Moeilijk werken met Rutten? ''Botste bij meeste ex-clubs met de leiding''

Moeilijk werken met Rutten? ''Botste bij meeste ex-clubs met de leiding''

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 09:30di 08-01-2019 om 09:30

Fred Rutten was voor zijn aanstelling bij Anderlecht bij zeven verschillende clubs werkzaam. Vaak liep het verhaal slecht af. Rutten ging altijd op zijn gevoel af en dat botste regelmatig met de betreffende clubleiding. Anderlecht wordt alvast gewaarschuwd door Het Nieuwsblad. 

''Hij stapte op bij Maccabi Haifa uit solidariteit met de ontslagen technisch directeur die hem haalde. Als trainer van PSV zorgde hij voor heisa door de uitgestoken hand van scheidsrechter Kevin Blom te weigeren. Bij Vitesse meldde hij zich ziek na een conflict met sterke man Merab Jordania. Bij Feyenoord hekelde hij publiekelijk het transferbeleid van de club'', somt de krant op.

Rutten kan dus stevig uit de hoek komen als iets hem niet zint of als hij onder druk staat. ''Als hij in het nauw wordt gedreven – bij slechte resultaten, bijvoorbeeld – kan hij hard terugslaan. Naar de pers, de fans én het bestuur. Het maakt niet uit wie er voor hem staat.'' Het is afwachten of het wel gaat klikken met Frank Arnesen, Michael Verschueren en voorzitter Marc Coucke.

Lees ook: Het netwerk van Rutten: Tien ex-spelers die Anderlecht hem kan bezorgen

Poll

Zal hij gaan botsen met Coucke?

(192 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +44412
dinsdag 8 januari 2019 om 09:37
Wat een zever. Gisteren was hij de man met een gouden hart en nu is hij een grote rebel.
Vind ik leuk
freeman +12782
dinsdag 8 januari 2019 om 09:49
Qua referenties toch niet de " kip met gouden eieren " ....... :-)
Vind ik leuk
Toca +44412
dinsdag 8 januari 2019 om 09:52
Was Leko ook niet he. Ik geef iedereen de tijd om zich te bewijzen.
Vind ik leuk
FcRazor +1521
dinsdag 8 januari 2019 om 10:01
Daar sluit ik me bij aan. Wat zijn een hoop mensen toch negatief ingesteld. Klagen en zagen.
Komaan RSCA supporters laat de club eens wat het is om 1 blok te zijn!
Vind ik leuk
Reagens +2546
dinsdag 8 januari 2019 om 09:38
Met Coucke maakt dat toch niet uit.
Die maakt zelfs ruzie met een steen als het hem uitkomt.
Op zijn minst zijn ze dan alletwee ongeveer even bedreven in het ruzie maken.
Vind ik leuk
Toca +44412
dinsdag 8 januari 2019 om 09:43
Jij kent hen persoonlijk? Niet van uw gewoonte om zo blind te gazetten te geloven.
Vind ik leuk
Reagens +2546
dinsdag 8 januari 2019 om 09:48
Coucke weet ik een paar dingen van hoe die werkt.
Rutten helemaal niet.
Feit is dat samenwerken met Coucke niet makkelijk is. En dan is het misschien niet slecht dat de coach op zijn strepen staat.
Vind ik leuk
Bart Joos +1507
dinsdag 8 januari 2019 om 10:01
MC heb ik 2 maal aan het werk gezien tijdens vergaderingen. Hij is niet de vrolijke Frans die men vermoedt. Exuberant rijk kan men nooit worden door elke zondag naar de hoogmis te gaan. De crisis van de laatste maanden moet hem geweldig irriteren.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 10:06]
Vind ik leuk
Toca +44412
dinsdag 8 januari 2019 om 10:23
Kan ik allemaal wel aannemen, Coucke moet gewoon stoppen met zich teveel met het sportieve te moeien.
Maar het negatieve dat in de pers verschijnt is toch om te kotsen.
Vind ik leuk
TageMeister +6330
dinsdag 8 januari 2019 om 09:40
ik zie hem echt maar 6 maand blijven
Vind ik leuk
Reagens +2546
dinsdag 8 januari 2019 om 09:49
Hangt zoals altijd af van de resultaten. Maar wat het m.i. moeilijker maakt is dat hij overduidelijk niet eerste keus was. Hij zal wat geluk moeten hebben met de wintertransfers en hopen dat Trebel rap op niveau is.
Vind ik leuk
Wankstar123 +1786
dinsdag 8 januari 2019 om 09:45
Als dit zou waar zijn want ze spreken zichzelf tegen. Dan zou ik zeggen Saluut Fred veel succes bij een andere club...
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:46
Telkens als het over Anderlecht gaat, breken ze het de dag erna gewoon af.. Triest!
Vind ik leuk
strat2 +995
dinsdag 8 januari 2019 om 09:51
Ach, bij Feyenoord beweerde Martin Van Geel (TD) een drietal weken voor "het conflict" nog dat Feyenoord met Rutten het mooiste voetbal van Nederland speelde (ik dacht dat ze op dat moment 2e of 3e stonden?).
Feyenoord ging toen plots een transfer beleid voeren waar Rutten als coach totaal niet kon achter staan. Dan houdt het op he! Hetzelfde verhaal als dat van Vercauteren bij Genk destijds.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 09:52]
Vind ik leuk
Xynix +681
dinsdag 8 januari 2019 om 10:09
Vandaag gaan ze wellicht de ex-liefjes van Rutten opzoeken voor een interview. Wat er dezer dagen allemaal over Anderlecht in de media is stilaan ongezien. Nu ja, dan ben je toch nog een grote club zeker?
Vind ik leuk
Fcb for ever +3464
dinsdag 8 januari 2019 om 10:16
Fred kroket ne moeilijke mens?
dat geloof ik niet !
Het ziet er toch een brave sloeber uit.
Vind ik leuk
RSCA 35 +414
dinsdag 8 januari 2019 om 11:33
Si Coucke prépare l’équipe, elle s’effondrera
Soyons honnêtes: Coucke ne sait rien du football
Si les transferts à venir devront tous se jouer: on espère que c'est aussi le choix de Rutten
Ils feraient mieux de prendre un gros bâtard en tant qu'entraîneur
Un entraîneur qui dit à Coucke "Fuck you"
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 12:07
Is dat hier een Waals forum zeveraar, ben ook tweetalig opgevoed maar in Vlaanderen spreek ik Vlaams , of wil je interessant doen ? Mislukt !
Vind ik leuk
RSCA 35 +414
dinsdag 8 januari 2019 om 13:45
lucien.l : voor wat staat de L ?
Ik vermoed gewoon voor LUL
Vind ik leuk
Fcb for ever +3464
dinsdag 8 januari 2019 om 17:20
Vlaanderen Vlaams
Idioot
Ik had het kunnen denken
Kutje is back
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 17:22]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17604
dinsdag 8 januari 2019 om 13:10
Het botst overal wel eens.
Vind ik leuk
Vlad +3417
dinsdag 8 januari 2019 om 13:13
Zolang hij niet voorop in de polonaise wil lopen want daar loopt Marcske...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws