Genk gaat in de fout: 'Zware straf of zelfs transferverbod door komst nieuwe KDB'

    Genk gaat in de fout: 'Zware straf of zelfs transferverbod door komst nieuwe KDB'

    Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 07:15za 08-12-2018 om 07:15

    Laatste update: zaterdag 8 december 2018 om 07:21za 08-12-2018 om 07:21

    KRC Genk kondigde onlangs trots de komst van Marius Könkkölä aan. De vijftienjarige Fin zette zijn handtekening onder een profcontract bij Genk. Hij lijkt echter al eerder in actie gekomen te zijn voor de Limburgers. Dat kan de club nog problemen opleveren.

    Könkkölä heeft zijn handtekening al onder een profcontract gezet, maar zal pas in januari 2020 naar Limburg verhuizen. Zo wil Genk de FIFA-reglementen naleven die zeggen dat pas vanaf hun zestiende voetballers zich bij een buitenlandse club mogen aansluiten. Toch kan Genk in de problemen komen, zo meldt Het Nieuwsblad.

    Volgens de ochtendkrant trainde de Fin namelijk al mee bij de Genkse jeugd én speelde hij ook een aantal oefenwedstrijden. Zo kwam hij in actie in de Kevin De Bruyne Cup. Daar zijn zelfs foto's van te vinden op de Instagram-account van Könkkölä.

     
     
     
     
     
    View this post on Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    ⚽️🇧🇪

    A post shared by Marius Könkkölä (@mariuskonkkola) on

    Zo zouden er reglementen van de Belgische Voetbalbond over het hoofd gezien zijn. "Een minderjarige buitenlandse speler, die nog niet geregistreerd is voor een Belgische club, is niet speelgerechtigd voor deelname, noch aan officiële wedstrijden, noch aan vriendschappelijke wedstrijden - en dus ook toernooien - voor welk elftal ook van de desbetreffende Belgische club", klinkt het bij de bond.

    Transferverbod?
    In een korte reactie ontkende Genk alvast dat er een probleem is. "Marius heeft via enkele trainingen mogen ervaren hoe de club omgaat met jeugdspelers. In die korte en eenmalige periode, heeft Marius geen officiële wedstrijd gespeeld als formeel lid van onze club", klinkt het.

    Toch zou Könkkölä toch oefenwedstrijden hebben meegespeeld. Dat kan Genk zuur opbreken. De FIFA heeft de afgelopen jaren al streng opgetreden tegen zulke inbreuken. Zo werden clubs bestraft met boetes of transferverboden. Dat overkwam zelfs Barcelona en Real Madrid, al ging het toen over meerdere spelers.

    Plaats een reactie

    focuske +299
    zaterdag 8 december 2018 om 07:39
    Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is een transferverbod.
    Vind ik leuk
    Heppen1J +164
    zaterdag 8 december 2018 om 07:50
    niet meer dan normaal als destijs
    het geld niet van de mijnen hadden gekreen speelde ze in de amateurs reeks de dikke nekken
    Vind ik leuk
    Knightofh +604
    zaterdag 8 december 2018 om 08:12
    Lol je reactie is al even vreemd als je naampje.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2079
    zaterdag 8 december 2018 om 08:15
    Die éne tribune die toen is voorgefinancierd is al heel lang geleden netjes terugbetaald. zonder de mijnen hadden ze gewoon naar de bank kunnen gaan. Was hetzelfde geweest. Een dikke nek.
    Vind ik leuk
    Siculiana +129
    zaterdag 8 december 2018 om 08:21
    Dikke nekken? Gij hebt frustraties kerel :-)))). Als we zo gaan beginnen zijn alle aanpassingen aan stadions voor Euro 2000 ook voorgefinancierd...Maar uiteindelijk hoop ik dat vergunningen gaan goedgekeurd worden en er een heel pak mooie stadions bijkomen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 08:42
    Oei en racing hater.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 09:17
    Wat ben jij een verzuurde mens. Je weet trouwens niet waarover je het hebt.
    Vind ik leuk
    freejazz +1379
    zaterdag 8 december 2018 om 09:45
    Eerstens hebben ze het geld niet zomaar 'gekregen', het betrof hier een renteloze lening en enkel bestemd voor de toenmalige hoofdtribune.
    Ten tweede, de terugbetaling is reeds lang volledig voltooid.
    Ten derde, ik kan het weten want ik was er destijds in zekere professionele mate bij betrokken.
    Ten vierde, ik vind het nog steeds jammer dat 'volwassen' mensen die nergens van weten en uit andere regio's komen zomaar die (jaloerse) indianenverhalen klakkeloos blijven overnemen als hersenloze papegaaien. Jij weet totaal niet hoe het in mekaar zat, maar toch kom je de boel hier opnaaien met ongefundeerde onzin en leugens.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 09:47]
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 09:50
    😂😂😂😂ben ik blij een DIKKE nek te zijn😍
    Vind ik leuk
    L3690 +24
    zaterdag 8 december 2018 om 11:10
    Beste Heppen....
    Eerst het dossier van destijds kennen en dan praten. Anders loopt je het gevaar van te "kakelen" zoals je dat nu is overkomen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 07:57
    Worden de Limburgers een te grote bedreiging voor onze zogenaamde topclubs dat men ze op die manier moeten boycotten ?
    Vind ik leuk
    Lunam +1638
    zaterdag 8 december 2018 om 08:21
    Denk niet dat "ze" één van onze topclubs is, maar weeral eerder op sensatie beluste journalisten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 08:24
    Idd, zou niet verschieten dat de brugse vriendjes Vejkovic, Verhaeghe en Leko zijn gaan klikken in ruil voor hun vrijheid
    Vind ik leuk
    Stefken +218
    zaterdag 8 december 2018 om 08:50
    Wat een gelul man , als er inderdaad iets niet klopt dan moet er gestraft worden , daarom geen transferverbod maar een boete kan ook al volstaan , en als er iemand geklikt heeft dan misschien Peter Maes jullie ex trainer
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 08:51]
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 08:55
    Zou kunnen, op vraag van Verhaeghe. En als beloning mag Maes Leko komen vervangen naar winterstop
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 09:40
    Hè HALLOOOO.
    Maes die Leko komt vervangen op Club ???? Je mag zwanzen maar niet te ver gaan hè !!! Dit wil ik niet meemaken !!
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 09:47
    Leko doet het seizoen niet uit. Dat voelt ge aankomen en aangezien Maes al enkele keren overwogen werd en nu vrij is, is de kans reeël dat hij naar Brugge gaat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 09:03
    Thor, er is juist niks terug betaald want ze kregen alles. En als ze niks misdaan hebben, moeten ze niet bang zijn. In elk geval zal het puur uit lompigheid zijn, slimme dimi kan dat zelfs niet bedenken.
    Vind ik leuk
    BW +30
    zaterdag 8 december 2018 om 09:14
    Toch een verschil, 2,5 miljoen euro voor een tribune te zetten of 6,25 miljoen euro voor het stadion aan te passen voor euro 2000. Of erger nog 12,5 miljoen euro per jaar minder RSZ betalen... De pot verwijt de ketel. Trots op de beste club van het land in 2018.
    Vind ik leuk
    Siculiana +129
    zaterdag 8 december 2018 om 09:36
    Ale nu, straffen waarom? Wij als supporter hebben toch niks verkeerd gedaan ;-) :-).

    Ok, was er een fout mag er een straf volgen maar dan wel voor iedereen en voor elk geval.
    Vind ik leuk
    freejazz +1379
    zaterdag 8 december 2018 om 10:35
    "Thor, er is juist niks terug betaald want ze kregen alles" Helemaal fout makker. Lees mijn reactie een beetje hogerop maar eens.



    Vind ik leuk
    THOR4ever +2079
    zaterdag 8 december 2018 om 13:35
    Uw reactie getuigt van een totaal gebrek aan dossierkennis.
    Vind ik leuk
    freejazz +1379
    zaterdag 8 december 2018 om 14:42
    Valt het je niet op dat de 'buitenstaanders' precies alles menen te weten over dit onderwerp ?
    Vind ik leuk
    DOMI +213
    zaterdag 8 december 2018 om 09:16
    Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten! Reglementen worden al genoeg omzeild door allerlei creatieve trucjes, maar de Genkse transfersoep zal wel niet zo heet gedronken worden als ze wordt opgediend!
    Vind ik leuk
    Siculiana +129
    zaterdag 8 december 2018 om 11:26
    Domi, met alle goede wil. Maar echt met aaaalllle goede wil snap ik niet dat een supporter van WB hier zoiets komt verkondigen op dit moment...Uw eerste zin alleen al.....

    Voor alle andere WB supporters hier, een gemeend succes toegewenst.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    DOMI +213
    zaterdag 8 december 2018 om 22:45
    Het is niet omdat je supporter bent voor een ploeg dat gerechtigheid niet mag/moet geschieden voor jouw ploeg. Integendeel, ik hoop dat overal het gerecht zijn werk kan doen en niet wordt tegengewerkt door allerlei trucjes en creatieve procedureadvocaten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 12:15
    Laatst werd er hier schande geschreven over RSCA in verband met jeugdtransfers, die wél 16 jaar en ouder waren ! Nu een 14 jarige is géén kinderhandel, want ik lees hier niets van de Genk supp. ( toen wel) !
    Vind ik leuk
    freejazz +1379
    zaterdag 8 december 2018 om 14:44
    Gezien uw reactie, ben jij nog geen 7 jaar oud.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 17:12
    Gezien uw reacties, ben jij een allesweter en ouder dan 80 !
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 16:07