Droomdebuut! Nieuwkomer Sörloth toont direct zijn kwaliteiten voor KAA Gent

Droomdebuut! Nieuwkomer Sörloth toont direct zijn kwaliteiten voor KAA Gent

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 15:46do 10-01-2019 om 15:46

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 16:13do 10-01-2019 om 16:13

KAA Gent huurt spits Alexander Sörloth voor de rest van het seizoen van het Engelse Crystal Palace. De 23-jarige Noor had amper een half uur nodig om zijn visitekaartje af te geven. 

KAA Gent verblijft in het Spaanse Oliva, waar de Buffalo's donderdag de degens kruisen met het Duitse Holstein Kiel, de nummer vijf uit de 2. Bundesliga. Sörloth, die dinsdag officieel werd vastgelegd, kreeg van oude bekende Jess Thorup een basisplaats en toonde tegen Kiel snel waarom Gent hem heeft gehaald. Sörloth kopte krachtig raak uit een perfecte voorzet vanaf de flank. Met zijn eerste treffer maakte Sörloth ook duidelijk dat koppen een specialiteit van het huis is. Even later bleef hij koelbloeding na een uistekende counter.

Thorup koos tegen Kiel overigens voor de volgende basiself: Kaminski, Souquet, Bronn, Plastun, Asare, Odjidja, Esiti, Dompé, Dejaegere, Sørloth en Yaremchuk. Holstein Kiel is de enige opponent van Gent tijdens deze winterstage. Vrijdag is Gent al toe aan de laatste dag in het zonnige Oliva.

Plaats een reactie

FR12er +83
donderdag 10 januari 2019 om 16:02
Kan me niet voorstellen dat deze zeer beperkte spits het gaat maken in België. Is in Nederland en Engeland in ieder geval compleet door de mand gevallen
Vind ik leuk
Cripler +467
donderdag 10 januari 2019 om 16:05
geen druk op de man die voorzet en belachelijk verdedigd , zo kan iedereen scoren :p maargoed laten we hem nog het voordeel van de twijfel geven
Vind ik leuk
Boerken +7576
donderdag 10 januari 2019 om 16:22
Is nog niet in belgie en er is al kritiek hier !
Vind ik leuk
FR12er +83
donderdag 10 januari 2019 om 16:24
hè bah wat vervelend
Vind ik leuk
Boerken +7576
donderdag 10 januari 2019 om 17:04
Hier in belgie kan weldegelijk een beperkte spits doorbreken vb genoeg
Vind ik leuk
ROBSON +3557
donderdag 10 januari 2019 om 17:54
Tja als je met je sterkste ploeg start tegen de nr5 uit de duitse competitie is het niet meer dan normaal dat je scoort. Waren trouwens 2 blunders van de verdediging.
Vind ik leuk
Blue-Blanc +542
donderdag 10 januari 2019 om 18:33
Het is dan ook een oefenmatch.. Een ideaal moment om te kijken waar de jongens staan. Kunnen zij niet aandoen dat er geblunderd wordt.. Zure mensch...
Vind ik leuk