VP 11: Team van het Jaar wordt gedomineerd door één club

VP 11: Team van het Jaar wordt gedomineerd door één club

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 11:00wo 09-01-2019 om 11:00

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 13:57wo 09-01-2019 om 13:57

2018 is voorbij en een nieuwe jaargang is begonnen. VoetbalPrimeur.be heeft daarom een Team van het Jaar voor de eerste twintig speeldagen van het seizoen 2018 - 2019 verkozen. Jullie stemmen zijn geteld en de spelers zijn bekend. Leider KRC Genk domineert het elftal met vijf spelers.

Doelman: Sinan Bolat – 42% (Antwerp)

Bolat staat weer bovenaan de clean sheet-lijst in de Jupiler Pro League en het was dan ook geen verrassing dat de Turkse doelman van Antwerp werd verkozen tot beste doelman. Danny Vukovic (23%) en Thomas Didillon (16%) completeren de top drie.

Linksback: Jere Uronen – 48% (KRC Genk)

Jere Uronen kreeg bijna 50% van de stemmen. KRC Genk heeft een goede zaak gedaan door het contract van de linksback te verlengen, want onder meer Arsenal zou lonken. Simen Juklerod van Antwerp volgde met 35%.

Centrale verdedigers: Sebastian Dewaest – 32% (KRC Genk) en Brandon Mechele – 25% (Club Brugge)

Sebastian Dewaest en Brandon Mechele vormen het centrale duo in de defensie. Dewaest is een rots in de branding bij KRC Genk en pikt af en toe zijn doelpuntje mee. Mechele miste vorig seizoen geen enkele minuut in het kampioenenjaar van Club Brugge en is ook dit seizoen een sterkhouder.

Rechtsback: Joakim Maehle – 63% (KRC Genk)

Weer een speler van KRC Genk. Met duidelijke voorsprong want Joakim Maehle behaalde 63% van de stemmen. De Deen is een constante dreiging op de rechterflank van de Limburgers.

Centrale/defensieve middenvelder: Sander Berge – 43% (KRC Genk)

Sander Berge wordt gezien als een groot talent. Verschillende Europese topclubs houden hem dan ook in de gaten. Met 43% is Berge onze centrale middenvelder.

Nummer 10/aanvallende middenvelder: Hans Vanaken – 42% (Club Brugge)

Het was een spannende tweestrijd tussen Hans Vanaken (42%) en Alejandro Pozuelo (39%). Vanaken heeft in alle competities 10 doelpunten en 14 assists. De middenvelder is aldus alomtegenwoordig bij Blauw-Zwart.

Linksbuiten: Giorgi Chakvetadze – 77% (KAA Gent)

Met een duidelijk overwicht is Chakvetadze boven Leandro Trossard (15%) en Arnaut Danjuma (5%) verkozen. De 19-jarige Georgiër ontploft volledig dit seizoen en naar verluidt zou FC Barcelona al lonken.

Rechtsbuiten: Paul-José Mpoku – 31% (Standard)

De spannendste verkiezing ging tussen Paul-José Mpoku (31%) en Stallone Limbombe (28%). Uiteindelijk kwam de aanvoerder van Standard als winnaar uit de bus.

Aanvallers: Mbwana Samatta – 32% (KRC Genk) en Wesley Moraes – 18% (Club Brugge)

Samatta is voor het moment de Gouden Stier met 15 doelpunten in de Jupiler Pro League. Het is dan ook terecht dat de goaltjesdief van KRC Genk als eerste aanvaller is verkozen. Als tweede komt Wesley Moraes van Club Brugge. De bonkige aanvaller weegt enorm op een verdediging en laat nipt Dieumerci Mbokani (17%) van Antwerp achter zich.

Plaats een reactie

Boerken +7576
woensdag 9 januari 2019 om 11:01
Tja verdiend ook he !
Vind ik leuk
Jules +174
woensdag 9 januari 2019 om 11:08
Zijn mpoku & Limbombe zo'n bepalende spelers geweest over een heel jaar gezien? Of is dat bij gebrek aan beter? Correct me if I am wrong 🤔
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:24
Goh, gebrek aan beter op de rechterkant denk ik. Wat ik wel raar vind is dat Mpoku rechts staat, terwijl hij eigen centraal speelt en Carcela rechts
Vind ik leuk
ROBSON +3557
woensdag 9 januari 2019 om 12:56
Limbombe ? Ik moet dringend beginnen brillen.
Vind ik leuk
Geertvdd +3867
woensdag 9 januari 2019 om 13:03
Als je het lijstje met genomineerden zag vooral dat 2de...
Vind ik leuk
Jake Genk +49
woensdag 9 januari 2019 om 11:08
Laat dit ook maar aan die Siebe van Schrijvers lezen !
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +894
woensdag 9 januari 2019 om 11:10
Staat maar één sympathieke kerel tussen zie ik. ;-)
Vind ik leuk
freejazz +1710
woensdag 9 januari 2019 om 19:54
Ik zie er vijf.
Vind ik leuk
Toca +44373
woensdag 9 januari 2019 om 11:12
Ik vind dat Vanaken de gouden schoen moet krijgen 😂😂
Vind ik leuk
freeman +12747
woensdag 9 januari 2019 om 11:35
Wie vindt dat dan niet ?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:24
IK
Vind ik leuk
freeman +12747
woensdag 9 januari 2019 om 12:57
Spijtig dat je niets van voetbal kent !
Vind ik leuk
Geertvdd +3867
woensdag 9 januari 2019 om 13:04
Ik kan moeilijk zeggen dat ik verrast ben 😂
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17554
woensdag 9 januari 2019 om 12:27
De watte?
Vind ik leuk
THOR4ever +2514
woensdag 9 januari 2019 om 12:47
OMG Toca. Ik lach me hier bijna een liesbreuk, en dan wordt er nog op gereageerd ook :-)
Vind ik leuk
Geertvdd +3867
woensdag 9 januari 2019 om 13:05
Ik heb voor Vranjes gestemd ...
Vind ik leuk
THOR4ever +2514
woensdag 9 januari 2019 om 14:12
😂😂 hou op mannen
Vind ik leuk
Geertvdd +3867
woensdag 9 januari 2019 om 18:32
Niet het moment om te zeggen dat ik serieus was zeker? 🤣
Vind ik leuk
freejazz +1710
woensdag 9 januari 2019 om 20:07
Heeft hij die dan nog niet ontvangen ?
Vind ik leuk
Toca +44373
woensdag 9 januari 2019 om 20:17
Op VP al wel dacht k.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:13
Zoals ik dus zei: Malinovskiy is niet eens genomineerd....

Schromelijk over het hoofd gezien:
Ochoa
Laifis
Malinovskiy
Marin

En in mindere mate nog
Marinos
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
woensdag 9 januari 2019 om 11:20
De 8 positie is gewoon schromelijk over het hoofd gezien. Als we nu het team zien, vind ik toch hier en daar rare keuzes :P
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:26
Dat de 2de stand in de stand bij de centrale aanvallers in de ploeg komt (Wesley) begrijp ik toch niet ? Je wilt op elke positie toch de nr.1 in het team hebben en elke positie de kans geven (doe dan een 4-2-3-1) ?

Chakvetadze ipv Trossard vind ik maar raar ondanks ik voorliefde heb voor Gent
Dewaest hoort daar imo niet in
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
woensdag 9 januari 2019 om 11:31
Voila nagel op de kop, wesley hoort daar niet, was niet numero uno. Dat Chak erinstaat ten voordele van trossard, is ook maar een rare hersenkronkel. Dewaest hoort er evenmin tussen. Daaraan zie je, de meerderheid heeft soms rare ideeen
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:22
En die meerderheid zijn de "coaches" doe het beter weten dan de echte coaches lijkt me.. ;) . Wat het trouwens nog erger maakt. Marin en Malinovskiy moesten er altijd in staan als '8', maar ondertussen staan Rits en Odjijdja er wel lekker in. Spelen beiden ook op de 8 (Nakamba en Esiti zijn '6' bij hun club)... . Goeie spelers Rits en Odjijdja daar niet van. Maar dat zij er wel instaan als '8' (is hun hoofdpositie) en de andere 2 niet... Tja
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
woensdag 9 januari 2019 om 12:26
We zullen het in ons hoofd rechttrekken dan maar e. Wesley out, Malin erin. Dewaest out, Tomiyashu in. Juklerod links (hoe moet niet al Genk zijn wat de klok slaat :P ) Al mag trossard er wel in favor of Chak. Al is die laatste ook wel een hele goeie, maar die komt eigenlijk maar pas piepen. Vind de rest wel correct. Met die paar wijzigingen vind het het team dan logischer en ook correcter. Eigenlijk is zo een poll ook eerder een populariteitsmeting ipv een weergave van kwaliteit. Als 'kleinere' club kom je er zo heel moeilijk in.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 12:30]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:31
Marin op de bank ;).

Mijn ploeg:
Ochoa; Mæhle, Mechele, Tomiyasu, Uronen; Berge; Malinovskiy, Vanaken; Mpoku, Trossard; Samatta.

Ik gebruik het argument "Genk heeft er al genoeg" niet. Mij primeert de kwaliteit en wie het meest continu speelde. Dat is Uronen voor mij, omdat Juklerød de laatste weken toch minder is.

Ik zou het eigenlijk nog interessant vinden wie er op de bank zou zitten en wie de coach is van deze club :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 12:33]
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
woensdag 9 januari 2019 om 12:35
Gohja , mss beetje verkeerd uitgedrukt, ik vind dat Maehle tov Uronen aan de overzijde toch een veel grotere rol heeft in de ploeg. Als je dan naar Juklerod kijkt bij antwerp is dat hetzelfde voor zijn ploeg. Eerder vanuit dat oogpunt dat ik Eerder voor Juklerod zal kiezen. Centraal achteraan zijn we het eens. Kiezen tussen Marin en Malin is moeilijk, hier ook toch eerder Malin wegens doelgerichter. In de goal zou ik dan eerder Bolat laten staan, en Ochoa op de bank :P Grosso modo hebben we hetzelfde idee, blijkbaar juist op de flank en lichte andere voorkeur.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:38
Ieder zijn mening uiteraard :). Die accepteer ik dan ook. Al zie ik wel niet in hoe je Marin boven Malinovskiy kiest ;)
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
woensdag 9 januari 2019 om 12:40
Ik kies wel degelijk Malinov, khad het afgekort naar MaLin, maar dat lijkt sterk op MaRin. vandaar de verwarring wrs :P
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:47
Haha ok. Geen probleem dan :)
Vind ik leuk
blondel +3032
woensdag 9 januari 2019 om 20:04
Samata ga je toch niet vergelijken met Kamada.Dat is toch een veel completere speler Die wordt zelf niet vernoemt.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 15:04
Mag ni. Die spelen ni hier. Of ik heb er nog nooit van gehoord 🤗
Vind ik leuk
Lord Wenger +16288
woensdag 9 januari 2019 om 11:27
De grote vraag is nu, wie gaat dit team coachen naar de quadruple?
Vind ik leuk
GT8 +669
woensdag 9 januari 2019 om 11:29
Onnodige vraag: Bob Peeters natuurlijk!
Vind ik leuk
Lord Wenger +16288
woensdag 9 januari 2019 om 11:37
Alleen te hopen dat ze iets kunnen afpitsen van die monster afkoopclausule in zijn contract!
Vind ik leuk
Geertvdd +3867
woensdag 9 januari 2019 om 13:08
Is al de 2de keer dat je hiermee sneller bent dan ik. Ik ga je nog moeten laten blokkeren 😂
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:37
Straks nog een nieuwe poll ;)
Vind ik leuk
freeman +12747
woensdag 9 januari 2019 om 11:37
Misschien eens een telefoontje naar Hein ? Wie weet ?
Vind ik leuk
Geertvdd +3867
woensdag 9 januari 2019 om 13:07
Hein is vrij 😎
Vind ik leuk
Xynix +628
woensdag 9 januari 2019 om 13:11
Misschien willen Cocu of De Boer zich hier wel aan wagen Lord😉
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:39
Tis precies het elftal van het eerste seizoenshelft. Wat heeft maehle en uronen het einde van vorig seizoen gedaan?
Vind ik leuk
THOR4ever +2514
woensdag 9 januari 2019 om 19:31
De 2de beste play-offs gespeeld van alle teams en toch een mooie inhaalrace naar PO-1, maar ik geef je helemaal gelijk als je stelt dat de jongste maanden zwaar doorwegen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws