Genk krijgt stadion maar niet vol: Dat houdt de mensen thuis

Genk krijgt stadion maar niet vol: "Dat houdt de mensen thuis"

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 08:45zo 09-12-2018 om 08:45

KRC Genk staat op een knappe eerste plek en zorgt wekelijks voor sprankelend voetbal. Toch raak het eigen stadion maar niet vol. Dat was ook tegen KV Kortrijk opnieuw duidelijk zichtbaar.

De Luminus Arena ontvangt tweewekelijks 'maar' 15.000 tot 16.000 fans. Rudy Claessens, voorzitter van de overkoepelende supportersvereniging OSV, weet ook waarom. "Ik ben er zeker van dat de reden dat ons stadion niet nog voller zit van puur financiële aard is", zegt hij.

"Op café zie je elke wedstrijd gratis op tv, de pintjes zijn per stuk ook nog eens tot 70 cent goedkoper in vergelijking met de plastic pintjes in het stadion. Dat houdt nog steeds veel mensen thuis", klinkt het in Het Belang van Limburg.

Op verplaatsing kan Genk steevast wel rekenen op een vol vak. In Charleroi en Malmö waren er meer dan duizend fans aanwezig. Ook in en tegen RSCA zat het vak vol. "Er gaan de jongste weken opvallend meer supporters mee op verplaatsing. Ook naar Malmö. Dat was niet toevallig de goedkoopste Europese verplaatsing", zegt hij.

Plaats een reactie

TageMeister +6286
zondag 9 december 2018 om 09:07
Prijzen doen dalen...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:51
Liever 15000 echte Die-hard supporters, dan dat er nog eens 10000 succes supporters zitten
Vind ik leuk
Daydreamer +5527
zondag 9 december 2018 om 09:59
Het klopt idd dat prijzen steeds duurder worden en er ook steeds meer goedkopere alternatieve zijn! Tegenwoordig geeft niet alleen elk café de voetbal uit, ook hebben de meeste voetballiefhebbers thuis wel een voetbalzender... Met vrienden thuis een match kijken is goedkoper en als de match tegenvalt zap je naar een andere topmatch! Dat brengt je bij het volgende probleem: er is een overaanbod! Elke competitie ter wereld kan je tegenwoordig thuis bekijken en er is altijd wel ergens een match te zien waarin Belgen een belangrijke rol spelen. Vroeger zou ik de Premier League nooit gevolgd hebben, Degryse bij Sheffield was immers niet zo interessant... Nu kan je topmatchen volgen waarin Belgen het verschil makenzoals het Chelsea-Man City! Dan even later terugschakelen naar de Belgische competitie, dat doet pijn aan de ogen :)
Vind ik leuk
Marcus_A +1749
zondag 9 december 2018 om 11:08
Inderdaad, correcte analyse : grootse boosdoener is overaanbod en keuze voor het comfort: in je luie warme zetel kijken vs de regen en wind trotseren . Verder: in Genk zijn de laatste jaren de prijzen voor abonnementen niet of nauwelijks gestegen
Vind ik leuk
Jules +174
zondag 9 december 2018 om 10:09
Een voetbal avond op café met de maten kost mij doorgaans meer dan een match op Club... raar maar waar
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:19
Ik ben het eens wat betreft de prijzen in ons eigen stadion. Wat betreft Malmo ben ik het oneens. Toen wij de trip boekten, was het ons absoluut onbekend wat de kostprijs was voor bijvoorbeeld tickets. Malmo was voor ons gewoon het aantrekkelijkst. Verder wat betreft het stadion. Ik blijf erbij dat ik liever in een stadion zit met maar 10000 man in plaats van 20000 als deze extra 10000 enkel als salon supporter komen. IK heb me gisteren in vak K weer geërgerd aan de supporters die het allemaal zo goed kunnen voorspellen en niet één keer mee ambiance verzorgen.
Vind ik leuk
w-b forever +1109
zondag 9 december 2018 om 10:43
Als 1 van de rijkste clubs moet ge die prijzen toch kunnen laten zakken en er voor zorgen dat er nog meer sups op af komen of zie ik het verkeerd?
Vind ik leuk
Marcus_A +1749
zondag 9 december 2018 om 11:02
De prijzen in Genk liggen zeker niet boven het gemiddelde in België en volgens mij ruim lager dan de andere topploegen in België...de analyse van Daydreamer is gewoon correct...er is overaanbod...trouwens de pers is niet consequent: 10000 supporters in Sint-Truiden tegen Standard is een groot succes: Standard heeft een veel grotere naam dan Kortrijk en het is ook nog eens een derby...
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:04]
Vind ik leuk
Siculiana +137
zondag 9 december 2018 om 11:12
Enerzijds heb je het groot aantal matchen de voorbije jaren. Qua tijd is het al moeilijk om bij elke wedstrijd aanwezig te zijn, uit en thuis. Je hebt familiale verplichtingen, werkverplichtingen,..

Ook mag je niet vergeten dat het gemiddeld loon in Limburg een pak lager ligt dan in bijvoorbeeld Antwerpen...

Ik besef dat dit "excuuskes" zijn, maar ze zijn zeker waar.

Miss naar een stadion met een maximum capaciteit van 20000....
Vind ik leuk
Heppen1J +496
zondag 9 december 2018 om 11:45
voor 17 eu per maand zie je alle wedstrijden buitenlands voetbal inbegrepen op telenet dan is het prijskaartje snelaten gemaakt
en warm en droog en veilig
Vind ik leuk
jezza +23
zondag 9 december 2018 om 12:04
in brugge, standard en antwerp zit het wel altijd vol...ondanks prijzen en overaanbod!
Vind ik leuk
THOR4ever +2514
zondag 9 december 2018 om 13:18
Genk telt nog geen 70.000 inwoners. De steden die jij opnoemt zijn vele malen groter. In verhouding zou Anderlecht dan iedere thuiswedstrijd voor 200.000 man moeten spelen en Antwerpen voor 100.000. Wat is trouwens de capaciteit op dit ogenblik in Antwerpen?
Vind ik leuk
jezza +23
zondag 9 december 2018 om 15:10
Steden zijn idd groter da's waar maar dan nog vind ik het spijtig dat het stadion maar matig gevuld is voor een G5 club die Genk toch is . Natuurlijk is het comfortabeler vanuit je zetel kijken maar ik ga liever live in het stadion kijken (club supp)
Vind ik leuk
Siculiana +137
zondag 9 december 2018 om 13:56
Brugge is altijd vol, geen discussie. Rest van alle ploegen niet en is afhankelijk van het succes van het moment.
Zeg nu aub niet dat Standard en Antwerp ALTIJD vol heeft gezeten want dat is niet waar. Ik ben er al genoeg geweest....
Vind ik leuk
Rune1891 +4707
zondag 9 december 2018 om 14:52
Om heel eerlijk te zijn is het maar sinds 2008 dat we eigenlijk altijd voor een (zo goed als) uitverkocht huis speelden.
In 2005 bijvoorbeeld speelden we voor gemiddeld 16 a 17.000 man
Vind ik leuk
Siculiana +137
zondag 9 december 2018 om 14:59
Ja ma ik bedoel dat jullie ook in jullie mindere jaren ook voor een vol huis speelden. Dus meer recenter :-).

Maar wel top dat je dit even benadrukt!

En voor de andere ploegen...er zijn 3 traditieclubs die al vele jaren kunnen teren op hun geschiedenis...wel fijn dat we daar al mee vergeleken worden!
Vind ik leuk
camargue +4172
zondag 9 december 2018 om 12:08
tja, oftewel laten ze de prijzen zakken oftewel moeten ze de inkomsten van het TV contract laten vallen ...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:21
De onregelmatige dagen en uren houden ook veel mensen tegen , maar ja de clubs willen alles , veel geld van Proximus en dan nog het stadion vol
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:52
Wat kunnen ze bij Genk nog meer doen dan abonnementen voor kinderen gratis geven bij elke volwassene, en bioscooptickets gratis erbij. Ze lieten ook al eens asielzoekers gratis binnen... niet genoeg, de heren en dames willen ook nog gratis eten en drinken? Wat een klucht. De reden is dat Genk een trouwe maar in aantal beperkte achterban heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 05:09
Tickets voor bekerwedstrijd in Charleroi ook gratis en union nu ook enkel bus betalen ! Er is geen enkele andere club die dit al gedaan heeft hier ik Belgie bij mijn weten
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 01:13
Dat kan niet goed gaan. Zie alle wedstrijden op tv. Eventueel biertje uit de supermarkt gevoelig goedkoper. De clubs strijken een tv vergoeding op,waarom de supporters dan nog verder uitzuigen bovenop het duur ticket. Racing Genk in Waterschei,verzorg je publieke geldschieters beter en je plukt de vruchten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws