We hadden afgesproken om Lombaerts niet meer op te stellen

"We hadden afgesproken om Lombaerts niet meer op te stellen"

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 11:23do 10-01-2019 om 11:23

Sinds Nicolas Lombaerts Oostende is gekomen kon hij niet altijd rekenen op een basisplaats. Ook dit seizoen is Lombaerts niet als titularis begonnen.

Hugo Broos legt uit waarom. "Nicolas is hier aangetrokken en heeft meteen een gigantisch loon aangetrokken. Toen de vorige voorzitter is vertrokken zijn wij met dat loon blijven zitten. Daarom heb ik in augustus met Gert Verheyen afgesproken om Nicolas niet meer op te stellen", vertelt de technisch directeur aan Het Nieuwsblad.

"Uiteindelijk speelden zijn kwaliteiten toch op en zoals hij nu voetbalt zal geen haar op het hoofd van Gert Verheyen er aan denken om hem uit de ploeg te halen. Toch blijft hij een zware kost, we gaan dan ook niet wenen als hij straks vertrekt", is Broos eerlijk.

Marc Coucke
Lombaerts is nog een transfer uit het tijdperk van Marc Coucke. Hij haalde Lombaerts destijds met de grote trom binnen als één van de toptransfer van Oostende. Ook Anderlech en KAA Gent hengelden toen naar de diensten van Lombaerts.

Plaats een reactie

VeeDeeVee +19119
donderdag 10 januari 2019 om 11:27
Een fitte Lombaerts hoort bij KVO altijd in de ploeg te staan.
Vind ik leuk
JanB +6723
donderdag 10 januari 2019 om 11:36
Of hoe de emotie het won van de nuchtere realiteit bij een zakenman als Coucke !
Vind ik leuk
Den Didi +446
donderdag 10 januari 2019 om 11:40
Hé wel een rare opmerking van Hugo vind ik als toch te duur is zou ik hem net wel laten spelen wie weet speelt hij in de kijker en kan hij nog iets opleveren? Zou ik denken!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:46
Hangt ervan af. Weet niet hoe zijn contract is. Indien er hoge premies instaan is het soms goedkoper om hem niet te selecteren
Vind ik leuk
Pierke79 +468
donderdag 10 januari 2019 om 12:55
Ik denk ook dat een speler die geen zicht heeft op een basisplaats of gedwarsboomd wordt, andere opties gaat overwegen tijdens de transferperiode, tenzij hij graag meer € opstrijkt op de bank dan elders te gaan spelen aan een verminderd contract.
Het omgekeerde gebeurd toch ook vaak. In de voorbereiding speelminuten krijgen tot de transferperiode om is en dan terug uit de basis en zelfs uit de kern.
Vind ik leuk
Den Didi +446
donderdag 10 januari 2019 om 15:10
Ik denk dan niks doen kost meer geld of zie ik dat verkeerd
Vind ik leuk
camargue +5993
donderdag 10 januari 2019 om 11:46
Wat voor ne rare kronkel weeral van Broos ... Of je die nu opstelt of niet, op het einde van de maand moet je die zijn loontje toch betalen hoor!

Ook al wil je die kwijt en niemand wil die dan blijf je daar toch mee zitten en blijf je betalen ... dan is het toch beter dat je die zijn "kwaliteiten" gebruikt!

Vind ik leuk
Zero123 +999
donderdag 10 januari 2019 om 12:23
Eerder weer een rare kronkel van uw kant.
Zeggen de termen 'winstpremies' en 'wedstrijdpremies' u iets?
En al zeker met een blessuregevoelige speler als Lombaerts...
Vind ik leuk
camargue +5993
donderdag 10 januari 2019 om 14:11
uiteraard zal het wel aan mij liggen, totaal geen probleem hiermee, maar die zijn maandloontje, zonder die premies, zal zeker ook niet laag uitvallen mijn gedacht!
Vind ik leuk
Rune1891 +6373
donderdag 10 januari 2019 om 14:18
Juist daarom, als je er dan nog eens premies moet bijbetalen word het helemaal onbetaalbaar voor kvo wss
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws