Vanaken ziet vijf concurrenten voor Gouden Schoen: 'Zien hoeveel punten zij nemen'

Vanaken ziet vijf concurrenten voor Gouden Schoen: 'Zien hoeveel punten zij nemen'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 18:15do 10-01-2019 om 18:15

Op 16 januari wordt de Gouden Schoen uitgereikt. Hans Vanaken is de topfavoriet om zijn ploegmaat Ruud Vormer op te volgen. De middenvelder schat zijn eigen kans hoog in, maar ziet toch concurrentie bij Standard Luik en KRC Genk.

"Hoe hoog ik mijn kansen inschat? Redelijk hoog. Ik heb een fantastisch 2018 gehad met veel goals en assists. Zulke statistieken heb ik in een jaar nog nooit kunnen voorleggen. Maar je weet niet wat de stemmers doen", vertelde Vanaken tijdens een interview met Sporza.

"Mijn concurrenten? Het eerste deel zal meer van Carcela en Edmilson komen, in de terugronde denk ik vooral aan spelers van Genk zoals Trossard, Pozuelo en Malinovski. We zullen zien hoeveel punten zij hebben. Ik zou de prijs zien als een mooie bekroning voor mezelf en voor 2018, een jaar met veel hoogtepunten", besloot de middenvelder van Club Brugge.

Lees ook: Vanaken houdt nog rekening met Anderlecht: "Met hen weet je nooit"

Plaats een reactie

Fcb for ever +4264
donderdag 10 januari 2019 om 18:44
Hans mijne man
Die thypische Limburgse bescheidenheid siert je .
Maar voor mij ben je de one an only .
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:29
Hans je verdiend het !!!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:30
Edmilson was ook alleen maar goed in de PO. Soit, uitstekend in de PO, maar gedurende het jaar had die nauwelijks iets klaargemaakt. Bij Carcela ook de indruk dat die beter wordt als het weer hetzelfde doet.
Vind ik leuk
Mario_ +1910
donderdag 10 januari 2019 om 19:55
Hans is de enige die over 2018 het beste en constantste heeft gespeeld.
Had graag Berge een heel jaar fit gezien, dan was dat voor mij de grootste medekandidaat.
Vind ik leuk
ROBSON +3929
donderdag 10 januari 2019 om 20:17
5 concurrenten? Pozuelo is de enige die nog niet eens in de buurt zal komen. Heintje,boskamp,Degryse,bob Peeters,de bilde,Raes,vdbempt,Sonck,verheyen,camps,de mos,de coninck,............En vandaag ook nog vdberghe,allen zeggen ze met voorsprong vanaken.
Vind ik leuk
Teswadates +103
donderdag 10 januari 2019 om 20:24
Hans.
De langnekkige slungelige wandelende tak.
Niet de gouden schoen waar ik naar snak.
Brugge is zijn limiet.
Hoop voor hem dat hij dat inziet!
Vind ik leuk
Rebel +2038
donderdag 10 januari 2019 om 21:20
Misschien de houten schoen?
Vind ik leuk
blondel +3518
donderdag 10 januari 2019 om 21:24
En wat zou daar verkeerd aan zijn ,dat Brugge zijn limiet is?Had hij nu bij RC Genk gespeeld,ja dan kon hij nog hogerop,bij Anderlecht of Brugge.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 21:26]
Vind ik leuk
freejazz +2577
donderdag 10 januari 2019 om 21:46
Klein ventje toch, hoe zielig kan je zijn. Je reageert op een Gentenaar en je moet er zonodig KRC Genk weer bijslepen om belachelijk te kunnen maken. Maar ja........
Vind ik leuk
BW +358
vrijdag 11 januari 2019 om 11:57
Aan de stand te zien kan je enkel bij Genk niet meer hogerop dit seizoen...
Vind ik leuk
Fcb for ever +4264
donderdag 10 januari 2019 om 21:49
Jaloezie is van alle tijden
Vind ik leuk
Genome +771
donderdag 10 januari 2019 om 21:10
Hij is zich al aan het voorbereiden op zijn speech.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:12
Doet de vierde arbiter
al eens een paars hesje aan
dan mag die met het var-busje normaliter
spoedig op de baan
Vind ik leuk
Rebel +2038
donderdag 10 januari 2019 om 21:24
Flavie,
Die mensen in Brugge met hun paars hesje aan zijn van de preventie dienst,geen arbiter of var.
Beetje gefrustreerd,amai
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:48
Nee, in Brugge had hij een oranje vestje aan van vierde arbiter, in zijn vrije tijd poseerde hijin het hesje van anderlecht, en nu werd hij gepromoveerd tot VAR.
Vind ik leuk
BW +358
vrijdag 11 januari 2019 om 10:11
De gouden schoen wordt georganiseerd door Het laatste 'Club Brugge' nieuws. Moet er nog een tekening bij gemaakt worden. HLN zit Vanaken al 4 maanden op te vrijen met de gouden schoen. Verdiend of niet, Pozoelo verdiend hem evenveel, om misschien zelfs net iets meer daar Genk over gans 2018 de beste ploeg was....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws