KAA Gent troeft Club Brugge af voor komst van kersverse wintertransfer

KAA Gent troeft Club Brugge af voor komst van kersverse wintertransfer

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 07:17wo 09-01-2019 om 07:17

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 07:27wo 09-01-2019 om 07:27

KAA Gent rondde dinsdag de komst van Alexander Sorloth af. De Deense aanvaller komt op huurbasis over van Crystal Palace. Sorloth geeft echter toe dat er nog meer interesse was vanuit de Belgische top.

"Er was ook een beetje interesse van Club Brugge. Maar toen ik over Gent hoorde, dacht ik aan geen enkele andere club meer", opent Sorloth bij Het Nieuwsblad.

Gent meldde zich het snelst voor de Deen. "Rond 15 of 16 december heb ik het bericht gekregen dat Gent interesse toonde. Het was vooral zaak om Crystal Palace ervan te overtuigen dat deze uitleenbeurt een goed idee was."

Keuze voor KAA Gent
Zijn trainer én landgenoot Jess Thorup gaf de doorslag. "Dat was een eerste belangrijk argument. Thorup heeft bij Midtjylland het beste in mij naar boven gebracht. Hij heeft me bij de club gehaald toen mijn carrière wat in een dip zat: ik speelde niet zoveel in Groningen", besluit kersvers Gent-aanwinst Sorloth.

Poll

Maakte Soloth de juiste keuze?

(312 stemmen)

Plaats een reactie

Zero123 +883
woensdag 9 januari 2019 om 07:21
Is direct onsterfelijk.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17612
woensdag 9 januari 2019 om 07:40
Bij Club zou hij inderdaad niet spelen, denk ik.
Vind ik leuk
Vlad +3420
woensdag 9 januari 2019 om 08:04
Beetje interesse van Club...😅, denk niet dat Club interesse heeft om spelers te huren. Denk dat het eerder wishfull thinking was en nu nog eens natrappen omdat Club niet wou toehappen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:15
Gewoon om Lauwe Guy nerveus te maken
Vind ik leuk
Reagens +2546
woensdag 9 januari 2019 om 08:35
Ja. Dat zal het geweest zijn...
Vind ik leuk
Boerken +7596
woensdag 9 januari 2019 om 08:25
Ik vind het logisch dat hij met iemand wil werken die hij kent. Tzal een verstandige speler zijn.
Vind ik leuk
Reagens +2546
woensdag 9 januari 2019 om 08:38
Waarom Club interesse zou hebben ontgaat mij.
Hebben met Wesley een meer dan degelijke eerste spits die incontournable is. Dus een extra spits huren lijkt een beetje bizar.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:42
Zolang dat hun criterium is doen ze maar...
Vind ik leuk
Tornado79 +1197
woensdag 9 januari 2019 om 08:51
De vorige speler die ze voor de neus van Club weghaalden was Andrijacevic...
Als hij even goed zal presteren bij Gent hebben ze een echte topper binnengehaald...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:03
Ik dacht mij te herinneren dat die speler voor de neus van Standard werd weggekaapt. Had zelfs een akkoord met de Rouches als ik me niet vergis.
Vind ik leuk
Geofpurple +5680
woensdag 9 januari 2019 om 13:58
Correct nico
Vind ik leuk
Tornado79 +1197
woensdag 9 januari 2019 om 16:40
http://www.voetbalnieuws.be/news/250692/louwagie-verrast-club-brugge-moest-eerst-izquierdo-verkopen
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:28
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/aa-gent-haalt-het-in-recordstrijd-met-standard-om-kroaat-franko-andrijasevic~a56e26a5/

Hier heb ik de mosterd gehaald :-) Dit was blijkbaar veel concreter dan Brugge.
Vind ik leuk
RSCA 35 +414
woensdag 9 januari 2019 om 08:56
Le niveau de Gand est donc dix fois inférieur à celui de Boeren
Gand est une équipe médiocre
Avec un seul titre en plus de cent ans
Classement en Belgique
Anderlecht
Standard
Union
Boeren
Antwerp
Vind ik leuk
freejazz +1747
woensdag 9 januari 2019 om 10:21
Vanaf nu gaan we elke dag dit lijstje terug voorgeschoteld krijgen. Ik herinner mij nog heel goed dat Union voor de eerste keer landskampioen werd, wat was dat een mooie tijd.
Vind ik leuk
Rune1891 +4735
woensdag 9 januari 2019 om 10:21
Alst nu int Nederlands of Frans is, je blijft irritant en vooral niet juist...
Anderlecht 34
Club 15
Union 11
Standard 10
Beerschot 7
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:01
Een overzicht van de laatste 20 of 25 jaar zou al een beter zicht geven om de actuele verhoudingen in de JPL. Titels van voor den oorlog zijn mooi voor de statistieken.
Vind ik leuk
Rune1891 +4735
woensdag 9 januari 2019 om 13:10
Sinds 1988, 30 jaar dus
Anderlecht 14
Club 9
Genk 3
Standard 2
Gent 1
Lierse 1
Mechelen 1

Ik heb 30 genomen omdat er dan nog 2 vreemde eenden bij zitten, anders is het een beetje eentonig
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 13:11]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:34
Inderdaad, en als je de laatste 20 kampioenen neemt is de lijst beperkt:
Anderlecht 10
Club 4
Genk 3
Standard 2
Gent 1
Je krijgt dan een lijst met wat men tegenwoordig de G5 noemt.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:02
Les supporters médiocre de la Gantoise vous emmerde.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws