Clement maakte indruk bij... Club Brugge: Sterkste dat ik ooit hoorde

    Clement maakte indruk bij... Club Brugge: "Sterkste dat ik ooit hoorde"

    Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 15:45za 08-12-2018 om 15:45

    Laatste update: zaterdag 8 december 2018 om 15:47za 08-12-2018 om 15:47

    Philippe Clement is uitstekend bezig met Racing Genk, nog altijd de fiere leider in de Jupiler Pro League. Clement is één van de rijzende sterren onder de Belgische trainers, maar hij komt niet uit het niets.

    In Het Laatste Nieuws geeft hij dat hij Club Brugge de basis voor zijn trainerscarrière heeft gelegd. "Bij Club Brugge was ik geevolueerd naar wat Bart (Verhaeghe, red.), Vincent (Mannaert, red.) en Michel (Preud'homme, red.) 'T1,5' noemden - dichter bij het hoofdtrainerschap kun je niet komen", verklaart Clement. "En n 2013 had ik al eens met succes een weekje overgenomen na het ontslag van Garrido. Toen was ik verantwoordelijk voor de volledige voorbereiding van de wedstrijd tegen Anderlecht (Club won met 4-0, red.)."

    Kennelijk was die voorbereiding toen al tot in de puntjes verzorgd. "In die week kwam Rudy Heylen (mental coach, red.) na mijn laatste meeting met de spelers naar mij toe en zei: 'Philippe, ik kan geen poot sjotten, maar zelfs ík zou precies weten wat van mij wordt gevraagd tegen Anderlecht. Ik heb veel goede trainers meegemaakt maar dit is de sterkste meeting die ik ooit hoorde.'"

    Poll

    Wordt Genk dit seizoen kampioen?

    (898 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mckenzie +4041
    zaterdag 8 december 2018 om 16:05
    Clement maakt bij iedereen indruk, toch? Hij was toen misschien beter gebleven. Voor Club dan. Beter dan MPH.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4041
    zaterdag 8 december 2018 om 16:13
    In 2012 nam hij ook heel even over. Toen werd het 6-1 op Anderlecht. Dit terzijde.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +1009
    zaterdag 8 december 2018 om 16:44
    Was z'n eerste match toen.....kan je hem niks kwalijk nemen.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4041
    zaterdag 8 december 2018 om 16:52
    Helemaal niet. Nam, als ik me niet vergis, het Leekens-puin over. Tegenwoordig vind ik Clement geweldig.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +1009
    zaterdag 8 december 2018 om 21:44
    Dus ,....het was z'n 1ste match als hoofdtrainer 😉
    Vind ik leuk
    purple +822
    zaterdag 8 december 2018 om 17:32
    goede trainer nu, bij een goeie ploeg....
    maar de eerste kennismaking was toen hij over nam op het veld van de grootste club van België.....
    toen heb ik hem niet gehoord???
    weet jij nog hoeveel het toen was v.p.?????
    ik dacht 6-1of zo????
    kan dat????
    of zien jullie dat anders????
    Vind ik leuk
    Rebel +1456
    zaterdag 8 december 2018 om 17:47
    Is zoals Mckencie al zei,2012
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 18:51]
    Vind ik leuk
    Vlad +2753
    zaterdag 8 december 2018 om 18:27
    Er valt zo veel frustratie uit uw commentaar af te lezen...zielig eigenlijk...
    Vind ik leuk
    purple +822
    zondag 9 december 2018 om 16:12
    net zoveel als jij ....
    Vind ik leuk
    Vlad +2753
    zondag 9 december 2018 om 18:00
    Heel intelligente en gevatte reactie ‘als al wat je zegt ben je zelf’, geleden van de speelplaats van de kleuterklas, schitterend 😂😂😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 18:58
    Je hoort Clement nu ook niet. Is steeds bescheiden. Was dat de laatste goeie match van Anderlecht?
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4041
    zaterdag 8 december 2018 om 20:39
    Die 1-4, een paar jaar later, was ook niet slecht. Met Okaka.
    Vind ik leuk
    purple +822
    zondag 9 december 2018 om 16:10
    ja maar sinds toen zijn we nog 4x kampioen geweest...
    en jullie???
    Vind ik leuk