Vanhaezebrouck over de staat van de grasmat: ''Onze oefenvelden zijn beter''

    Vanhaezebrouck over de staat van de grasmat: ''Onze oefenvelden zijn beter''

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 15:40vr 07-12-2018 om 15:40

    Anderlecht neemt het zondag in eigen huis op tegen Charleroi. De slechte grasmat in het Constant Vanden Stockstadion blijft ook richting dit duel een thema. Dat bleek vrijdag tijdens de persbabbel van Hein Vanhaezebrouck.

    Het bestuur van paars-wit zou hebben beslist om een nieuwe grasmat te leggen, maar dat zou pas na de jaarwisseling gebeuren. Hein Vanhaezebrouck kon dat nieuws echter niet bevestigen. ''Ik heb het nieuws over het veld gelezen in de krant, maar voor de rest weet ik er niks over. Ik weet niet of er hier iets gaat gebeuren en wanneer'', deelde hij de aanwezige media mee.

    Het is voor Vanhaezebrouck wel een feit dat de trainingsvelden in betere staat zijn. ''Onze oefenvelden liggen momenteel nog altijd heel goed. Het is een plezier voor de jongens om in december nog op zulke goede oefenvelden te kunnen trainen. Aan de andere kant is het ook niet meer vergelijkbaar met ons eerste veld. We spelen op de oefenvelden eigenlijk op een veel beter veld'', aldus Vanhaezebrouck.

    De oefenmeester hoopt dat er voor zondag nog iets aan de grasmat kan worden gedaan. ''Ik hoop dat ze het gaan rollen, zodat het minstens vlak is. Dat zou toch al iets zijn. Perfect zal het niet meer liggen, zoals we weten. Het is winter dus in positieve zin gaat er weinig meer veranderen. Dat is duidelijk'', moest Vanhaezebrouck helaas concluderen.

    Lees ook: Vanhaezebrouck bengelt tussen positivisme en pessimisme: "Hij is er, maar afwachten"

    Plaats een reactie

    Lunam +1638
    vrijdag 7 december 2018 om 15:59
    Hein, begrijp het voetbal dat jij wilt brengen, dat het niet ideaal is maar is altijd voor beide ploegen dezelfde grasmat. Je hebt wel een punt dat dit eigenlijk niet zou mogen kunnen, is elk jaar opnieuw hetzelfde liedje. Waarom tijdens de zomer niet eens grondig aanpakken. Als je zoveel geld kan uitgeven aan derderangstransfers dan moet je zeker wat geld kunnen uitgeven aan het materialistische.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1975
    vrijdag 7 december 2018 om 15:59
    wat zei hij weer over den tapis op Stayen 😉...das tenminste gene akker
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3364
    vrijdag 7 december 2018 om 16:09
    Ne kunstakker...😎
    Vind ik leuk
    Toca +40240
    vrijdag 7 december 2018 om 17:53
    Maar ook rotversleten leek mij. Nu het veld van Anderlecht is een drama. Gebeurt ook alleen in België heb ik de indruk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:43
    Ik herinner me de problemen bij Club nog. 2x een nieuwe grasmat op 1,5 jaar tijd. Was het een bacterie ofzo, geen idee... de eerste was wel een stuk goedkoper dan de 2de (Heb ik gehoord)
    Uiteindelijk een nieuwe greenkeeper uit Engeland gehaald. En de mat ligt er echt goed bij nu.
    Dus idd, toch raar die velden hier...

    Vind ik leuk
    Kingambo +1975
    vrijdag 7 december 2018 om 18:44
    Brugge kennende zullen het wel parasieten geweest zijn 😉😉😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:46
    Nee die hebben het te goed in de tribune van Standard.
    Vind ik leuk
    Toca +40240
    vrijdag 7 december 2018 om 19:16
    Ja nu is het ook iets met de wortels of zoiets. Die nieuwe grasmat is sowieso maar voor een half jaar. Dat moet alles deftig vernieuwd worden.
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1355
    vrijdag 7 december 2018 om 16:24
    Ja, hij heeft groot gelijk: Anderlecht start zondag met wat achterstand.
    Charleroi kampt niet met zoveel gekwetsten, moet niet zoveel jeugd inpassen, kunnen veel beter op een slecht veld spelen en ... hebben wel een coach die een verdedigende organisatie op poten kan zetten.
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    vrijdag 7 december 2018 om 16:26
    De enige oplossing: speel die match dan op de oefenvelden hé Hein ! man, man, man wat een miserie weeral ...
    Vind ik leuk
    freeman +11987
    vrijdag 7 december 2018 om 17:35
    Uitstekend idee ! En wat noodtribunes plaatsen . Zal plaats genoeg zijn dan voor hun supporters !
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    vrijdag 7 december 2018 om 17:38
    ik breng zel wel een klapstoeleke mee als het moet :D
    Vind ik leuk
    freeman +11987
    vrijdag 7 december 2018 om 17:49
    Roeien met de riemen die men heeft ! :-)
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    vrijdag 7 december 2018 om 17:53
    yep, 't is crisis voor iedereen zeggen de vakbonden, dus moeten we wel hé :D
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws