Racing Genk profiteert niet optimaal van blamage Club Brugge

    Racing Genk profiteert niet optimaal van blamage Club Brugge

    Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 19:49za 08-12-2018 om 19:49

    Racing Genk is op 1-1 blijven steken tegen KV Kortrijk. Het leek op rozen te zitten door een vroege goal van Samatta, maar verloor toch nog twee punten. 

    Het tempo in de eerste helft lag niet bepaald hoog, maar Genk had aan een flits genoeg om op voorsprong te komen. Een beenhard schot van Samatta ging via de deklat binnen. Even later stond het ei zo na 2-0, maar Pozuelo besloot na een knappe slalom op het doelhout. KV Kortrijk had aan één kans genoeg voor de gelijkmaker: die kwam van de voet van De Sart.

    In de tweede helft moest Genk op zoek naar een tweede doelpunt, maar het bleef vooral bij steriele druk. Toch kwam er nog een enorme kans aan via verdediger Aidoo, maar die miste onbegrijpelijk. Aan de overkant stuitte Van Der Bruggen nog op Vukovic. Ook Chevalier liet nog een grote kans onbenut en Gano besloot in de slotseconden op Kaminski. 1-1 was dan ook de eindstand.

    Genk maakt zo niet optimaal gebruik van de uitschuiver van Club Brugge, maar zet ze wel op vijf punten. Kortrijk staat voorlopig op de negende plaats.

    Plaats een reactie

    Boerken +7072
    zaterdag 8 december 2018 om 19:55
    Oeioei Genkenaar , das pok gene vette he 😥
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2080
    zaterdag 8 december 2018 om 20:04
    Ons voetbal was één helft goed, met weer enkele schitterende fases. Die hebben we gisteren van blauw-zwart niet gezien hé. Kansen afmaken is helaas een probleem voor Genk.
    Vind ik leuk
    freeman +12021
    zaterdag 8 december 2018 om 20:10
    Het enige verschil tussen de 2 matchen was dat Genk met hun beste ploeg speelde en Club 7 gekwetste spelers had . Maar Club moest toch altijd die match gewonnen hebben .
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1606
    zaterdag 8 december 2018 om 21:06
    Dus dat er een gigantisch verschil was in aantrekkelijkheid tussen de match gisteren en vandaag...dat is toch ook een verschil he....
    Vind ik leuk
    Boerken +7072
    zaterdag 8 december 2018 om 21:03
    Ik weet wel, was zeker niet voor u bedoeld. Gewoon een steekje
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 20:23
    Mogen de Brugse hoop niet helemaal kelderen he. Zo blijft het leuk maar eindresultaat zal toch hetzelfde zijn: Genk kampioen
    Vind ik leuk
    Philip R. +160
    zaterdag 8 december 2018 om 21:01
    Haha gelooft gij uwe eigen zieke praat nog? Moest ik van jou zijn, zou ik es e scanneke van je bovenkamer laten maken vriend, want daar klopt iets nie zenne!
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 21:16
    Heb ik nu iets gezegd dat niet waar is?
    Want als Genk echt efficient zou zijn dit seizoen, was competitie al lang gespeeld. Dat is nog het enige minpunt dit seizoen. Want Genk heeft nog geen enkele match echt slecht gespeeld. Enkel te veel matchen de kansen niet afgewerkt.
    Vind ik leuk
    Boerken +7072
    zaterdag 8 december 2018 om 21:03
    Sportief van u 👍🏻
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2080
    zaterdag 8 december 2018 om 20:01
    De benzinetank was leeg de tweede helft. Ze hadden de match altijd moeten dood doen in die eerste goede helft.
    Vind ik leuk
    Rebel +1456
    zaterdag 8 december 2018 om 20:16
    Heb een dubbel gevoel,een kant blij dat Genk niet verden uitloopt,langs de andere zijde spijtig dat het geoorloofd blijft om zo het voetbal kapot te maken,wat een anti voetbal van Kortrijk was dit het laatste half uur,als de scheidsrechters niet sneller geel en rood gaan trekken gaan we dit nog dikwijls tegen komen op onze velden,dit was echt schandalig,altijd die" proffesionele fouten",en dan de toegevoegde tijd,5 min,er zijn er maar 2 van gespeeld .
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2080
    zaterdag 8 december 2018 om 20:21
    En dan krijgt Pozzu geel als hij zich daarover opwindt.
    Vind ik leuk
    Rebel +1456
    zaterdag 8 december 2018 om 20:27
    En dan zeggen dat de kleine ploegen benadeeld worden
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5139
    zondag 9 december 2018 om 10:40
    Klopt Thor, maar hij deed het ook echt wel een beetje te he! Ik snap de frustraties en ken Pozuelo zeker niet als een snel ontvlambaar kereltje maar nu was hij wel feller als normaal... Denk dat het toch de druk is die zorgt voor deze emoties.
    Het tijdrekken van Kaminski had overigens veel sneller geel verdiend!!!
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1606
    zaterdag 8 december 2018 om 21:09
    Helemaal waar, goede anslyse...en verschillende doorgesproken spelers die vakkundig worden neergehaald...zonder kaarten voor Kortrijk...onze kapitein zegt er iets over na 4 keren en die krijgt dan onmiddellijk geel... zielig...en beloning voor anti voetbal...
    Vind ik leuk
    strat2 +550
    zaterdag 8 december 2018 om 20:03
    Ives Vanderhaegen begint goed aan zijn job bij Kortrijk.
    Vind ik leuk
    Vlad +2754
    zaterdag 8 december 2018 om 20:32
    Genk begint te sputteren...
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 20:52
    Als dit al sputteren is, dan staat Brugge nu al Perte-total.
    Vind ik leuk
    Vlad +2754
    zaterdag 8 december 2018 om 20:58
    Het begint met sputteren, ik zei het al voorheen, in PO1 piekt Club en zit Genk in crisis.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1606
    zaterdag 8 december 2018 om 21:10
    Wie weet piekt Anderlecht wel in de PO1😁
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:10]
    Vind ik leuk
    Vlad +2754
    zaterdag 8 december 2018 om 21:11
    Dat kan ook, samen met Brugge dan 🙌
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1606
    zaterdag 8 december 2018 om 21:18
    Genk zal ook op de afspraak zijn .....het zal dus spannend worden....heb je de match gezien?...als neutrale voetballiefhebber in deze match kan het niet anders dan dat je Genk de overwinning zou gunnen...,:-)
    Vind ik leuk
    Vlad +2754
    zaterdag 8 december 2018 om 21:23
    Niet gezien..
    Vind ik leuk
    taz +160
    zaterdag 8 december 2018 om 21:28
    het wordt stilaan tijd dat clement er een paar een tijdje op de bank zet.
    beginnen te zweven !
    nu kan hij bewijzen dat zijn kern groot genoeg is.
    als je ziet hoe kinderachtig 3 spelers zich laten uitschakelen bij doelpunt kortrijk .
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1606
    zaterdag 8 december 2018 om 21:37
    Lucumi is nog gekwetst...
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2080
    zaterdag 8 december 2018 om 21:31
    Wie in juni zou gesteld hebben dat Genk los op kop zou staan begin december zou goed gek zijn verklaard. Dus het mag nog wel minder voor het ‘crisis’ is in Genk. We doen het in ieder geval al veel beter dan vorig jaar rond deze tijd. Het aantal punten is onverhoopt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:17]
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1606
    zaterdag 8 december 2018 om 21:39
    Maar toch jammer dat goed, mooi voetbal vanavond niet beloond is en het cynische voetbal met voortdurend doorgebroken spelers neerleggen beloond wordt
    Vind ik leuk
    zondag 9 december 2018 om 10:45
    Welcome to Belgium. In NL zou dit schering en inslag zijn om zon anti afbraak voetbal te brengen. Hier vinden analisten dit geweldig. Als ge bv hoort hoe geweldig Brugge was op Dortmund. Waarom zouden dan kleinere clubs in Jpl niet hetzelfde doen
    Vind ik leuk
    wesleyvb +967
    zaterdag 8 december 2018 om 22:15
    Word hier ook gepraat van al dat spelbederf van Kortrijk?? elke actie dat Genk deed, pootje lichten, aan de armen trekken, echt anti voetbal en de arbiter deed er nog bij mee ook. Pozuelo was zo gefrustreerd dat hij de ledreclame bijna in 2 stampte en begrijpelijk! In de 2de minuut stampen ze Malinovsky zonder bal de benen onder zijn lijf, geen geel.paar minuten later begaat hij zijn 1ste foutje, patat geel onder zijn neus! er stonden op laatste 3 spelers van Kortrijk met geel, die bleven trekken en stampen en kregen geen 2de geel???? Onvoorstelbaar ! Dat Genk het niet afmaakt ligt natuurlijk haan hun eigen !
    Vind ik leuk
    Cavalier1 +54
    zaterdag 8 december 2018 om 22:52
    Een puntje dichter bij PO 1, volhouden en Genk mag eens meedoen met de grote jongens!
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1606
    zaterdag 8 december 2018 om 22:59
    Ha haha Hahaha...ik kan niet bijkomen van je grappige quote
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 23:00]
    Vind ik leuk
    wesleyvb +967
    zaterdag 8 december 2018 om 23:26
    we hebben 4 bekers en 3 titels, we gaan ons plaatsen voor een overwintering in de Europa Legeau, grote kans dat we de beker weer pakken! en we doen nog steeds mee voor de titel, Genk mag eens meedoen bij de grote jongens ! Als je vergelijkt hoelang Anderlecht en Brugge al bestaan, Anderlecht van 1908, is 110jaar! Brugge van 1891, is 127jaar ! Genk bestaat amper 30jaar ! Kan je dan de prijzenkast vergelijken??? NEEN toch he! wel beetje eerlijk en objectief blijven he
    Vind ik leuk
    zondag 9 december 2018 om 10:47
    Zo slim zijn ze in Brugge en Anderlecht niet. Genk is de meest succesvolle club van laatste 20 jaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws