Alderweireld pareert kritiek op Lukaku: ‘Daarom kijken ze meer naar hem’

Alderweireld pareert kritiek op Lukaku: ‘Daarom kijken ze meer naar hem’

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 10:14do 10-01-2019 om 10:14

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 10:19do 10-01-2019 om 10:19

Romelu Lukaku zat een tijdje in een vormdip bij Manchester United. De aanvaller scoorde in de afgelopen drie wedstrijden (twee invalbeurten) echter drie keer en lijkt onder nieuwe coach Ole Gunnar Solksjaer zijn vorm weer terug te hebben gevonden.

Zondag ontvangt Tottenham Hotspur Manchester United en Toby Alderweireld laat zich tegenover The Daily Star uit over landgenoot Lukaku. “Romelu scoort altijd zoveel doelpunten dat iedereen dat gewoon is. Hij speelt bij een grote club en als hij een periode niet scoort dan valt dat op.”

De verdediger van Tottenham vindt de kritiek onterecht. “Iedereen in de Premier League verwacht zo veel van hem. Maar hij komt terug in vorm. Hij is een ongelooflijke aanvaller. Ik speel nu een aantal jaren met hem bij de nationale ploeg en hij is ook een geweldig persoon”, aldus Alderweireld.

Poll

Heeft Alderweireld hier gelijk?

(176 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +44373
donderdag 10 januari 2019 om 10:27
Uiteraard heeft hij gelijk. Je kan natuurlijk niet iedereen mee hebben. Maar lukaku heeft zijn kwaliteiten en ik blijf grote fan.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 12:12
Respect voor het parcours dat hij tot nu heeft afgelegd.
De niet-fans vind je dikwijls terug in de "Anderlechthaters".
Vind ik leuk
Toca +44373
donderdag 10 januari 2019 om 12:28
Klopt. Als het een ex Anderlecht speler is kan het bij veel mensen geen goeie zijn.
Vind ik leuk
Smuuw +1066
donderdag 10 januari 2019 om 19:28
Zo gek als voetballiefhebber om zo te zijn.
Vind ik leuk
Toca +44373
donderdag 10 januari 2019 om 19:45
Ja maar zo zijn de meeste denk ik. En van alle clubs.
Vind ik leuk
zapperboy +1094
donderdag 10 januari 2019 om 11:16
Alles en iedereen heeft zijn "voor" en "tegen".
Bij Lukaku is dat ook zo: scoort hij, och daar staat hij voor, mist hij,dan hebben de haters voer.
Ik ben een "voor", zeker weten.
Vind ik leuk
Bob Marley +324
donderdag 10 januari 2019 om 12:34
Meer dan 100 goals in de PL, zijn doelpunten voor de nationale ploeg... il faut le faire! Ik denk niet dat veel van zijn criticasters het hem na zullen doen.
Vind ik leuk
Reagens +2535
donderdag 10 januari 2019 om 16:23
Dat hij een toffe gast is weet ik niet. Ken hem niet. Maar als Toby het zegt zal het wel waar zijn.
Dat hij veel scoort is ook waar en wordt misschien te snel vergeten.
Maar wat m.i. wél terechte kritiek is, is dat hij zich (nog?) niet genoeg kan doorzetten in topmatchen. En dat is m.i. het verschil tussen de (hele) goede spitsen en de absolute topspitsen.
Ik heb soms ook het gevoel dat hij een beetje overgevoelig is aan kritiek. En das eigenlijk nergens voor nodig. Eden krijgt op tijd en stond ook een bak kritiek over zich heen. Maar die lijkt dat beter te kunnen relativeren.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 01:07
Om te kunnen scoren in topmatchen heb je ook aanvoer nodig.
En met alle respect, maar onder Mourinho liet de aanvoer (en het niveau) van de andere spelers ook dikwijls te wensen over.
Je ziet hen nu onder Solskjaer al helemaal anders spelen. Ik ben benieuwd naar de topmatchen die gaan komen.
Lukaku on fire ...?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws