UPDATE: ‘Anderlecht pakt groot probleem aan en betaalt 100.000 euro’

UPDATE: ‘Anderlecht pakt groot probleem aan en betaalt 100.000 euro’

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 08:00do 10-01-2019 om 08:00

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 15:04do 10-01-2019 om 15:04

Het is eindelijk zover bij Anderlecht, er komt een nieuwe grasmat aan. Na weken gevoetbald te hebben op een slecht veld hebben de Brusselaars ingegrepen met een nieuwe grasmat.

Dat kondigt Anderlecht zelf aan via de officiële kanalen. De grasmat van Anderlecht zag de laatste weken enorm af, wat ook zorgde voor bijzonder slordig voetbal in het Constant Vanden Stockstadion. Er kwam zelfs kritiek van de eigen achterban, waarop Anderlecht ingreep. Het maakt van de winterstop gebruik om een nieuwe grasmat te leggen.

Anderlecht speelt pas opnieuw een thuiswedstrijd op 27 januari, dan nemen de Brusselaars het op tegen Eupen. Tegen dan zou de grasmat helemaal klaar moeten zijn voor de rest van het seizoen.

Update 10/01, 08.00: Het kostenplaatje voor het nieuwe veld is bekend. Anderlecht betaalt zo’n 100.000 euro voor een nieuwe grasmat, zo meldt Het Laatste Nieuws.

Plaats een reactie

Hierulf +1592
woensdag 9 januari 2019 om 10:26
In England, waar het weer slechter is, spelen ze meer wedstrijden. Toch is het gras overal beter... Eens bij hen advies nemen misschien ?
Vind ik leuk
freejazz +1710
woensdag 9 januari 2019 om 10:29
Ongeveer overal de combinatie natuurgras met kunstvezels, zoals hier o.a. bij Genk
Vind ik leuk
Freddyploiks +13327
donderdag 10 januari 2019 om 08:38
Dat is in Anderlecht al jaren zo, meer dan 10 jaar
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 08:38]
Vind ik leuk
Marcus_A +1749
donderdag 10 januari 2019 om 09:55
Voor 100000 euro heb je echt geen hybride grasmat zoals in Genk. Nu nieuwe natuurlijke grasmat en in fase twee later, na het seizoen dan met speciale machines kunststofvezels ( ik dacht Poly Amide) aanbrengen ...voor zover ik geïnformeerd ben is het systeem van Anderlecht niet gelijk aan dat van Genk en wat veel in Engeland gebruikt is
Vind ik leuk
TageMeister +6286
donderdag 10 januari 2019 om 13:05
Maar de veldverwarming of de drainage moet deze zomer ook vervangen worden, daarom nu geen betere mat.
Vind ik leuk
freejazz +1710
donderdag 10 januari 2019 om 21:07
De technieken die hier nu voor gebruikt worden, bestonden toen nog niet.
Vind ik leuk
camargue +4172
woensdag 9 januari 2019 om 11:12
ja en het gekke is dat die grasmatten in de Uk door een Belgisch bedrijf gelegd worden!!!
Vind ik leuk
K1908 +1630
woensdag 9 januari 2019 om 11:14
Zo straf is dat niet, ze hebben ene hoge kwaliteit dus waarschijnlijk ook een prijs die boven de mogelijkheden van de Belgische clubs ligt.

Ik kan ze me zo niet exact herinneren, maar ik herinner me wel dat ik achterover viel van de prijzen die ik daar ooit voor zag...
Vind ik leuk
camargue +4172
woensdag 9 januari 2019 om 11:16
dat heeft inderdaad een prijskaartje, maar als je 1 tot 2 maal per seizoen een nieuwe mat moet leggen kom je waarschijnlijk toch duurder uit, nietwaar?
Vind ik leuk
K1908 +1630
woensdag 9 januari 2019 om 11:31
Ik vermoed dat ze daar ook wel berekeningen op maken. Wat is de kost van het onderhoud van die zaken? hebben we de expertise in huis om dat onderhoud uit te voeren?

Er komt waarschijnlijk wel meer bij kijken dan we ons kunnen voorstellen.

Desondanks was het schandalig gesteld met onze mat!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:24
Ik dacht dat Genk 500.000 euro betaalde voor de mat. Deze zou tien jaar moeten meegaan.
Vind ik leuk
Marcus_A +1749
donderdag 10 januari 2019 om 09:56
Inderdaad...is " anders" dan de Anderlecht grasmat waarvan hierboven sprake
Vind ik leuk
Tornado79 +1197
woensdag 9 januari 2019 om 11:17
Club Brugge heeft zelfs een Engelsman aangeworven als Field manager...
Vind ik leuk
K1908 +1630
woensdag 9 januari 2019 om 11:33
Was het OHL die enkele Engelsen als terreinverzorgers had toegestiuurd gekregen van hun Engelse moederclub?

De manier waarop daar professioneel mee omgegaan wordt in Engeland, valt niet te vergelijken met de prutsers hier...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:22
Kort daarna degradeerden ze want de spelers waren niet gewoon om op zo een biljart te spelen
Vind ik leuk
K1908 +1630
woensdag 9 januari 2019 om 15:58
hahaha
Vind ik leuk
Smuuw +1066
woensdag 9 januari 2019 om 12:16
Da's enkel in de 2 hoogste klasse. Bij deze rest trekt het veld ook op weinig tijde s de winter. Het viel me op tijdens de fa cup
Vind ik leuk
Boerken +7576
donderdag 10 januari 2019 om 08:10
Het gras is altijd groener aan de overkant 😉
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:31
Anderlecht pakt groot manco aan: Er komt STRUCTUUR. Het komt eraan!
UPDATE; Anderlecht pakt groot probleem aan en publiceert een 'who is who' : wie doet wat in het Astridpark?
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 08:06]
Vind ik leuk
camargue +4172
woensdag 9 januari 2019 om 11:13
tja, zoals in het echte leven ... eerst het kot en dan de varkens :)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:14
Maar als de beer zijn .. zeugen niet meer vindt, breekt hij het overvolle kot af.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:54
Hoopte dat het artikel over een nieuwe nummer 10 ging
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +894
donderdag 10 januari 2019 om 08:11
Amper 100.000 Euro ?
Ze hebben op Anderlecht duidelijk gewacht tot het solden waren. ;-)
Vind ik leuk
TageMeister +6286
donderdag 10 januari 2019 om 08:13
Waarom nu pas?
Vind ik leuk
Knightofh +712
donderdag 10 januari 2019 om 12:14
Omdat men nu de tijd heeft om het veld te laten rusten voordat er op gespeeld wordt.
Vind ik leuk
TageMeister +6286
donderdag 10 januari 2019 om 13:06
Als men na de laatste mztch begonnen was, was er volgens mij meer tijd...
Vind ik leuk
Knightofh +712
donderdag 10 januari 2019 om 13:29
true. Wat last van het bouwverlof mss?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17555
donderdag 10 januari 2019 om 09:52
Daar kunnen ze het nu al niet meer op steken dan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws