Van Holsbeeck laat zich uit over terugkeer van Kara: Een goede zaak

Van Holsbeeck laat zich uit over terugkeer van Kara: "Een goede zaak"

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 23:32do 10-01-2019 om 23:32

De terugkeer van Kara Mbodji zou weleens voor de wederopstanding van Anderlecht kunnen zorgen. Eric Van Meir vindt hem alvast een godsgeschenk voor de Brusselaars. Ook Herman Van Holsbeeck laat zich uit over die terugkeer.

De ex-manager van Anderlecht kent Kara natuurlijk bijzonder goed. "Is het rond, ja? Traint hij echt alweer mee? Straf. Maar dat is een goeie zaak voor Anderlecht. Onder Weiler was Kara echt heel belangrijk", gaf hij aan tegenover Het Nieuwsblad.

Volgens Van Holsbeeck zal Kara vooral in de kleedkamer een belangrijke rol spelen. "Hij is een echte leider in de vestiaire, iemand die het voortouw neemt. Oké, hij was niet al te geliefd bij de fans. Maar daar zette hij zich overheen, en vorig seizoen – toen hij lang out was met die knieblessure – hebben we hem toch hard gemist."

Plaats een reactie

Freddyploiks +14857
donderdag 10 januari 2019 om 23:43
Herman lacht de tanden bloot.
Vind ik leuk
AzEz86 +7355
vrijdag 11 januari 2019 om 07:56
Da's toch Devroe zijn job?
Vind ik leuk
strat2 +1107
vrijdag 11 januari 2019 om 06:31
Waarom die bewering van Van Holsbeeck nu ineens zo belangrijk is, is me een raadsel.
Hij was natuurlijk wel close met Bayat, en als ik me niet vergis waren ze onder zijn beleid "blij" dat Kara opstapte, of vergis ik me nu?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 06:43]
Vind ik leuk
Xytox +2760
vrijdag 11 januari 2019 om 07:19
Ik vrees nu al de dag dat Kara weer tegenover een snelle wendbare aanvaller staat. Zelfs in zijn beste periode werd hij geregeld zot gedraaid door dergelijke spelers en met zijn versleten knieën zal hij er niet sneller of wendbaarder op geworden zijn...
Het zullen weer hoogdagen zijn voor Trossard, Benavente...en co!
Vind ik leuk
Wankstar123 +2356
vrijdag 11 januari 2019 om 08:37
Kara zal mannen als Sanneh en Milic (beiden rond de 23j) naar een hoger niveau helpen! Ook Bornauw, Delcroix en Danté zullen er veel van kunnen leren!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:37]
Vind ik leuk
strat2 +1107
vrijdag 11 januari 2019 om 10:13
Uitvoetballen alleszins niet!!
Ambras maken misschien wel!
Ik begrijp niet dat iemand die eerst bij Anderlecht weg "moet", daarna bij Nantes de boel op stelten zet, en bovendien bijna chronisch gekwetst is, nu plots als een held en de zogenaamde leider wordt teruggehaald.
Binnen de nieuwe visie van Anderlecht ( verzorgd aanvallend voetbal) is hij volgens mij, zeker als leider, een complete miscasting.
Want die nieuwe leider van de defensie dient wat mij betreft volledig fit te zijn, een voorbeeldige mentaliteit te hebben, en goed te kunnen uitvoetballen, zodat de anderen daadwerkelijk iets van hem kunnen opsteken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:19]
Vind ik leuk
Heppen1J +842