Rutten is geen Ronald Koeman en daar krijgt hij in Nederland kritiek voor

"Rutten is geen Ronald Koeman en daar krijgt hij in Nederland kritiek voor"

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 17:15ma 07-01-2019 om 17:15

Fred Rutten is de nieuwe coach van Anderlecht. Past de Nederlander wel bij paars-wit? Sporza legde vijf puntjes voor aan Sjoerd Moussu van Het Algemeen Dagblad.

Daaruit komt naar voor dat Rutten iemand is die goed met de jeugd kan werken en dat hij staat voor verzorgd voetbal. Naast het feit dat hij weinig kennis heeft van de Belgische competitie en geen prijzenpakker is, duidt Moussu nog een minpunt aan: zijn communicatie.

"Met zijn spelers zelf zit die heel goed, maar naar de media toe lijkt hij altijd wat achterdochtig. Naar de buitenwereld toe is hij geen groot verteller, zeker niet voor de camera. Hij heeft wat moeite om to the point te komen en duidelijk uit te leggen wat hij bedoelt. Daar heeft hij in Nederland al wel veel kritiek voor gekregen. Het is geen Ronald Koeman", aldus de journalist.

Plaats een reactie

Jimos +7
maandag 7 januari 2019 om 17:27
Het is dan ook geen Koeman, maar Rutten...
Vind ik leuk
camargue +6011
maandag 7 januari 2019 om 17:29
Hij kan het niet goed uitleggen voor den TV ... dan ben je daar blijkbaar geen goede trainer ...

Daar moet je weer nen hollander voor zijn, pffffffff
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:33
Hij heeft groot gelijk dat hij achterdochtig is tegenover de media want die zijn kampioen in uitvergroten van minimale zaken of gezegdes
Vind ik leuk
camargue +6011
maandag 7 januari 2019 om 17:41
inderdaad, of over zaken schrijven die totaal geen bron van waarheid bevatten ... reageer er maar op hé :)
Vind ik leuk
Toca +50315
maandag 7 januari 2019 om 17:33
Gelukkig dat praten met de pers elke week hetzelfde zeggen is dus das makkelijk.
Vind ik leuk
camargue +6011
maandag 7 januari 2019 om 17:41
daar hadden ze Heintje moeten voor in dienst houden :)
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:45
Aad de Mos zal het in zijn plaats doen😁😁
Vind ik leuk
Geofpurple +6675
maandag 7 januari 2019 om 17:50
Als je moet kiezen tussen goede communicatie met de pers, of met je spelersgroep, dan weet je het wel zeker? Wat een non argument is me dat zeg
Vind ik leuk
Bonanza +1077
maandag 7 januari 2019 om 17:56
Babbelen moet ie niet kunnen, tactisch sterk zijn en vertrouwen geven is voldoende.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 17:57]
Vind ik leuk
valere +425
maandag 7 januari 2019 om 18:05
Communicatief te weinig...
Ik geef hem 3 maand
Vind ik leuk
Starke +99
maandag 7 januari 2019 om 18:20
Communicaties speelt alleen bij de Nederlanders als je niet meer wint.
Kijk naar de toptrainer van Ajax : Erik ten Hag. Spreekt een dialect oneigen aan Amsterdam en stottert verschrikkelijk . Maar hij blijft winnen.

Rutten is even goed en bovendien praat hij zonder stotteren en praat hij geen dialect
Vind ik leuk
Heppen1J +845
maandag 7 januari 2019 om 18:09
commentaar hebben die van de pers toch Fredje maak het beste met je spelers maak de fans en je bazen van anderlecht terug voetbal plezier en goede resultaten de rest is bijzaak je kunt iedereen niet tevreden stellen
zeker die journalisten niet
je kunu niet in alles goed zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 18:11]
Vind ik leuk
firedwarf +3899
maandag 7 januari 2019 om 19:02
de koeman van de aldi zeg ma ... nee serieus, ooit een wedstrijdje tegen hem gespeeld toen hij meespeelde met de FC Twente All Stars... man is gewoon overvriendelijk en aimable... Voor iedere tackle die "iets" te hard was zich direct lopen excuseren bij de tegenstander ;) Denk dat dat mss het probleem is... Rutten is geen killer, veel te braaf en eigenlijk a typisch nederlander... Ik wens hem hoe dan ook véél succes bij anderlecht maar als ze denken een nederlandse trainer in de stijl van Haan, Boskamp of De mos gevonden te hebben of recenter van den brom gaan ze erg teleurgesteld zijn in hem... Topkerel,maar volgens mij niet hard genoeg voor de harde voetbalwereld...
Vind ik leuk
Frefke +1363
maandag 7 januari 2019 om 19:48
Moet het nu persé een mediafiguur zijn ? Ja natuurlijk om de kranten te vullen.
Vind ik leuk
Mckenzie +4679
maandag 7 januari 2019 om 19:54
Een gereserveerde Hollander of wa?
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 05:04
Een trainer moet geen bla bla bla verkopen, maar de spelers leren boem, boem, boem te scoren.
Vind ik leuk
Hierulf +1846
dinsdag 8 januari 2019 om 07:44
Geen Koeman, geen dikke nek dus... :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws