Gouden Schoen komt eraan: Carcela? Die heeft er met zijn pet naar gegooid

Gouden Schoen komt eraan: "Carcela? Die heeft er met zijn pet naar gegooid"

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 13:44do 10-01-2019 om 13:44

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 14:07do 10-01-2019 om 14:07

Op 16 januari wordt bekendgemaakt wie de Gouden Schoen wint. Het Laatste Nieuws vroeg alvast naar de mening van ex-winnaar en ex-speler van Club Brugge, Julien Cools.

"Ik denk dat er dit jaar weinig discussie over Hans Vanaken zal zijn. Ik heb hem in de twee stemrondes op één gezet. Een logische keuze. Ik zie hem geregeld zelf spelen in het stadion, hij heeft een heel constant seizoen achter de rug en doet het bijna wekelijks met een goal of assist. Het is dankzij hem en Ruud Vormer dat Club vorig jaar seizoen kampioen kon spelen", vertelt hij in de krant. 

Toch beseft Cools dat er naast Vanaken ook nog andere kandidaten zijn. "Op de tweede plaats zet ik Leandro Trossard. Hij is de speler die het meest vooruitgang heeft geboekt in 2018. Ook Pozuelo en Carcela zijn kandidaten, maar Carcela heeft er dit seizoen met zijn pet naar gegooid", vindt Cools.

Plaats een reactie

freejazz +1710
donderdag 10 januari 2019 om 13:50
Eindelijk gedaan met de gouden schoen, vanaf nu de gouden pet.
Vind ik leuk
j.caesar +156
donderdag 10 januari 2019 om 14:20
Normaal dat Cools voor een Club-speler kiest; vraag aan Van Himst en hij zou durven een "mauve" op 1 te zetten.
Vind ik leuk
DDT +3667
donderdag 10 januari 2019 om 15:35
Van himst heeft veel meer klasse. Die zou dit seizoen nooit iemand van Anderlecht zelfs nog maar in de top drie zetten
Vind ik leuk
Frefke +1080
donderdag 10 januari 2019 om 16:39
Juist gezien van Cools, Van Aken bij gebrek aan beter en ja Carcela die smijt er met zijn klak naar en speelt meer slechte matchen dan briljante een beetje zoals Cools maar dan zonder er met de klak naar te gooien...
Vind ik leuk
UIL +15
donderdag 10 januari 2019 om 17:54
trossard de plastieken schoen dat verdiend hij welke vooruitgang Just niks
Vind ik leuk
Lodecol13 +2692
donderdag 10 januari 2019 om 18:25
Ja wat een zins opbouw als ge de beste bent dan zijn de andere minder goed he frefke maar van aken zijnde werdt alom geprezen door de Cl trainers ,tegenstanders van club in hun reeks, gesellecteerd en gespeeld bij de rode duivels, en dan in de jpl uitblinken in assist en maken van doelpunten ,wat kunnen zijn rivalen daar tegenover zetten!!!
Vind ik leuk
blondel +3031
donderdag 10 januari 2019 om 21:16
Denk dat je over de verkeerde Cools aan het praten zijt,Frefke.
Vind ik leuk
Frefke +1080
vrijdag 11 januari 2019 om 13:26
Sorry blondel, t'is Julienke niet Dion. Ge hebt hem precies toch erkend.
Vind ik leuk
Heppen1J +496
donderdag 10 januari 2019 om 18:14
kies een goude bronzen en zilvere
schoen dan hou dat gezaag eindelijk op
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws