Zetterberg over zijn eerste werkdagen bij Anderlecht: Dat is het belangrijkste

Zetterberg over zijn eerste werkdagen bij Anderlecht: "Dat is het belangrijkste"

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 18:53do 10-01-2019 om 18:53

Pär Zetterberg is sinds enkele weken opnieuw aan de slag bij RSC Anderlecht. De Zweedse publiekslieveling spreekt tijdens een interview met het clubkanaal van paars-wit over zijn werkdagen als assistent-coach.

"Mijn temperament en mentaliteit leunen meer aan bij Anderlecht dan bij Zweden", stak Zetterberg van wal. "Ik ben opgegroeid bij Anderlecht. Dit is mijn club en dat zal altijd zo blijven. Ik ben heel blij om hier weer te zijn nadat ik elf jaar geleden terugkeerde naar Zweden."

"Mijn rol is zoals een assistent, maar niet echt als trainer", vervolgde Zetterberg. "Ik ben er om te helpen, om te overleggen op elk vlak. Maar de trainer blijft uiteraard de baas. Het is waar dat we niet elk jaar de titel kunnen winnen, maar dat moet wel elk jaar het doel zijn."

"Zolang het mathematisch mogelijk blijft, moeten we blijven dromen. En onze droom is om de titel te pakken. Maar daarvoor moeten we wedstrijd per wedstrijd aanpakken en een hoger niveau bereiken. Een niveau dat we nog niet gehaald hebben. Dat is het allerbelangrijkste."

"Dat kunnen we enkel met z'n allen bereiken. Ik bedoel daarmee de staf, de eerste ploeg, de spelers en ook de supporters. Als we ons verenigen, een blok vormen, kunnen we nog mooie dingen realiseren", besloot Zetterberg.

Plaats een reactie

Zetterberg +11758
donderdag 10 januari 2019 om 19:04
Mooi hem in zulk prachtig trainingspak te zien! COYM!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:13
is alsof je in de ... spiegel kijkt zeker?
Vind ik leuk
Zetterberg +11758
donderdag 10 januari 2019 om 20:47
Nog mooier 😜
Vind ik leuk
Daring +70
donderdag 10 januari 2019 om 19:14
kan iemand uitleggen wat de rol van zetterberg precies is?
een assistent dus. maar in wat?
Vind ik leuk
Freddyploiks +13327
donderdag 10 januari 2019 om 19:27
Hij is pure afleiding. Zo kunnen de pers en de meute wat zagen over hem en niet over de coach of de spelers. Een bliksemafleider eigenlijk.
Vind ik leuk
K1908 +1630
vrijdag 11 januari 2019 om 12:04
Dat + een inspiratie en liaison voor de spelers lijkt me..
Vind ik leuk
AzEz86 +6814
donderdag 10 januari 2019 om 19:59
Een assistent zoals wijlen Jean Dockx, ipv enkel T2 was hij ook een vader voor de spelers en was hij een soort van commissaris om te zorgen dat iedereen binnen de club begreep waarvoor Anderlecht stond (waarden, manier van spelen, ...)
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 20:00]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:25
Ben echt blij dat hij terug is ( tussen haakjes zo'n speler komt niet meer naar RSCA) maar ze lopen daar met veel te veel volk rond: tegen dat elk zijn mening heeft gezegd is ... transferperiode al weer voorbij.
Vind ik leuk
K1908 +1630
vrijdag 11 januari 2019 om 12:05
Ik denk dat ze na de stage wel wat snoeien. De roeck stapje terug naar de beloften bvb.
Vind ik leuk
FcRazor +1517
donderdag 10 januari 2019 om 21:32
Jean dockx... geweldige man. Toen hij overnam met vercauteren. Fantastisch. Hopelijk kan Zetterberg dat op termijn ook brengen voor de club.
Hoe zou dockx nu naar zijn anderlecht kijken? Heeft zich waarschijnlijk al 100 keer rondgedraaid van ellende
Vind ik leuk
wimdevos +530
donderdag 10 januari 2019 om 20:19
weet precies wat er in de kleedkamer leeft ... en dat hebben ze gemist bij RSCA
Vind ik leuk
ScheveStek +1693
donderdag 10 januari 2019 om 20:34
Een blok vormen..?

Ik heb misschien verkeerde perspectieven maar..
Is dat dan het Anderlecht-DNA..?
Vind ik leuk
Zetterberg +11758
donderdag 10 januari 2019 om 20:49
Stekske, een blok vormen moet je overal, zelfs als je Man City heet!

Hij zal ook wl doelen op de gelatenheid en gebrek aan drive de laatste maanden! Voor elkaar en de groep willen knokken dus...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws