'Rutten heeft optie minder: Dauda wordt uitgeleend met een aankoopoptie'

'Rutten heeft optie minder: Dauda wordt uitgeleend met een aankoopoptie'

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 20:58ma 07-01-2019 om 20:58

Laatste update: maandag 7 januari 2019 om 21:14ma 07-01-2019 om 21:14

Mohammed Dauda verlaat RSC Anderlecht voor Vitesse Arnhem. De Ghaneese aanvaller, die gebarreerd wordt door Landry Dimata en Ivan Santini, zal het seizoen op huurbasis afmaken in Nederland.

Vitesse heeft ook een aankoopoptie afgedwongen, waardoor Dauda volgende zomer definitief naar Nederland kan verhuizen. Dat meldt de Franstalige krant Le Soir. De spits stapte maandag niet mee op het vliegtuig naar San Pedro del Pinatar, waar Anderlecht zijn winterstage zal afwerken. Een transfer zat dus in de pijplijn.

De 20-jarige Ghanees belandde in januari 2017 bij Anderlecht, dat hem wegplukte in zijn thuisland bij Asante Kotoko. Dauda werd beschouwd als een groot talent en scoorde aan de lopende band bij de beloften, maar kon door de grote concurrentie nooit doorbreken in het eerste elftal.

Plaats een reactie

Xynix +680
maandag 7 januari 2019 om 21:08
Laten we hopen dat dit een kwakkel is, althans toch dat van die aankoopoptie. Zoniet zou "In youth we trust" maar een wrange nasmaak krijgen. Een 20-jarig talent mag je wel wat meer tijd geven om zich te ontwikkelen en door te breken, niet?
Vind ik leuk
Roach +2282
maandag 7 januari 2019 om 21:08
Nog een geluk dat we nu vol de kaart van de jeugd trekken...
Vind ik leuk
Bonanza +889
maandag 7 januari 2019 om 21:20
Och ja, spitsen genoeg....not
Vind ik leuk
Gregn +159
maandag 7 januari 2019 om 21:21
Domme klootn geen anderlecht fan maar Meer of welkom bie standard topper tje ze Dat Dat ze hem laten gaan jawadde daddeuh
Vind ik leuk
Prpldynmt +6539
maandag 7 januari 2019 om 21:26
Als dit waar is, is het huidige beleid nog dommer dan het vorige. Of doet Arnesen mee aan het volgend seizoen van De Mol en versluist hij onze jeugd naar het buitenland?
Vind ik leuk
Xynix +680
maandag 7 januari 2019 om 21:45
Dan haal je een coach in huis die jongeren beter zou maken... Als dit klopt is dit intriest nieuws dat je moeilijk uitgelegd krijgt. Nog triester dan die thuismatch tegen Trnava, zelfs zieliger dan de tweede helft op Cercle. Diegene die zoiets beslist heeft moet straalbezopen geweest zijn of toch niet met zijn volle verstand gehandeld hebben. Hopelijk is dit een vroege aprilgrap.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 21:51]
Vind ik leuk
Xytox +2154
maandag 7 januari 2019 om 21:53
Is niet omdat een coach jongeren beter kan maken, dat hij van elke jeugdspeler een Messi gaat maken eh...
Het feit dat hij veel scoorde bij de jeugd wil niet noodzakelijk iets zeggen over zijn capaciteiten op een hoger niveau. Als je ziet dat ze voor Doku, Verschaeren...wel een inspanning doen, hebben ze misschien een goede reden om Dauda te laten gaan.
Vind ik leuk
Xynix +680
maandag 7 januari 2019 om 22:05
Ik vrees dat ik Dauda met Docu verward heb Xytox🙄 Mea Culpa, de blunder komt mij toe. Sorry mannen. En ik ben nochtans bloednuchter😉 Maar los daarvan, veel geduld hebben ze precies toch niet gehad. En als je torinstinct hebt zou je toch vermoeden dat dat er vroeg of laat ook bij de grote jongens uitkomt?
Vind ik leuk
Xytox +2154
maandag 7 januari 2019 om 22:19
Volgens wat ik zelf gezien en gehoord heb, komt Dauda vooral fysiek nog serieus tekort voor het hoogste niveau en op je 20e is het niet meer evident om dat snel op te halen.
Is natuurlijk niet uitgesloten dat hij er nog komt, maar is weer zo'n geval waar een speler waarschijnlijk veel vertrouwen en heel veel speelminuten nodig heeft om de nodige stappen te zetten, en dat zie ik bij ons niet gebeuren...
Vind ik leuk
Patfey +6012
dinsdag 8 januari 2019 om 05:40
Ik weet het niet. Ik zou hem ook meer kansen gegeven hebben, maar het feit dat hij toch al 20 is en eigenlijk nog geen enkele keer echt met de A-ploeg mocht spelen, zegt toch ook al iets. Herinner je je die beloftenspits van Brugge (ik ben zijn naam al vergetend zegt ook al veel), scoorde aan d slopende band, kreeg ook geen kans, weggedaan, en is die al ergens echt doorgebroken?
Vind ik leuk
Xytox +2154
dinsdag 8 januari 2019 om 07:14
Ik veronderstel dat je Fran Brodic bedoelt. Die heeft op anderhalf seizoen bij Catania al vier matchen gespeeld of zo... Loïs Openda die momenteel bij Club rond loopt lijkt me wel een heel groot talent die binnenkort wel zal doorbreken.
Wij hebben ook Vancamp gehad die heel veel scoorde bij de beloften en dit jaar amper aan de bak komt bij Beerschot-Wilrijk...
Vind ik leuk
Patfey +6012
dinsdag 8 januari 2019 om 08:46
Ja, inderdaad, ik bedoelde Brodic, bedankt.
Vind ik leuk
Xytox +2154
maandag 7 januari 2019 om 21:50
Ik veronderstel als ze hem effectief met een aankoopoptie hebben uitgeleend, dat die ofwel heel hoog ligt, of dat ze effectief wel hun redenen hebben waarom hij mag vertrekken...
Ik ga er nog altijd van uit dat de staf een veel beter zicht heeft op zijn capaciteiten dan alle 'forum-tactici' tesamen.
Vind ik leuk
Toca +44410
maandag 7 januari 2019 om 21:53
Toch een onverwachte beslissing. Al zie of zag ik het tot nu toe niet echt in Dauda. Maar goed veel hebben we hem ook nog niet gezien natuurlijk.
Vind ik leuk
Rudi653 +372
maandag 7 januari 2019 om 22:12
Kon mij nog niet echt overtuigen. Niet iedereen maakt het.
Vind ik leuk
Hierulf +1596
maandag 7 januari 2019 om 22:34
Doku is gewoon beter...
Vind ik leuk
Genome +543
dinsdag 8 januari 2019 om 01:15
Tijdens zijn invalbeurten toch al heel wat mooi laten zien. En nog maar 16 jaar.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 23:13
Ze gaan het NOOIT leren! Good luck Dauda, prove them wrong... once again!!
*supermisnoegd*🤬
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 08:03
Scoorde aan de lopende band bij de beloften ?! En wordt uitgeleend mee aankoopoptiev?!
Kiezen voor de jeugd ?!
😳😳😳😳😳
Vind ik leuk
firedwarf +3423
woensdag 9 januari 2019 om 01:01
Kan iemand mij even uitleggen waarom ze hun 3de spits gaan verkopen en uitlenen als ze nu al lopen te janken dat ze te weinig spitsen hebben???
Zouden ze deze jonge kerel niet beter wat speelminuten gunnen ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws