'AS Roma kwam afgelopen weekend basispion van Genk scouten'

    'AS Roma kwam afgelopen weekend basispion van Genk scouten'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 12:15do 06-12-2018 om 12:15

    Racing Genk wil zijn kern samenhouden in de winter, maar heel wat buitenlandse ploegen hebben het wel op hun spelers gemunt. Ook AS Roma is daarbij.

    Corriere Dello Sport weet namelijk dat AS Roma een scout heeft gestuurd om Sander Berge te bekijken. Die is de wedstrijd tegen Anderlecht gaan bekijken, waarin Berge toevallig ook tekende voor de beslissende assist. 

    Racing Genk schat Berge hoog in en wil minstens vijftien miljoen euro vangen voor hem. De Noorse middenvelder werd al gelinkt aan een resem clubs. Ajax, Sevilla, Arsenal, Tottenham en AS Monaco werden al genoemd. Net als bij Ruslan Malinovskyi lijkt het moeilijk voor Racing Genk om hem komende zomer nog aan boord te houden.

    Roma zat overigens ook op de tribune voor de wedstrijd Club Brugge - Standard. Dat zou voor twee spelers van de bezoekers zijn: Gojko Cimirot en Razvan Marin.

    Plaats een reactie

    agdh +1639
    donderdag 6 december 2018 om 12:32
    Voor een speler met die kwaliteiten, maturiteit en ervaring op zo’n jonge leeftijd zou ik toch een pak hoger mikken dan 15 miljoen
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:29
    Berge en Trossard gaan niet weg onder 25 miljoen per speler. Voor Malinovksy denk ik ergens ts 10-15 miljoen.
    Vind ik leuk
    K1908 +1288
    donderdag 6 december 2018 om 13:46
    Eerst zien, dan geloven.
    We dachten dat op een bepaald moment ook van Dendoncker, tot het mis liep.

    Voor Trossard zal je hoogst waarschijnlijk gelijk hebben, voor Berge ben ik njog zo zeker niet (hoe wel het een uitstekende voetballer is, begrijp me niet verkeerd)...
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2085
    donderdag 6 december 2018 om 15:37
    Berge wordt internationaal enorm gehypt. Staat op alle Europese toptalenten lijstjes; Trossard nog niet, al heeft hij meer waarde voor Genk momenteel dan Berge... Goede marketing helpt wel om de vraagprijs op te drijven.
    Vind ik leuk
    K1908 +1288
    donderdag 6 december 2018 om 15:48
    Tuurlijk, was voor Tielemans niet anders, voor Dendoncker idem. Daar wouden ze boven de 30mio gaan op een bepaald moment. Wat was het uiteindelijk, 10?

    In de huidige situatie qua transfersommen kan het zeker en zou het ook niet om omver te vallen zijn. We weten het alleen pas als het zover is...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4942
    donderdag 6 december 2018 om 13:46
    als gij gaat bepalen voor welk bedrag ze weg gaan :P
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16267
    donderdag 6 december 2018 om 13:52
    Als je ziet hoeveel interesse er is, mag Genk de prijs gerust nog wat opdrijven.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:50
    Gezien het verleden denk ik niet dat we Genk moeten leren van goed te onderhandelen.
    Vind ik leuk
    K1908 +1288
    donderdag 6 december 2018 om 15:50
    7.2 mio voor De Bruyne, net geen 9mio voor Courtois. Echt goed onderhandelen was dat toch ook niet echt...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:06
    Maar toen lagen de transfers voor wereldspelers ook nog een stuk lager. Op dat moment waren dat juiste bedragen
    Vind ik leuk
    K1908 +1288
    donderdag 6 december 2018 om 16:56
    Maak ervan wat je wil:
    Lukaku (een jaar eerder) 13.5 mio
    een jaar later Mbokani 10 mio

    Mbokani was veel ouder en dus had die eigenlijk minder waard moeten zijn gezien het naderen van de 30 jaar.
    Lukaku meer dan 6 miljoen meer dan de Bruyne een jaar voordien, terwijl de prijzen toch jaarlijks stijgen?

    Enfin, ik wil niet zeggen dat het een slecht transferbeleid was, verre van! Maar je moet er ook geen toponderhandelaars van maken....

    In Ajax en PSV gingen ze trouwens voor nog VEEL meer over de toonbank...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:33
    Tis gewoon een kwestie van zoveel durven vragen. Want zijn PSV of Ajax spelers zoveel beter dan onze toppers?
    Het voordeel van Genk is dat ze tegenwoordig een goede reputatie hebben wat betreft jonge spelers en dat clubs nu wat meer durven betalen voor onze spelers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws