'Problemen bij Kaminski doken op, Gent betaalt miljoen euro minder aan Kortrijk'

'Problemen bij Kaminski doken op, Gent betaalt miljoen euro minder aan Kortrijk'

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 08:01di 08-01-2019 om 08:01

Sinds maandag mag Thomas Kaminski zich een speler van KAA Gent noemen. De Buffalo's namen hem voor 1,5 miljoen euro over van KV Kortrijk. Dat is één miljoen minder dan KV Kortrijk normaal had ontvangen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Sinds het vertrek van Lovre Kalinic naar Aston Villa kwam Kaminski meteen in beeld als opvolger van de Kroaat. De transfer sleepte evenwel weken aan. Tijdens de laatste medische testen kwam Kaminski er niet al te goed uit.

Michel Louwagie maakte daar handig gebruik van en ging opnieuw met Kortrijk om de tafel zitten. Uiteindelijk gingen de Kerels overstag en lieten Kaminski voor amper 1,5 miljoen euro gaan. Van dat bedrag gaat nog een deel naar zijn ex-club RSC Anderlecht. Zelf moest Kaminski ook met minder tevreden zijn. Hij kreeg geen contract van 4,5 jaar, maar een verbintenis van 2,5 jaar plus een optie voor 2 extra jaren.

Lees ook'KAA Gent gaat vol voor Sörloth, de man van negen miljoen euro'

Plaats een reactie

Kess +300
dinsdag 8 januari 2019 om 08:31
Zo erg zal het wel niet zijn als Gent hem toch nog heeft gecontracteerd ,
Wel een mooi prijsje voor een goede keeper .
Vind ik leuk
Gimini +923
dinsdag 8 januari 2019 om 08:34
Mooi gespeeld, als er echt iets ernstig mis was hadden ze hem zelfs gratis geen contract aangeboden.....Kortrijk gewoon bestolen . Gent valt voor mij door de mand.
Vind ik leuk
Reagens +2546
dinsdag 8 januari 2019 om 08:48
Die blessure is een extra risico voor Gent dus logisch dat ze daar een korting voor vragen. Kortrijk is niet verplicht van te verkopen dus zie niet in waarom Kortrijk 'bestolen' is.
Vind ik leuk
Brubru +4040
dinsdag 8 januari 2019 om 09:04
Inderdaad. Trouwens de echte cijfers zullen we (supporters en media) nooit weten en dat is misschien maar best. Ik denk dat we zouden verschieten van het verschil tussen de bedragen die in de media circuleren en de werkelijke cijfers.
Vind ik leuk
Reagens +2546
dinsdag 8 januari 2019 om 09:30
Klopt. Eigenlijk zou dat al veel helpen tegen malafide makelaars.
Clubs verplichten om financiële informatie m.b.t. transfers op te nemen in het jaarverslag.
Vind ik leuk
sus +618
dinsdag 8 januari 2019 om 09:12
hoezo gent valt door de mand????
nee kortrijk valt door de mand....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 09:12]
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 10:10
DRINGEND !!!
Voelt u zich als speler niet 100% meer top, Ben je als keeper, verdediger, middenvelder of aanvaller licht geblesseerd. Je hebt nog een toekomst.
Solliciteer bij AA Gent en veel kans dat je in aanmerking komt
Doen en wacht niet tot morgen !
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 10:11]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws