KV Mechelen leeft in onzekere tijden: 30.000 propere handen

KV Mechelen leeft in onzekere tijden: "30.000 propere handen"

Gepubliceerd: zaterdag 29 december 2018 om 23:14za 29-12-2018 om 23:14

KV Mechelen leeft in onzekere tijden. Sportief gaat het de club wel voor de wind, maar het is nog maar de vraag of de club überhaupt wel mag blijven bestaan na de onthullingen in Operatie Propere Handen. Sterke man Dieter Penninckx komt nu met meer nieuws naar buiten.

"Ik verwacht dat het gerecht snel verdergaat met de verhoren", zegt hij in Gazet van Antwerpen. "We kijken de kat uit de boom, want het blijft afwachten of de Geschillencommissie van de Belgische voetbalbond in actie zal schieten."

"Onze visie blijft dat de club an sich geen schuld treft. KV Mechelen is op dit ogenblik ook niet in staat van beschuldiging gesteld. We gaan die zaak met vertrouwen en 30.000 propere handen tegemoet", zegt hij.

De club wil dan ook niet te veel denken aan een mogelijk slechte uitspraak. "Tot maart moet de focus enkel en alleen op de titelstrijd liggen. Nadien is het wachten tot er een uitspraak komt", geeft hij aan.

" Het worden nog emotionele maanden, maar we slaan ons er wel doorheen. Er staat niet voor niets op een van onze stadionmuren: 'Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall'."

Plaats een reactie

Dan4red +1155
zaterdag 29 december 2018 om 23:28
Als de zaken er voor staan zoals ze nu staan, ziet het er niet goed uit voor KVM. afwachten dus
Vind ik leuk
Geertkeano +511
zaterdag 29 december 2018 om 23:50
welke zaken weet jij meer ze zijn nog niet in beschuldiging gesteld
Vind ik leuk
Patfey +6323
zondag 30 december 2018 om 14:57
Door het gerecht, het is de KBVB die eht over schrapping of degradatie zal hebben, en als je naar vroegere gevallen kijkt, hebben ze eigenlijk geen schijn van kans, vraag maar eens na bij Beerschot, Thor en anderen.
Vind ik leuk
Dan4red +1155
maandag 31 december 2018 om 10:27
Geert, niks tegen de KV, maar niet naief zijn...ze sluiten die mensen niet op voor weken aan een stuk, als er geen bewijzen zouden zijn...t'enigste probleem is dat het gerecht in Belgie traag, wat zeg ik, tttttraaaaagggg werkt, maar de KBVB heeft al laten weten voor 31 maart maatregelen te nemen... en zoals andere hieronder melden, zal KV met zijn 10, 20 of zelfs 100.000 propere handen de consequenties moeten ondergaan. Anders is het hek van de dam, en is het beetje geloofwaardigheid deze sport nog heeft, volledig verdwenen.
Vind ik leuk
Geofpurple +6681
maandag 31 december 2018 om 16:43
Zoals dandred aangeeft, beetje naieve gedachtegang van jou
Vind ik leuk