KRC Genk heeft eerst aanwinst beet: Ze gaan veel plezier aan hem beleven

KRC Genk heeft eerst aanwinst beet: "Ze gaan veel plezier aan hem beleven"

Gepubliceerd: vrijdag 4 januari 2019 om 08:15vr 04-01-2019 om 08:15

Neto Borges is de nieuwste aanwinst van KRC Genk. Dat deelden de Limburgers donderdag mee via de officiële kanalen. 

Eerder op de dag meldde VoetbalPrimeur.be al dat dat de 22-jarige linkerflankspeler zijn medische testen bij Genk aan het afleggen was. Nadat Borges zijn testen succesvol had afgewerkt, tekende de Braziliaan een contract van 3,5 jaar + 1 extra optiejaar. 

Club van Aidoo
Borges komt over van Hammarby. Bij die Zweedse club haalde KRC Genk eerder al Joseph Aidoo. Borges speelde dit seizoen 26 competitieduels. Daarin scoorde hij niet, maar gaf hij wel 4 assists. Borges speelde nog maar 1 jaar voor Hammarby. Daarvoor was hij in eigen land actief bij Tubarão SC.

Genk laat nog weten: 'KRC Genk heet Neto van harte welkom, en kijkt uit naar zijn verdere groei binnen de club. Neto zal officieel voorgesteld worden tijdens de winterstage in Benidorm.'

Update 04/01, 07.45u: In Het Belang van Limburg geeft Jasper Jansson, ex-speler van Genk én sportief directeur bij Hammarby, aan dat de Limburgers een goede zaak doen. "Ik denk dat ze veel plezier gaan beleven aan deze transfer. Natuurlijk is er nog wat schaafwerk aan."

"Zo speelde hij bij ons een kleine 30 wedstrijden. Bij jullie zijn er dat een pak meer. Op fysiek vlak moet hij dus nog aansterken. Maar dat zie ik wel goed komen", besluit Jansson

Plaats een reactie

Marcus_A +1752
donderdag 3 januari 2019 om 19:06
Goed huiswerk van de staf van KRC....nu nog hopen dat er van het basiselftal niemand vertrekt...
[Reactie gewijzigd op donderdag 3 januari 2019 om 19:07]
Vind ik leuk
wimdevos +536
donderdag 3 januari 2019 om 19:31
Lijkt mij een goede transfert... Kan ook centraal spelen...
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 19:34
Weet er iemand wanneer Vladimir Screciu terug is ?
Vind ik leuk
freejazz +1747
donderdag 3 januari 2019 om 20:08
Koffiedik kijken. Zelfs op de supporterssite van KRC Genk vragen ze zich dat af.
[Reactie gewijzigd op donderdag 3 januari 2019 om 20:13]
Vind ik leuk
GT8 +670
vrijdag 4 januari 2019 om 09:23
Zijn revalidatie loopt op z'n einde. Ik denk dat hij in Februari terug beschikbaar moet zijn. Nu is hij echter niet meer nodig op de back-positie, waar ze hem als back-up wouden uitspelen. Maar nu kan hij gaan voor zijn gewoonlijke centraal defensieve middenvelder positie, waarschijnlijk een optie voor lange termijn, die Screciu, is nog maar 18 jaar. Volgend jaar wedijveren met Wouters en Heynen!
Vind ik leuk
Heppen1J +511
donderdag 3 januari 2019 om 21:11
Op aanraden van Patrick jansens word een echte meevaller


Vind ik leuk
freejazz +1747
donderdag 3 januari 2019 om 21:23
Leg eens uit.
Vind ik leuk
ScheveStek +1701
vrijdag 4 januari 2019 om 01:25
Nu ben ik ook curieus ze 😀
Vind ik leuk
freejazz +1747
vrijdag 4 januari 2019 om 10:23
Het zal bij die domme woorden blijven, vrees ik.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 21:48
Welkom Neto Borges! Hopelijk verras je ons positief! Succes.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 23:23
Bij deze jongen zeg ik hetzelfde als bij debruyne, milenkovic en lucumi in het verleden. Wow. Echt toptalent. Zou zeggen genieten van deze speler want vrees dat hij binnen 2 jaar ook voor een miljoen of 15 wordt verkocht.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 01:00
Lucumi is er nog maar net. Verleden ? :p
Op basis van wat zeg je dat dit een toptalent is ? (Voor alle duidelijkheid, Ik vind Borges een goede aankoop)
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 07:59
Bij lucumi zag je na 1 match in de voorbereiding dat het een hele goede is. Ook in de competitie heeft hij dat bewezen. Je moet eens wat beelden bekijken van borges. Dan zie je direct wat een techniek die jongen heeft. En vooral buiten ingvartsen heeft Genk geluk net spelers ui t scandinavie
Vind ik leuk
AzEz86 +6857
vrijdag 4 januari 2019 om 08:26
Nuja, die beelden zijn relatief natuurlijk. Meestal is dat gewoon een samenraapsel van hun beste acties.
Ik hoop echter wel voor jullie (en bij uitbreiding het belgisch voetbal) dat de beelden gelijk krijgen...
Vind ik leuk
Heppen1J +511
vrijdag 4 januari 2019 om 12:07
lachen is gezond.je collega. snap .het plaatje niet wat ken een.ex poletieker..Van voetbal je was blij dat hij weg was wens Julie van harte de landstitel.toe dat limburg
kan feesten.met een paars wit hart. Maar wel met een limburgs gevoel.succes










Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws