Transfertip voor Anderlecht: 'Acht miljoen euro voor JPL-smaakmaker'

Transfertip voor Anderlecht: 'Acht miljoen euro voor JPL-smaakmaker'

Gepubliceerd: vrijdag 28 december 2018 om 08:00vr 28-12-2018 om 08:00

Laatste update: vrijdag 28 december 2018 om 08:20vr 28-12-2018 om 08:20

Er staat een drukke januarimaand te wachten voor Frank Arnesen. RSC Anderlecht willen fors uithalen op de transfermarkt. Anderlecht-watcher voor Het Nieuwsblad Jürger Geril weet op wie ze moeten mikken.

Doorgaans zijn wintertransfers niet altijd een succes, daarom mikt paars-wit volgens de journalist maar beter hoog. Maar wie moeten ze dan halen? 'Wel, als RSCA echt onverbiddelijk is, klopt het aan bij RC Genk voor Alejandro Pozuelo', verrast Geril.

'De 27-jarige Spanjaard heeft in zijn contract namelijk een opstapclausule van zo'n 8 miljoen euro staan. Da's niet te veel voor een spelmaker met 6 goals en 18 assists in 33 duels en het kan de Limburgse leider meteen ook (wat) destabiliseren', klinkt het.

Onhaalbaar, of toch niet?
Het klopt dat Genk bij een bod van acht miljoen euro Pozuelo moet laten gaan, maar het is maar zeer de vraag of de Spanjaard zelf een overstap zou zien zitten. Tenzij paars-wit met een buitengewoon hoog loon komt, blijft de spelmaker wellicht gewoon in de Luminus Arena.

Poll

Moet Anderlecht een kans wagen?

(973 stemmen)

Plaats een reactie

TageMeister +9205
vrijdag 28 december 2018 om 08:01
Ik zie hem niet naar ons komen, zeker nu niet!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20212
vrijdag 28 december 2018 om 08:03
Het is nog geen 1 april hoor :D
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 08:18
Goede antwoord 1 April is nog ver weg hahahaha De Ref.
Vind ik leuk
Basvyncke +911
vrijdag 28 december 2018 om 08:03
Das idd niet veel. Evenveel als een matige centrale verdediger... Sanneh bv...
Vind ik leuk
Toca +52290
vrijdag 28 december 2018 om 08:04
Zo zot is Pozuelo niet neem ik aan. Of het zal een Cocu loon moeten zijn. Dan komt elke speler uit de JPL .
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 08:19
Cocu zal ook voor 1 April zijn ok dromers.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 08:20]
Vind ik leuk
Toca +52290
vrijdag 28 december 2018 om 08:23
ok ok ok
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
vrijdag 28 december 2018 om 08:26
Dromer! Ok
Vind ik leuk
Toca +52290
vrijdag 28 december 2018 om 08:30
De ref 😂😂
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 09:17
Jij bent geboren op 1april rene ok .
Vind ik leuk
Basvyncke +911
vrijdag 28 december 2018 om 10:40
Of hij is geboren op de 28e Dec. "Dag van de onnozele kindjes" in de volksmond... ;)
Vind ik leuk
Knightofh +905
vrijdag 28 december 2018 om 08:12
8m als opstapclausule? Rsca zou idd dom zijn niet te proberen!
Vind ik leuk
Quizmaster +1129
vrijdag 28 december 2018 om 08:20
Wat een riooljournalistiek! Zelf een hoger loon doet Pozo niet naar Anderlecht gaan! Als hij al vertrekt (wat niet gaat gebeuren) is het naar Spanje..maar Anderlecht? Dream on...
Wat ik wel raar vind is dat Genk die clausule nog niet weggewerkt heeft of aangepast (8milj voor Spaanse ploeg ofzo).. hij is er meer dan 8 waard maarja,voor hem komen er op die manier meer opties natuurlijk
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 08:22]
Vind ik leuk
ScheveStek +2281
vrijdag 28 december 2018 om 08:28
Om die afkoopclausule te laten verdwijnen moeten ze hem een nieuw contract laten tekenen .

Zegt genoeg denk ik over de toekomstplannen van Pozo.. Wat niet abnormaal is natuurlijk.
Vind ik leuk
Quizmaster +1129
vrijdag 28 december 2018 om 09:03
Tuurlijk niet! Elke Genksupporter of toch bijna elke, beseft wel dat er een uittocht gaat zijn. Daarom is het belangrijk om die titel te pakken, zou anders een gemiste kans zijn! En daarna hun geld goed investeren
Vind ik leuk
BW +539
vrijdag 28 december 2018 om 10:03
Pozo wil prijzen pakken. Die kans is dit seizoen groter in Genk dan in Anderlecht 👍
Vind ik leuk
freeman +14159
vrijdag 28 december 2018 om 08:36
De tijd voor pakjes onder de kerstboom zijn wellicht wel voorbij voor Coucke !
En Pozuelo zal ook nog wel even nadenken ....
Vind ik leuk
Jasper55 +412
vrijdag 28 december 2018 om 09:10
Ja onrealistisch is het zeker, betekent niet da je niet eens kunt proberen he
Vind ik leuk
Johnmor +705
vrijdag 28 december 2018 om 09:13
Rioolartikel...
Vind ik leuk
Cripler +623
vrijdag 28 december 2018 om 09:24
waarom zou hij een stap achteruit zetten?
Vind ik leuk
blondel +3828
vrijdag 28 december 2018 om 09:57
U vind dat een stap achteruit.Dit seizoen mischien.Maar de volgende seizoenen niet meer en dan spreken we allang niet meer over Genk maar wel nog over Anderlecht.Wat denk je nu zelf,toch stap voorwaarts zetten.
Vind ik leuk
Cripler +623
vrijdag 28 december 2018 om 11:57
we spreken toch over het heden? hier en nu .. een ploeg die op de titel afgaat verlaten voor een ploeg in crisis die moet knokken om in playoff 1 te graken vind ik een stap achteruit ja .

Binnen belgie kan hij geen extra stap nemen in zijn cariere ; het is in genk blijven of het buitenland .

en ga nu niet beginnen van mssn dit seizoen , het volgende niet meer . het gaat al 3 seizoenen slecht op anderlecht daar is meer dan 1 transferperiode nodig om dat recht te trekken hoor
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 12:09]
Vind ik leuk
Jasper55 +412
vrijdag 28 december 2018 om 18:47
Zelfs tijdens die slechte periode is Anderlecht nog kampioen
gespeeld, in een slechte periode bij Genk is het vaak PO2
Vind ik leuk
Quizmaster +1129
vrijdag 28 december 2018 om 12:23
Hahaha, gij hebt er precies vertrouwen in :-)
Als Genk hun centen goed investeert (weet je jammer genoeg op voorhand niet altijd) dan kunnen ze voor een tijdje vertrokken zijn denkk!
Anderlecht teert op 1 man, op lange termijn is dat altijd negatief! Wat als hij verkoopt en een pipo uit Rusland/Qatar/.... koopt? Dan is het pas koffiedik kijken!
Nee geef mij maar de structuur van Genk
Vind ik leuk
dendanny +56
vrijdag 28 december 2018 om 09:36
Wat een triestige journalist,en zo genk wat destabiliseren.
Is dat het Belgisch voetbal
Vind ik leuk
blondel +3828
vrijdag 28 december 2018 om 09:59
Wat is daar triestig aan.Doet toch elke grote ploeg.,zichzelf versterken en proberen de anderen te verzwakken.
Vind ik leuk
freejazz +2644
vrijdag 28 december 2018 om 10:05
Maar het is niet de taak van een (blijkbaar partijdige) journalist om deze praktijken aan te moedigen in de pers ten voordele van club A en (veel erger) ten nadele van club B
Vind ik leuk
freejazz +2644
vrijdag 28 december 2018 om 10:00
'.....en het kan de Limburgse leider meteen ook (wat) destabiliseren' dixit Jürger Geril. En dat noemt zich journalist. Om van te kotsen....
Vind ik leuk
blondel +3828
zaterdag 29 december 2018 om 00:12
En wat doet Genk met STVV nu:zie De Norre?
Vind ik leuk
Gimini +1328
vrijdag 28 december 2018 om 10:02
8 milj gaat coucke nooit betalen voor 1 speler . Daarenboven, als hij vertrekt is het naar Spanje
Vind ik leuk
Wankstar123 +2643
vrijdag 28 december 2018 om 10:42
Mijn vriend, Sanneh kent u die?
Vind ik leuk
Quizmaster +1129
vrijdag 28 december 2018 om 12:20
Is dat die op het laatste zitje van de bank zit? :-)
Vind ik leuk
Wolf1986 +2015
vrijdag 28 december 2018 om 10:12
Als dit gebeurd, weet je dat Genk en Anderlecht op voet van oorlog komen te staan. En ik denk niet dat Pozo zo geschift is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 10:13]
Vind ik leuk
Xytox +3061
vrijdag 28 december 2018 om 10:21
Op voet van oorlog...?? Als Genk hem een contract geeft met een vaste clausule en de speler wil zelf vertrekken, dan zal de club dat aanvaarden. De supporters zouden het misschien niet kunnen verkroppen, maar de clubs zelf zijn meestal realistischer.

Anderzijds ben ik niet zeker dat hij op korte termijn echt een meerwaarde zou zijn voor Anderlecht. Hij speelt nu goed, maar hij had bij Genk ook even tijd nodig om zich aan te passen en zijn beste niveau te halen, dus ik zie het niet direct gebeuren.
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
vrijdag 28 december 2018 om 10:14
Pozzu blijft niet eeuwig in Genk, maar ik zie hem in de winter niet vertrekken tenzij het een goed bod is uit Spanje, want daar wil zijn vrouw graag terug naar toe. Vergissen is altijd mogelijk, maar ik denk niet dat andere Belgische clubs in de carrièreplanning passen van El Capitan.
Vind ik leuk
Xytox +3061
vrijdag 28 december 2018 om 10:15
Is ook pas dit jaar dat hij echt constant speelt bij Genk. Wat is de kans dat hij bij een overstap direct zijn beste niveau zou halen bij een andere ploeg!?
Vind ik leuk
margot +399
vrijdag 28 december 2018 om 10:15
Niemand zegt onder welke voorwaarden? Is dit voor een buitenlandse ploeg of geld dit niet voor een binnenlandse ploeg. Welke clausules staan in dit contract... Hier komen we aan de kern van de zaak. Stop die handel in Januari ofwel stop de verkoop van alle kerstabonnementen..... Dromen zijn bedrog... weet U nog wel. Laat ze maar diep in hun buidel tasten, eens komt ook daaraan een einde... Er zullen nog vele Pozuelo's nodig zijn om Anderlecht weer op Europees niveau te brengen.
Vind ik leuk
freejazz +2644
vrijdag 28 december 2018 om 10:25
Ok, ik zal een tipje van de sluier lichten (ik ken Pozo persoonlijk), deze clausule geldt enkel voor een buitenlandse transfer, en zelfs met een beperking tot een drietal competities. Ik vind het daarom heel erg dat die onobjectieve kutjournalist zich niet fatsoenlijk informeert als hij zulke (opruiende) schrijfsels de wereld instuurt.
Vind ik leuk
blondel +3828
zaterdag 29 december 2018 om 00:15
Omdat jij zogezegd Pozo persoonlijk kent,weet jij ook wat er in dat contract staat.Of hij vertelt dat jou zomaar.
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
zaterdag 29 december 2018 om 04:30
spanje en welke 2 nog. Tja en ken jij de dag van vandaag nog fatsoenlijke journalisten. Lijkt me eerder de simpelste job dat er bestaat. Lul waar wat zonder bronnen te checken
Vind ik leuk
Xytox +3061
vrijdag 28 december 2018 om 10:28
Weer iemand die het lastig heeft om voetjes op de grond te houden. Vorig jaar was Genk nog kansloos in PO1 en een half jaar later zouden ze plots jaren voorsprong hebben op Anderlecht...?

Genk heeft twee keer gewonnen tegen Anderlecht dit seizoen, maar het niveauverschil was miniem in beide matchen. Genk staat vooral ver voor de rest omdat ze constanter waren dan alle andere ploegen.

Als ze dit niveau kunnen vast houden, dan verdienen ze de titel, maar dat wil nog niet zeggen dat ze de komende tien jaar zullen domineren hoor...
Eens ze de titel winnen zullen de spelers daar ook beginnen dromen van een dikke transfer, en dan kan je ze niet langer tegen houden of ze beginnen onrust te stoken.
Vind ik leuk
HalloDaar +153
vrijdag 28 december 2018 om 10:46
Denk dat de meeste Genk supporters zich wel bewust zijn van wat er ons komende zomer te wachten staat. We zijn niet allemaal naïef. En dan zal het een kwestie zijn van stevig onderhandelen en goed investeren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 10:48]
Vind ik leuk
Xytox +3061
vrijdag 28 december 2018 om 23:06
Ik hoop het van harte, want voor het Belgisch voetbal is het positief om meerdere stabiele topclubs te hebben, maar ik denk dat sommige mensen het toch onderschatten.
Het cliché zegt dat het 'makkelijk' is om de top te bereiken, maar moeilijk is om daar te blijven...
Vind ik leuk
sus +2041
vrijdag 28 december 2018 om 10:25
beter pozu dan cocu....
dan hebben we ineens ook de terechte gouden schoen.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 10:25]
Vind ik leuk
freejazz +2644
vrijdag 28 december 2018 om 10:54
'We' hebben juist niets. Wat een ongepaste arrogantie.
Vind ik leuk
sus +2041
vrijdag 28 december 2018 om 13:35
je moet eens leren lezen....
als we pozu kopen....
Vind ik leuk
krulle74 +162
vrijdag 28 december 2018 om 10:43
Dat zou een heel domme zet zijn van pozuelo vergelijk het maar als van een ferme porche naar een renault clio over te stappen . die zit goed waar hij nu zit . En btw jullie hebben het al eens geprobeerd met een topper van beveren de Japanner Morioka maar ja niet goed genoeg volgens sommigen @sus het steekt hè terug een BRUGGE speler metde gouden schoen en TERECHT !!!
Vind ik leuk
freejazz +2644
vrijdag 28 december 2018 om 10:56
Bedankt voor deze correcte reactie. Pozo hoort in Genk en Hans verdient de schoen.
Vind ik leuk
Xytox +3061
vrijdag 28 december 2018 om 10:59
Man, man,... de calimero's waren jarenlang aan het janken dat het weer een Anderlechtspeler was die de gouden schoen won. Op een bepaald moment kwamen ze zelfs in een fase dat ze zeiden dat de gouden schoen niet belangrijk was, maar nu is hij opeens wel weer belangrijk zeker...?
Is trouwens niet omdat een Ferrari in panne staat en tijdelijk voorbijgestoken wordt door pakweg een BMW en een Mercedes (om het met iets meer respect te zeggen dan uzelf), dat die twee sneller blijven als de Ferrari terug gerepareerd is...
Vind ik leuk
sus +2041
vrijdag 28 december 2018 om 15:15
oh ja ik vind pozuelo beter dan vanaken...
maar ja de media he...
ik vind vanaken zelfs niet goed....
Vind ik leuk
krulle74 +162
vrijdag 28 december 2018 om 11:06
@Xytox
Volgens mij een redelijk grote depannage want toch al een paar jaar zo
En er zijn nog ploegen die dichter komen .
Anderlecht zal nooit meer het grote Anderlecht worden
Ik zeg niet dat ze geen goed team meer zullen hebben of geen kampioen meer zullen spelen maar de heel grote tijden zijn gepasseerd
Vind ik leuk
RSCA 35 +411
vrijdag 28 december 2018 om 12:55
past ,oet o,n het ysteem van cocu
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
vrijdag 28 december 2018 om 13:18
Over Anderlecht vs Genk als al dan niet stap vooruit : het is mogelijk dat Anderlecht er in de toekomst weer bovenuit gaat steken. Dat wordt vooral budgettair gedreven. Met de rechtszaken die Coucke boven het hoofd hangen kan echter niemand voorspellen welke kant het opgaat in Brussel op het vlak vd euro’s. Dus ook een speler niet. Er kan op dit ogenblik dus niet gegarandeerd worden dat het budget van Anderlecht binnen 2 seizoenen nog altijd 3 keer zo hoog is als dat van Genk. Die onzekerheid zal de club m.i. parten spelen. Om dezelfde budgettaire redenen is het nagenoeg onmogelijk dat Genk 3-4,seizoenen na elkaar top-2 speelt. Dat is alleen mogelijk als Anderlecht, Brugge, Gent en in mindere mate Standard en Antwerp (inmiddels zelfde budget als Genk en zal nog toenemen) er seizoenen lang niet in slagen hun kern beter te maken dan die van Genk, een ploeg die regelmatig wordt leeg geplukt. Dat zou echt een blamage zijn voor alle traditionele topclubs en lijkt mij een erg onrealistisch scenario.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 28 december 2018 om 13:19]
Vind ik leuk
Lodecol13 +3886
vrijdag 28 december 2018 om 16:53
Ze hebben nog geluk onze concurrenten ,dat ze brugge zo pesten met het bouwen van een modern stadium met 40 duizend zitplaatsen ,ondanks jaren het budget voorhanden is , zo zouden we als belgische club, met clubs als psv, ajax, dortm kunnen wedijveren
Vind ik leuk
valere +442
vrijdag 28 december 2018 om 19:01
Een Beneliga dringt zich op.Met al die ploegskes uit de linkerkolom schiet men niks op.
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
zaterdag 29 december 2018 om 04:27
Geril ge zijt achterlijk. Poz komt nooit of never naar rsca, ze moeten er zelf hun tijd nie insteken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws