Degryse blikt terug naar vorig seizoen: “Het beste dat ooit is gezien in België”

Degryse blikt terug naar vorig seizoen: “Het beste dat ooit is gezien in België”

Gepubliceerd: zondag 6 januari 2019 om 07:00zo 06-01-2019 om 07:00

Laatste update: zondag 6 januari 2019 om 07:01zo 06-01-2019 om 07:01

Club Brugge werd vorig seizoen landskampioen. Standard kwam echter nog dichtbij dankzij een sterke comeback in de play-offs. Marc Degryse zag dat de Rouches de titel konden binnenslepen.

“Ze hadden na de reguliere competitie 23 punten achterstand op Club. 23! Daarná heeft Carcela play-offs gespeeld... Niét normaal. Van het beste dat ooit is gezien in België. Echt de waarheid, als Sá Pinto op Club Brugge Edmilson niet vervangt, wint Standard, en ligt Club erop - dan was Standard kampioen”, vindt Degryse tegenover Het Laatste Nieuws.

"De enige ploeg waarin Carcela kan renderen, is Standard. Omdat ze hem daar zijn goesting laten doen. Met uitzondering van Michel (Preud'homme, red.). Die heeft vanalles geprobeerd met Carcela: als hangende spits opdat hij zo geen verdedigend werk zou moeten opknappen, op rechts, op links, in de goal... Niks helpt - die jongen blijft gewoon zijn nonchalante zelve. Zó jammer”, aldus Degryse.

Poll

Heeft Degryse hier gelijk?

(437 stemmen)

Plaats een reactie

Patfey +6021
zondag 6 januari 2019 om 07:52
Van het beste ooit gezien in Belgie, dikke onzin. Geen enkele speler die hier nu rondloopt, reikt maar aan de enkels van de vroegere sterren.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 08:19
Dat is pas zever. Iedere gemiddelde speler van nu, is beter als de vroegere vedetten. Toen was voetbal veel simpeler. Vooruit trappen en zien waar het uitkomt, zonder tactiek of techniek.
Vind ik leuk
Broesken +76
zondag 6 januari 2019 om 08:44
Daarom waarschijnlijk we nu Europees niet meer meedoen. Beveren en Waregem die Europees halve finales speelden. Toen deden we nog mee. RSCA en Club die in 1976 en 78 Europese finales speelden. Dit komt nooit meer terug genkenaar2708
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 10:47
Zoals ge zelf zegt, Beveren en Waregem speelden Europese finales. Dat zegt toch alles over het niveau van toen. En de reden waarom we nu Europees niet meer mee kunnen, is enkel en alleen een kapitaalskwestie. Oliesjeiks en Gasbaronnen hebben de grote clubs in handen.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 11:02]
Vind ik leuk
Jozef +40988
zondag 6 januari 2019 om 13:25
Volgens mij heb ik iets gemist. Beveren en Waregem Europese finales?
Ooit deden ze leuk mee in de Eufacup, maar finales waren echt te hoog gegrepen...
Volgens mij speelde FC Antwerp in 1993 als bij een wonder de Europese finale namens België (EC2 meen ik)....

Makkelijk om te zeggen dat het niveau hoger is nu. Sjeiks en andere malloten kopen alle sterren op en dat zorgt ervoor dat deze teams vrij eenvoudig winnen. Vroeger was dat veel moeilijker, omdat in de breedte clubs over meer kwaliteit beschikten. Dat is nu wel voorbij, ja. Ik vraag me af of Messi net zo succesvol zou zijn geweest in de jaren tachtig. Als me een ding opvalt bij hem is zijn bleke optreden bij een minder team zoals Argentinië...
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:07
Voila, mijn gedacht is hetzelfde. Vroeger was het idd niet beter, maar de topspelers bleven gewoon hier spelen.
Vind ik leuk
Broesken +76
zondag 6 januari 2019 om 16:20
Denk je nu echt dat Barcelona en AC Milan indertijd kleine ploegjes waren genkenaar2708?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 17:22
Nee, dat zeg ik zeker niet. Ik zeg enkel dat het kapitaalsverschil ts die clubs en de belgische veel kleiner was dan nu. En daarom dat Belgische clubs toen wel europees meekonden en nu niet meer. Maar op gebied van talent, zijn huidige spelers veel spelers beter dan toen.
Vind ik leuk
THOR4ever +2533
zondag 6 januari 2019 om 11:32
Vergeet KV Mechelen, Antwerpen en THOR Waterschei niet, maar door de explosie van de budgetten in de grote competities en de verdere professionalisering is dat vandaag ondenkbaar.
Vind ik leuk
Patfey +6021
zondag 6 januari 2019 om 09:33
Inde 19de eeuw😃?
Vind ik leuk
strat2 +995
zondag 6 januari 2019 om 10:13
Lozano en Van Moer nooit zien spelen zeker??😏

Vind ik leuk
Mckenzie +4351
zondag 6 januari 2019 om 10:49
Voor Van Moer, Coppens en Van Himst en zo, ben ik te jong, maar Lozano was het beste dat ik ooit zag in België. Hazard en De Bruyne zijn niet lang genoeg hier gebleven. Vroeger speelden dergelijke spelers meestal de ganse carrière in België. Toen konden ploegen op lange termijn bouwen. Een goed seizoen, nu, en de besten zijn weg.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:59
En dat heeft niks te maken met hun talent. Enkel en alleen omdat het groot kapitaal bij buitenlandse clubs zit en niet hier.
Vind ik leuk
Patfey +6021
zondag 6 januari 2019 om 16:22
Maar dat is juist mijn stelling, in tegenstelling tot die van Degryse : toen was er veel meer talent hier dan nu.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:13
Wat een zever ! Nooit Van Himst , Puis, Rensenbrink, Lozano, Coeck enz. zien spelen ? Dat was Voetbal met een grote V !
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 09:03
Als men die handsspelgoal van Brugge afkeurd was Standard kampioen
Vind ik leuk
Boerken +7596
zondag 6 januari 2019 om 10:02
Als mijn tante kloten had ...
Vind ik leuk
ROBSON +3570
zondag 6 januari 2019 om 11:10
En waarom was Standard dan kampioen ? Club had ook dan nog alles zelf in de hand en had het thuis wel gewonnen van Gent.
Vind ik leuk
Heppen1J +511
zondag 6 januari 2019 om 11:50
markske je heb blijkbaar lang liggen te slapen en wat docks.vercauteren deden dat was een ander verhaal laatste staan 18
en op het einde van de rit nog knap 2 eindigen op 2punten van genk had de competitie nog 2 weken langer geduurd had genk gesneuveld dat is strafte dat ik heb gezien ze mogen het eens na doen markske
Vind ik leuk
Heppen1J +511
zondag 6 januari 2019 om 11:55
is de operatie van je tante geslaagd wens ze dan proficiat
Veel succes in haar verdere toekomst. hoe lang heeft de operatie geduurd
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 12:02]
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
zondag 6 januari 2019 om 12:29
I call bullshit. Schwalbe van Edmilson tegen Gent die ze de drie punten cadeau deed thuis en op Gent de nog grotere schande met de 100% geldige goal van Janga die afgekeurd werd vergeten Marc?

Als Standard kampioen zou geworden zijn vorig jaar was dat een grote hold-up geweest.
Vind ik leuk
vampire81 +1241
zondag 6 januari 2019 om 13:39
standard heeft inderdaad veruit het meeste punten cadeau gekregen in de PO en belange na niet alleen tegen gent hoewel het in die matchen wel het meest flagrant was, zelfs nog meerdere punten meer dan dat anderlecht in diezelfde PO cadeau heeft gekregen en dat spreekt al meer dan boekdelen, bij genk was er niet echt veel speciaals, geen bevoordeling noch benadeling, de resterende 3 ploegen hadden zeker genoeg reden tot klagen, charleroi het minst van de 3 maar toch, dan brugge al meer en gent zeker het meest
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:18
Deze keer heeft Genkenaar (en dat meen ik) overschot van gelijk en doet de rest uit de jaren stilletjes er niet toe, toen kwamen de sterren naar hier. Nu gaan de mindere goden voor het geld in Engeland spelen, als het moet in derde klasse. Wat Carcela betreft, hij is met voorsprong intrinsiek de beste speler in België maar komt mentaal tekort.
Vind ik leuk
freejazz +1747
zondag 6 januari 2019 om 13:50
En ik treed jou in deze ook bij. Ik heb altijd het beeld gehad van het WK 1970 in Mexico met het grote Brazilië als zijnde het beste voetbal ooit. (Pele, Jairzihno,Gherson,Clodualdo). Je had toen ook zowat het beste Italië van ooit, een schitterend Duitsland en Engeland op hun top.Die hadden allemaal spelers waarbij de Lozano's, Van Himsten enz... nog bij verbleekten. Welnu, ik heb die wedstrijden enige tijd geleden nog eens teruggezien, en ik kan je verzekeren, de techniek die toen zegevierde, kon alleen maar uitgevoerd worden omdat het tempo veeeeeeeeeeeeel lager lag dan nu. Met de hand op het hart, ik ben er zeker van dat die mannen (voor hun tijd de beste spelers ter wereld) in het hedendaags voetbal, geen potten meer zouden breken. Iets wat 'der Kaiser' onlangs op de ADR ook toegaf
Vind ik leuk
Patfey +6021
zondag 6 januari 2019 om 16:24
Totaal fout, met begeleiding en training van nu, zouden dat vandaag ook topspelers zijn. precies of ze hebben ze nu op een andere planeet gevonden.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 17:16
Nagel op de kop Patfey !
Vind ik leuk
Geofpurple +5680
maandag 7 januari 2019 om 20:04
Markske wekt hier de indruk dat hij nog maar een 10 tal jaar het belgisch voetbal volgt. Het beste wat die ooit gezien heeft in Belgie?? wat heb jij vroeger zitten doen? Liggen slapen , dat is duidelijk
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws