Bayat weer aan de slag, clubs nemen het voor hem op: Altijd correct zaken gedaan

Bayat weer aan de slag, clubs nemen het voor hem op: "Altijd correct zaken gedaan"

Gepubliceerd: vrijdag 28 december 2018 om 08:31vr 28-12-2018 om 08:31

Laatste update: vrijdag 28 december 2018 om 08:33vr 28-12-2018 om 08:33

Mogi Bayat is terug op de Belgische velden. De onfortuinlijke spelersmakelaar werd deze week gespot tijdens de derby Charleroi-Standard. Het ziet er dan ook naar uit dat het gewone leven weer zijn gangetje zal gaan, mét Bayat in actie tijdens de wintermercato.

De spelersmakelaar werd dan wel vrijgelaten onder voorwaarden, de Iraniër kreeg van het gerecht geen beroepsverbod opgelegd, waardoor hij tijdens de januarimaand weer spelers van de ene naar de andere club zal loodsen.

"Geen enkele reden toe"
De clubs zelf zien niet in waarom ze Bayat links zouden laten liggen. 'Er is geen enkele reden waarom we in de toekomst geen zaken meer zouden doen met Bayat. Daarentegen hebben we vroeger nooit met Veljkovic gewerkt en dat zullen we in de toekomst ook niet doen', klinkt het bij Sporting Charleroi.

Ook Zulte Waregem geeft hem het voordeel van de twijfel. 'Met Mogi hadden we altijd correcte afspraken en zaken. Als de beschuldigingen kloppen, zal hij een straf krijgen. Maar hij heeft onze club nooit geschaad. Als Mogi opnieuw opstart, zie ik voorlopig geen reden om niet met hem samen te werken.'

Clubs blijven Bayat trouw
Daarnaast geven ook Excel Moeskroen, Standard, KAA Gent, KV Kortrijk, KAS Eupen, Cercle Brugge en KRC Genk aan dat ze het onderzoek zullen afwachten en dat ze tot zolang – indien nodig – een beroep blijven doen op de diensten van Bayat. RSC Anderlecht weigerde om te reageren.

Poll

Vind jij het oke dat hij terugkeert?

(425 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +19146
vrijdag 28 december 2018 om 08:41
Welkom in België, waar fraudeurs en matchfixers weer op vrije voeten lopen en gewoon hun gangetje weer kunnen gaan. Komaan zeg, dit is er toch los over? Dit toont hoe ziek ons voetbal is. Onze clubs kunnen gewoon niet zonder sjarels als Veljkovic en Bayat. Walgelijk.
Vind ik leuk
Reagens +3165
vrijdag 28 december 2018 om 11:18
1) Er is nog niets bewezen
2) Wie zegt dat de clubs veel keuze hebben? Als die spelers bij Bayat zitten of de tegenpartij wil per se met Bayat werken dan hebde prijs hé.
Vind ik leuk
Marcus_A +2102
vrijdag 28 december 2018 om 11:55
Inderdaad...toen ik het verhaal van de transfer van Hanni las- commissie opstrijken van vertegenwoordiger verkopende partij, na intimidatie makelaar van speler buiten spel zetten ( en hem 70000, - euro zwijggeld geven), commissie vertegenwoordiger speler én via omweg ook nog commissie opstrijken van vertegenwoordiging kopende partij-....toen dacht ik: dit is game over.....blijkbaar niet 😁😢
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 11:56]
Vind ik leuk
Zetterberg +12706
vrijdag 28 december 2018 om 08:49
Dit had ik voorspeld! De scheidsrechters zijn gedoemd voor de rest van hun carrière en de grootste maffia neemt de draad op! Spelers en clubs kakken in hun broek als ze de naam Bayat horen! Hij is alleenheerser en tegen hel zeg je niet zomaar neen!
Vind ik leuk
Basvyncke +880
vrijdag 28 december 2018 om 08:53
Natuurlijk hebben de clubs hem graag, ze vullen elkaars zakken... Belangenvermenging, fiscale fraude en mensenhandel zijn maar bijzaken... Enkel geld telt en de zak is nooit vol genoeg...
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 08:54
Zorg dat de stadions leeg blijven en zeg Uw abonnement bij Proximus op en binnen de kortste keren lost dit zichzelf op .
Vind ik leuk
Filiep +374
vrijdag 28 december 2018 om 08:55
Stop met al die subsidies in het voetbal en laat hen betalen als een ander want het is nooit genoeg voor deze heren
Vind ik leuk
strat2 +1107
vrijdag 28 december 2018 om 09:41
Op Anderlecht zal hij alvast niet meer met een vingerafdruk elke deur kunnen openen.
Want alleen al het feit dat dat kon gebeuren zegt voor mij toch veel.
Ik denk dat het, zelfs los van zijn persoon, geen gezonde situatie is als meerdere clubs binnen een zelfde competitie van één makelaar afhankelijk gaan worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 09:54]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19146
vrijdag 28 december 2018 om 09:55
Dat is al jaren het geval, schering en inslag. Ze kunnen niet zonder hem en andere louche figuren. Dat zit er zo ingebakken.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 09:41
Geen commentaar.
Vind ik leuk
JDP +664
vrijdag 28 december 2018 om 10:06
Iedereen die hier post is jaloers omdat ze zelf geen leeg horlogedoosje cadeau hebben gekregen 😇
Vind ik leuk
Rune1891 +6389
vrijdag 28 december 2018 om 11:06
Ik ben verdomd blij dat mijn ploeg niet in dat rijtje staat
Vind ik leuk
Geertvdd +4001
vrijdag 28 december 2018 om 11:17
We hebben er nochtans ook zaken mee gedaan, en als het morgen nodig is dan doen we er terug zaken mee...
Vind ik leuk
Rune1891 +6389
vrijdag 28 december 2018 om 11:31
Jammer genoeg wel, ik mis de tijd dat die niet welkom was in brugge, maar dan hebben we nog altijd veljkovic die vaste klant is bij ons
Vind ik leuk
Geertvdd +4001
vrijdag 28 december 2018 om 11:37
Ik mis vooral de tijd dat wanneer een club een speler nodig had ze zelf hun huiswerk maakten en bij interesse met de makelaar van de speler gingen onderhandelen over loon en voorwaarden. Tegenwoordig sturen ze een mailtje naar bayat@gmail.com met de vraag een keeper te zoeken, en dat is het dan zowat...
Vind ik leuk
Rune1891 +6389
vrijdag 28 december 2018 om 12:09
Ik vrees dat die tijd al lang gepasseerd is... als jonge spelers tegenwoordig 3 keer een balletje kunnen hoog houden, hebben ze al een manager nodig...
Vind ik leuk
Rune1891 +6389
vrijdag 28 december 2018 om 12:11
Merci trouwens voor dat mailadres, heb hem een mailtje gestuurd dat ik ook een gepassioneerde verzamelaar ben van horloges, hij mag de dozekes houden
Vind ik leuk
1880 +474
vrijdag 28 december 2018 om 23:33
Drie woorden: NTG ... Niet Te Geloven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws