Heeft Rutten probleem bij Anderlecht? Dat is een uitzonderlijke situatie

Heeft Rutten probleem bij Anderlecht? "Dat is een uitzonderlijke situatie"

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 20:00di 08-01-2019 om 20:00

Laatste update: dinsdag 8 januari 2019 om 20:03di 08-01-2019 om 20:03

Fred Rutten brengt als nieuwe trainer van Anderlecht zijn eigen assistent mee: Arno van Zwam komt hem helpen. Daarmee heeft Anderlecht niet minder dan zes (!) assistenten. Franky Van Der Elst vraagt zich af of dat kan werken.

Het wordt inmiddels wel erg druk op het trainingsveld van Anderlecht. "Het is een beetje een uitzonderlijke situatie. Een nieuwe trainer brengt graag zijn assistent mee. Dat lijkt me niet onlogisch. De mensen die er al lang zijn bij de groep houden, is ook niet onlogisch. Jonas De Roeck is er dan onlangs bijgekomen om Karim Belhocine te ondersteunen na het vertrek van Hein Vanhaezebrouck. Je zou denken dat hij nu terug naar de beloften kan, maar het zijn niet onze zorgen", klinkt het bij Sporza.

De assistenten mogen niet in mekaars vaarwater komen, weet Van Der Elst. "Ik veronderstel dat er bij Anderlecht wel een hiërarchie zal zijn. Dat Belhocine bijvoorbeeld hoger zal staan dan Zetterberg. Maar hoe meer mensen, hoe meer meningen en hoe meer ego's. Met zes assistenten lijkt het me dus wel erg belangrijk dat er duidelijke afspraken zijn en dat de taken afgebakend worden."

Plaats een reactie

Fcb for ever +4264
dinsdag 8 januari 2019 om 20:02
Ze zijn inderdaad met veel,maar eendracht maakt macht
Vind ik leuk
dethklok28 +5386
dinsdag 8 januari 2019 om 20:50
6 millions jews might disagree ;-)
(Is een grapje)
Vind ik leuk
Hierulf +1846
dinsdag 8 januari 2019 om 21:10
???
Vind ik leuk
dethklok28 +5386
dinsdag 8 januari 2019 om 22:11
Te moeilijk?
Vind ik leuk
Minunten +506
woensdag 9 januari 2019 om 09:52
Te fout.
Vind ik leuk
dethklok28 +5386
woensdag 9 januari 2019 om 19:31
Is een beetje de bedoeling...
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 8 januari 2019 om 20:03
6 assistenten is gewoon belachelijk.
Vind ik leuk
strat2 +1107
dinsdag 8 januari 2019 om 20:16
Ik heb het vermoeden ze het toch met een paar minder gaan doen😏
Ik las gisteren dat Van Zwam T2 zou worden, dus veronderstel ik dat Belhocine T3 wordt?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 20:17]
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 8 januari 2019 om 20:23
Kan perfect. Maar wat dan met de roeck en zetterberg? En wat doet die Caen daar nog?
Vind ik leuk
FcRazor +1619
dinsdag 8 januari 2019 om 22:04
Was zetterberg erniet meer ivm transfers om anderlecht dna (ik walg van die dna uitdrukking...overhyped woord van de pers) te waarborgen bij spelers?
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 8 januari 2019 om 22:54
Denk het wel maar dat kan je geen functie noemen he. T zal wel meer een verbindingsman zijn tussen spelers en technische staf denk ik, gok ik.
Vind ik leuk
FcRazor +1619
dinsdag 8 januari 2019 om 23:19
Of de brugge man zoals iemand hier zei. Klinkt vies!:-)
Is het niet een beetje de bedoeling zoals bij PSV, raad van commissarissen?
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 8 januari 2019 om 23:21
Echt waar geen idee. Het zou kunnen maar we horen niks meer over andere ex spelers met het beruchte DNA.
Vind ik leuk
Prpldynmt +7723
dinsdag 8 januari 2019 om 20:05
Jobcreatie noemen ze dat, maar is simpel op te lossen eigenlijk. De Roeck terug naar de beloften sturen, samen met Belhocine als assistent. Gino als tussenschakel tussen A-ploeg en beloften en Zetterberg als T3.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14823
dinsdag 8 januari 2019 om 20:12
En het continu gezaag gaat door...
Wat gaat het morgen zijn?
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 20:25
6. En ze spelen dan nog eens met 13. Pak volk daar om die strontwei
Vind ik leuk
Xytox +2760
dinsdag 8 januari 2019 om 20:26
Van Zwam is de eigenlijke assistent van Rutten en kent zijn manier van werken. Belhoucine kent de club en de (Franse) taal, dus die zal volgens mij op hetzelfde niveau van Van Zwam staan. Het is helemaal niet uitzonderlijk om twee assistenten te hebben.
Bij De Roeck was het al van bij het begin de bedoeling dat hij enkel tijdelijk Belhoucine zou steunen, dus die gaat terug naar de beloften.
Gino Caen is bij mijn weten eerder physical coach en Max De Jong is keeperstrainer.
Zetterberg is officieel nog maar net toegekomen en heeft geen ervaring, dus die zal zich nog grotendeels op de achtergrond houden.

Als ze natuurlijk elke trainer als 'assistent' beschouwen, dan zijn er sommige grote clubs met 25 'assistenten'...
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 20:28
beide hetzelfde aant typen opt zelfde moment blijkbaar :P het jouwe iets uitgebreider lol
Vind ik leuk
FcRazor +1619
dinsdag 8 januari 2019 om 22:13
Zijn jullie een tweeling of zo:-)
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 22:33
Neen toch niet, wel altijd grappig als er iemand op quasi hetzelfde moment met dezelfde hersenkronkel in zijn hoofd zit :P
Vind ik leuk
FcRazor +1619
dinsdag 8 januari 2019 om 23:16
Brother from another mother dan haha. Maar inderdaad wel grappig
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 20:27
6?? allez ze, Zetterberg zijn functie kan je moeilijk als assistent omschrijven. Caen is bij mijn weten een pysichal coach, Zet De roeck gewoon terug naar beloften, en hou karim als waalse link. Klaar. Moeilijke oefening he.
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 8 januari 2019 om 21:00
Ze gingen een nieuwe coach aanstellen voor de beloften normaal gezien. En wat is de functie van zetterberg nu in feite, weet iemand dat. Is zo n beetje tussen alles in precies.
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 21:07
Zo is het ook, Par heeft zijn functie eens omschreven, knoem het beetje brugge man en vertrouwensman, hoe de officiele naam van de functie tegenwoordig noemt, geen idee eigenlijk, maar een assistent kan je die bezwaarlijk noemen.
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 8 januari 2019 om 21:16
Par en brugge man het klinkt raar. 😁😁 zag een t gaat wel druk worden op het veld en de bank. Of ze allemaal nog lang blijven weet ik toch zo zeker niet.
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 21:19
oh , hahahah, ik had de woordspeling zelf niet meteen door toen ik aan het type was. Nouja, euh , verbindingsman dan maar zekers :P . Aan de andere kant, de structuur begint nu ergens op te lijken. Kan VP zich nu focussen op de 20-40 mogelijke targets de komende weken, we hebben er al een goed dozijn zien passeren :D , zolang het maar snel 17 januari is, zijn van 1 bepaald topic toch al verlost.
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 8 januari 2019 om 21:24
Ja die transferperiodes zijn altijd wat storend. Hoop dat ze er 3 vinden met een meerwaarde. Dat zou al iets zijn.
Vanaf 17e gaat het gewoon over de volgende gouden schoen hoor. 😉😉
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 21:46
Geef die maar aan pozu, dan zijn we van al dat geklaag ook verlost. Wat de transfers betreft hoop ik op niet weer the usual korte termijn visie gehuur, en aankopen op posities waar het niet meteen broodnodig is. Een kern in balans is ook al wat er jaren ontbreekt bij rsca
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 8 januari 2019 om 21:57
Ben bang dat het weer huren gaat worden. En dan mss nog van die nep vedetten op hun retour. Typische wintertransfers.
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 22:31
Een oud zeer bij rsca he. Te wijten aan amateuristisch niveau van de eigen scouting. Iets dat ik herman altijd kwalijk zal nemen. De meeste winst voor rsca valt door te rapen, de kwaliteit van de scouting terug omhoogtrekken. Alhoewel echt concreet is er nog niks, behalve wat namen gedrop in de pers. Al mag er hier incognito gerust een rsca medewerker meelezen (die Acosta is echt een hele goeie) .volg de MLS een beetje , steekt er daar toch bovenuit.

Die bulgaar van het jaar, nog niet opgezocht tho, is dat een 10?

Nu valt men euro, die naam was me niet geheel onbekend, zat alleen een beetje ver. het betreft een rechtsbuiten, ze volgen die al een tijdje.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 22:50]
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 8 januari 2019 om 22:52
Idd zeker geen 10. Het mls volg ik totaal niet. Maar als jij zegt dat hij goed is geloof ik dat.
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 22:55
Ik heb die speler es laten zien aan een rsca makker van mij op een verjaardagsfeest. Zijn mond viel open :P

Kvind hem persoonlijk beter dan het duo waar we nu al weken/maanden over lullen betreffende de 16de . Maar das dan op basis van wat hem daar brengt. Geen garantie dat hem hetzelfde doet bij rsca.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 23:01]
Vind ik leuk
Boerken +8324
woensdag 9 januari 2019 om 08:35
Een dvd-speler . Gisteren ook magische goal gezien op HLN , wil toch ook niet direct zeggen koop die speler hij gaat topscorer of gouden schoen winnen, stel een dvd samen met de hoogtepunten van hans en poz. En toon ze aan mlsfans en hun mond zal ook openvallen. Snap je
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
woensdag 9 januari 2019 om 11:24
wel een verschil als je die speler effectief hebt zien spelen dan dat je naar een filmpje ziet. Dat iedereen er in een video uitziet zoals Messi weten we ook. Trouwens die was in 2014 aan brugge gelinkt. Gemiste kans.

Een speler zien spelen is ook nog een verschil snap je :D
Vind ik leuk
Boerken +8324
woensdag 9 januari 2019 om 11:38
Wie Messi aan Brugge gelinkt😜
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
woensdag 9 januari 2019 om 11:45
Neen die speler van de Mls
Vind ik leuk
FcRazor +1619
dinsdag 8 januari 2019 om 22:19
Gaat huren worden, let maar op. Vrees voor spelers die niet klaar zijn
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 22:32
Typisch rsca he. Hoop dat ze eindelijk keer gaan breken met die traditie op termijn ze.
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 21:51
onze woorden zijn nog niet koud en daar is het nieuwe topic al, gouden schoen aflevering 185 :P
Vind ik leuk
Toca +50314
dinsdag 8 januari 2019 om 21:58
Nu wel starring Niels de Stadsbader he. 😆😆
Vind ik leuk
w-b forever +1677
dinsdag 8 januari 2019 om 20:27
6 assistenten weer ne primeur op de coucke zijne hoed.
Vind ik leuk
Xytox +2760
dinsdag 8 januari 2019 om 20:48
Volgens mij zijn het er 9...
Ze waren de terreinman, de materiaalman en de hotdogverkoper nog vergeten!
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 20:53
we kunner er anders nog 10 van maken als we goossens erbij pakken :P
Vind ik leuk
firedwarf +3888
dinsdag 8 januari 2019 om 23:58
Wie denkde da de huidige hotdogverkoper is in het circus van couke? :p
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 20:30
Sommige maken gewoon graag van alles een probleem, zeker alst over rsca gaat. Den uitleg van Van Der Elst , is slap en houdt gewoon geen steek. Dat er zijn die meegaan in zijn verhaalke, best grappig.
Vind ik leuk
Xytox +2760
dinsdag 8 januari 2019 om 20:47
Volledig akkoord. Als Van Der Elst met al zijn jaren in het voetbal nog niet het verschil weet tussen een assistent, een physical coach en een keeperstrainer, dan kan hij beter zijn bek houden...
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
dinsdag 8 januari 2019 om 20:53
Best triestig idd
Vind ik leuk
Heppen1J +842
dinsdag 8 januari 2019 om 20:31
dat probleem wordat op termijn opgelost vermoed wat heintje destijds mee gebracht heeft kunnen opkrassen
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:30
Ze zouden beter 6 nieuwe spelers koprn. Volgende week begint de competitie en wat hebben ze al gekocht. Met nog verplaatsingen voor de boeg naar Gent, antwerp en standard en een match tegen club Brugge ziet het er niet goed uit. Blijkbaar beseffen de bestuurslui dat niet goed of denken die misschien dat ze 12/12 gaan halen in die matchen.
Vind ik leuk
Bart Joos +2655
dinsdag 8 januari 2019 om 21:45
Nu had ik kunnen zweren dat een bijna identieke uitspraak werd opgetekend uit de mond van Ariĕl Jacobs.
Vind ik leuk
Heppen1J +842
dinsdag 8 januari 2019 om 21:49
he genkenaar wel gaan 27 op 27
halen maak je geen zorgen
of maak je zorgen dat genk.het
kampioenschap ga verliezen
zou eens best kunnen
dan heb je zo een dikke nek meer
standard weet daar van mee praten
dag genkenaar
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 21:51]
Vind ik leuk
TageMeister +7826
dinsdag 8 januari 2019 om 22:22
Zou deze top analist niet beter zijn eigen ploeg analyseren?
Vind ik leuk
sus +1457
dinsdag 8 januari 2019 om 22:36
dat zijn er 3 teveel....
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 22:43
Catastrophe totale de ma par.se sera un grand zéro. Surtout avec de hollandais. Encore pour deux ans pas de champions
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 22:54]
Vind ik leuk
Freddyploiks +14823
dinsdag 8 januari 2019 om 22:56
Glazen bol Polle?
Vind ik leuk
ROBSON +3929
dinsdag 8 januari 2019 om 23:12
Nee hij is een rasechte realist.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14823
dinsdag 8 januari 2019 om 23:23
Nog 2 jaar is toch niet lang? 11 jaar daarentegen...
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 23:08
Dit anderlecht doet mij denken aan de tv-avonden eind jaren '70-begin '80. Als snotneus wou je toen Bassie en Adriaan zien of toppop, maar geheid was er het nieuws. Tindermans, Martens, Khadaffi, Lech Walesa en Mobutu. Met als toetje Armand Pien en zijn beauforts en via secura met Gommaar Vervust. Het was elke dag een kwelling eer er iets degelijks op de buis kwam. Nu ook dagelijks voor de kiezen:Coucke, Verschueren en Rutten. Tindemans en Khadaffi 2.0. De kinderen die dit moeten aangluren zijn ongetwijfeld uiterst enthousiast over een zomeruitstap naar Guantánamo Bay.
En dan op maandag Franken Flip als toetje, ook niet bepaald Jacobus en Corneel. Urbi et Orbi, voor boer en tuinder en kerstboodschap Boudewijn waren gemiddeld iets boeiender.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 01:26]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws