Anderlecht. Waarschijnlijk verandert dit snel.

Lees ookAnderlecht doet geweldige zaak met Kara: "Een godsgeschenk voor Rutten"

Plaats een reactie

camargue +4172
vrijdag 11 januari 2019 om 10:28
Wanneer Bayat de makelaar is van die speler, wat kan RSCA daar dan aan doen?

Er zullen nog wel ploegen volgen hoor wiens speler met Bayat samenwerkt, et alors?
Vind ik leuk
Johnmor +612
vrijdag 11 januari 2019 om 10:31
Das bijzaak, de media wil rsca zoveel mogelijk door het slijk halen.
Vind ik leuk
camargue +4172
vrijdag 11 januari 2019 om 10:47
awel, daar ben ik het nu volledig mee eens seh :)

alhoewel, met ons nieuw veld is die slijkboel ook wel hard geminderd hé :)
Vind ik leuk
blondel +3031
vrijdag 11 januari 2019 om 10:47
Kijk he ,heel simpel.Alle spelers die bij de betrokken makelaars zitten in "propere handen" gewoon negeren en niet proberen om te kopen.Zodat ze verplicht worden om een andere (mischien propere) makelaar te nemen waar voetbalmanagers wel willen mee werken.Maar een grote mond opzetten en dan zeggen ,jamaar hij is bij die makelaar.Zo schijnheilig.En ik spreek niet alleen tegen Anderlecht maar al onze voetbalmanagers.
Vind ik leuk
camargue +4172
vrijdag 11 januari 2019 om 10:50
zo simpel is dat ook weer niet denk ik, want iedereen is vrij om te werken met wie hij wil. Bovendien is Bayat nog steeds voor niks veroordeeld!

wat ga je als club dan doen indien je absoluut die speler wil aantrekken maar zijn makelaar staat u niet aan?
Vind ik leuk
freejazz +1710
vrijdag 11 januari 2019 om 11:31
Het feit dat Bayat 'nog niet veroordeeld' is, duidt erop dat het gerechtelijk onderzoek nog steeds lopende is. Ethisch gezien laat men personen tegen wie een onderzoek loopt best ter zijde tot er een definitieve uitspraak is. Nu, ethiek en voetbalclubs......En nu komt de bom, Bayat heeft GEEN ENKELE speler in zijn portefeuille zitten, zo gewiekst is hij wel. Bayat 'managed' enkel overeenkomsten tussen de 3 partijen, en meestal met succes omdat hij over vele (hoe zullen we het uitdrukken) 'troeven' beschikt. En voel u niet persoonlijk aangevallen, want er is bijna geen enkele club in ons land waar hij nog geen 'zaken' mee of voor gedaan heeft.
Vind ik leuk
strat2 +994
vrijdag 11 januari 2019 om 11:44
Geen enkele speler in zijn portefeuille??
😁😁😁😁 Kums ,Kabasele, Trebel toch wel hoor....
Om er maar enkele van de velen op te noemen.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:45]
Vind ik leuk
freejazz +1710
vrijdag 11 januari 2019 om 12:27
Die hebben allemaal een persoonlijke manager, allemaal. Die van Kabasele is zelf ook geen doetje trouwens, hebben ze in Genk kunnen ondervinden. De onderhandelingen leken zelfs helemaal fout te lopen. Maar daar verscheen plots de 'deus ex machina' ten tonele. Juist ja, Bayat.En toen was de deal beklonken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 12:29]
Vind ik leuk
strat2 +994
vrijdag 11 januari 2019 om 12:49
Volgens "de tijd" zitten die in de portefeuille van Bayat, en zelf spreekt hij in een interview over 1 van mijn spelers. Misschien toch nog even checken?😏
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:05]
Vind ik leuk
Rebel +1578
zaterdag 12 januari 2019 om 20:34
Je bent Rezaei nog vergeten te vermelden
Vind ik leuk
camargue +4172
vrijdag 11 januari 2019 om 11:45
ik volg u daar wel in hoor, maar dan mag je bijvoorbeeld ook niet meer werken met Leko?
Vind ik leuk
pie_111 +192
vrijdag 11 januari 2019 om 11:52
Welke makelaar heeft propere handen? En al even erg, welke club heeft propere handen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:31
Debat is hier gisteren reeds zeer uitvoerig gevoerd.
Onderzoek propere handen zou moeten leiden tot het herbeginnen met een propere lei. Welke voetbalvoorzitter/makelaar/manager staat daar om te springen?Geen enkele want dan zetten ze zich collectief ...buitenspel.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:33]
Vind ik leuk
ROBSON +3557
vrijdag 11 januari 2019 om 10:45
Transfer ok maar dar er überhaupt nog zaken wordt gedaan met diene kerel dat is erover. Only in belgium dat die nog zaken mag doen.
Vind ik leuk
DDT +3667
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Blijkbaar in Frankrijk ook. Het is Nantes en niet rsca die gebruik maakt
Vind ik leuk
strat2 +994
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Bayat is niet de makelaar van Kara Mbodji, maar werd volgens dit artikel blijkbaar ingeschakeld door voetbalclub NANTES om de zaken voor hen in orde te brengen, omdat dat niet lukte via zijn eigen Senegalese makelaar. ??? En via Bayat wel???
Het begint toch wel een heel raar verhaal te worden, met ook nog serieus wat mist, als de info in het artikel volledig klopt tenminste.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:29]
Vind ik leuk
freejazz +1710
vrijdag 11 januari 2019 om 11:40
Inderdaad, hij is geen makelaar van Kara, zoals ik hieboven reeds aanhaalde, hij is zelfs van NIEMAND de makelaar. Hij is degene die tot mislukking gedoemde, moeilijk te realiseren, of dringende overgangen toch in orde kan brengen omdat hij connecties/relaties/netwerken heeft die de spelersmakelaars en clubs niet hebben. De omschrijving van die termen laat ik in het midden, daar is het gerecht mee bezig.
Vind ik leuk
strat2 +994
vrijdag 11 januari 2019 om 11:49
Zoals ik in mijn eerste reactie hier boven aangaf heeft Bayat wel degelijk spelers un zijn portefeuille zitten. O.a: Kums, Kabasele en vele anderen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:50]
Vind ik leuk
freejazz +1710
vrijdag 11 januari 2019 om 12:32
En zoals ik hierboven meedeelde, hebben die mannen allemaal een eigen manager. Die spelers zitten niet in de portefeuille van Bayat. (Op papier)
Vind ik leuk
strat2 +994
vrijdag 11 januari 2019 om 13:10
Beste freejazz,

In de volgende artikelen staat letterlijk dat Mogi Bayat zeer veel spelers in zijn portefeuille heeft, maar misschien weet jij het beter of heb je andere aantoonbare info?

https://www.msn.com/nl-be/sport/voetbal/opmerkelijk-speler-neemt-het-op-voor-mogi-bayat-hij-deed-veel-voor-belgische-clubs-en-spelers-en-sommigen-spuwen-nu-hun-gal/ar-BBOByZq


http://www.newslocker.com/nl-be/regio/anderlecht/anderlecht-moet-nog-werken-met-mogi-bayat-voetbal-belgi-belgisch-en-internationaal-voetbalnieuws-transfers-video-voetbalshop-en-reportages/view/


https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2018-11-08/sven-kums-spreekt-klare-taal-over-zijn-manager-mogi-bayat
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:44]
Vind ik leuk
j.caesar +156
vrijdag 11 januari 2019 om 11:27
Van dicht of van ver werken met Baya is niet zo fraai, vooral als een beslissing omtrent de fiscale gunstregime van de voetballers moet genomen worden.
Vind ik leuk
Lodecol13 +2692
vrijdag 11 januari 2019 om 12:41
Bayat en ....nog altijd 2 handen op een buik ......
Vind ik leuk
Heppen1J +496