Vrouwenwedstrijd tussen Anderlecht en Standard moet herspeeld worden na rellen

    Vrouwenwedstrijd tussen Anderlecht en Standard moet herspeeld worden na rellen

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 17:12do 06-12-2018 om 17:12

    De stopgezette vrouwenmatch tussen RSC Anderlecht en Standard Luik moet opnieuw gespeeld worden. Dat oordeelde het Sportcomité van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) volgens Sporza.

    De topper tussen beide ploegen ontspoorde in de tweede helft bij een 0-1 stand voor Anderlecht. Een supporter van de thuisploeg zou een fan van Anderlecht hebben aangevallen, waarna rellen ontstonden in het stadion van Standard. De speelsters vluchten naar binnen en de scheidsrechter floot de wedstrijd af.

    Standard dreigde de wedstrijd met 0-5 te verliezen, maar het Sportcomité van de KBVB oordeelde dat beide clubs schuld hebben en dat een nieuwe wedstrijd het eerlijkste is. Beide ploegen krijgen ook een boete van 1.500 euro. Een nieuwe datum voor de wedstrijd is er nog niet.

    Plaats een reactie

    camargue +3396
    donderdag 6 december 2018 om 17:18
    enkel de wedstrijd herspelen of moeten die marginalen ook de rellen nog een keertje overdoen?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:24
    Die rellen kunnen natuurlijk niet. Maar als je ziet hoe agressief spelers zijn, hoofd tegen hoofd staan, elkaar tackelen om gewoon maar mee te hebben, hoe agressief sommige trainers staan te roepen, te schelden, ..... dan moet je daarna niet raar opkijken dat 'supporters' het gedrag van hun 'helden' kopiëren.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10854
    donderdag 6 december 2018 om 19:00
    Deze supporters waren wel niet heet geblakerd geworden van de wedstrijd! Het was een bewust treffen omdat veiligheidsvoorschriften bij vrouwenwedstrijden een pak minder zijn! Hooliganisme met voorbedachte rade!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:31
    Uiteraard heeft het niet met deze ene wedstrijd te maken. Ik bedoel voetbal in het algemeen. Dat zie je zo niet bij bv Tennis of Golf of Formule 1 of basket.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:37
    Zoals altijd komt Standard maffia er weeral het beste vanaf.
    Match was bijna gedaan met voorsprong voor Anderlecht , en de rellen waren zoals altijd in Luik net zoals met de mannen ploeg van Standard die ondanks al de incidenten telkens tegen Anderlecht toch nog nooit gestraft is geweest.
    Weeral schandalige beslissing van de maffia bond.
    Vind ik leuk
    Smuuw +873
    donderdag 6 december 2018 om 18:11
    Wat een klucht.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16267
    donderdag 6 december 2018 om 18:13
    Wie verwacht dat er bij een vrouwenmatch een politiemacht nodig is? Wat een maatschappij zeg..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws