Vormer zit verveeld met statistieken: Ik word er mee geconfronteerd op straat

    Vormer zit verveeld met statistieken: "Ik word er mee geconfronteerd op straat"

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 10:33vr 07-12-2018 om 10:33

    Ruud Vormer kende vorig seizoen een boerenjaar. Met dertien doelpunten en achttien assists beleefde hij zijn beste seizoen ooit. Nu staat de teller op één doelpunt en drie assists. Daar heeft hij het toch moeilijk mee.

    "Iedereen verwacht van mij assists en goals. Maar dat kan niet elk jaar. Daarmee zal ik moeten leven. Voor mij is dat persoonlijk ook moeilijk, want ik word er iedere dag mee geconfronteerd op straat", zegt de Nederlander in Het Nieuwsblad.

    Toch geeft hij de moed niet op. "Dat balletje valt gewoon even niet lekker. Maar dat kan zo omgedraaid worden. Vorig jaar was alles wat ik aanraakte goud. Kijk naar Hans Vanaken nu. Ze zeggen dat alle Gouden Schoenen het jaar daarna iets minder zijn omdat de lat steeds hoger wordt gelegd. Mensen verwachten nu weer zo'n seizoen van mij. Maar geloof me: het zal niet weer zijn zoals vorig jaar", klinkt het.

    Slechte Vormer?
    Vormer weet dat het beter moet, maar nuanceert toch enigszins. "Die statistieken zijn een werkpunt, maar we moeten nu niet doen alsof ik ­superslecht ben. Dat lees ik nu overal. Maar dat valt ook wel heel goed mee. Als ik mijn loopstatistieken bekijk, zijn die beter dan vorig seizoen. Ik loop meer en vaker aan hoge intensiteit dan vorig jaar."

    "Alleen valt dat balletje net niet goed. Ik stoor me daar ook aan. Maar ik heb geen andere keuze dan gas te blijven geven op training en tijdens de wedstrijden. Die goals en assists komen wel terug", besluit hij.

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 10:54
    cijfers bepalen veel, maar niet alles.
    Vind ik leuk
    freeman +11982
    vrijdag 7 december 2018 om 11:27
    Blijft toch steeds de voortrekker van het hele team . Goals & assists zijn best heel leuk , maar inzet en nooit opgeven is even belangrijk !
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    vrijdag 7 december 2018 om 18:21
    Ja,wat ben je met een spits die zich elke keer geeft maar nooit een doelpunt maakt?Als jij dat belangrijk vindt,succes met uw lopers dan,maar ikzelf heb toch liever spelers die meer beslissend zijn.
    Vind ik leuk
    freeman +11982
    vrijdag 7 december 2018 om 19:35
    Sorry , omschrijf nu Vormer ook niet meteen als een spits !!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:54
    Het bewijs dat gouden schoen nooit naar de beste speler gaat.
    Vind ik leuk
    freeman +11982
    vrijdag 7 december 2018 om 11:57
    idd Genk krijgt die niet zo vaak ! :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:00
    Omdat Genk spelers die niet nodig hebben om verkocht te raken. De topclubs staan er zo voor in de rij. Met gouden schoenen gaan ze leuren bij middenmoters en degradatieploegen. Met Genkies gaan ze naar top 5 clubs in Eng, Duitsl en Spanje.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2276
    vrijdag 7 december 2018 om 12:31
    Ze kregen geen tijd om het te worden ze waren al weggekocht voor een zacht prijsje naar de normen van nu ,de geluksfee komt niet alle jaren langs in genk, ze zijn nu zo blij dat ze eens een jaar niet moeten knokken om bij de top zes tegeraken geniet er nog van zolang het nog duurd en loop niet te hard naast uw schoenen ,het zou nog wel eens pijnlijk kunnen zijn als de prijzen verdeeld worden
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:36
    Die geluksfee heet die soms Vertenten, Vejkovic,...?
    Want in Brugge passeert die de laatste jaren vaker.
    Zeker sinds de opperfee Verhaeghe is neergedaald.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2276
    vrijdag 7 december 2018 om 17:38
    Een normale mens begrijpt een tekst maar kunnen dat van u niet verwachten ,ik wist niet dat die namen die ge vernoemd voetballers waren daar gaat nochthans mijn art over lees nog maar wat story en dagallemaal blaadjes is meer uw niveau
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4868
    vrijdag 7 december 2018 om 13:03
    Ooit al gehoord van het woord consistent?
    Vind ik leuk
    hoekschop +3146
    vrijdag 7 december 2018 om 14:18
    Doe ik ook altijd. Mensen op straat lastig vallen met statistieken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws