Club Brugge zag toptalent verdwijnen: Geen cadeau voor die jongen

Club Brugge zag toptalent verdwijnen: "Geen cadeau voor die jongen"

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 11:00do 06-12-2018 om 11:00

Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 11:09do 06-12-2018 om 11:09

Club Brugge heeft dit seizoen al verschillende jeugdspelers kansen gegeven. Met Noah Fadiga en Cyril Ngonge kwamen er daar de laatste weken nog twee bij. Daouda Peeters kan de stap echter niet zetten.

Peeters werd aangekondigd als een nieuwe Timmy Simons binnen de jeugdopleiding. Volgens jeugdcoördinator Pascal De Maesschalck heeft die bijnaam hem echter meer kwaad dan goed gedaan.

"Een talent heeft het vermogen om dingen op te pikken, blijft werken en verandert daardoor zijn gedrag niet. We hebben hier een jongen gehad van wie op een bepaald moment werd gezegd 'de nieuwe Timmy Simons'. Voor die jongen was dat geen cadeau, eerder een zware steen. Schieten we er iets mee op als we iemand een groot talent noemen?", vraagt hij zich af.

De negentienjarige Peeters is ondertussen overigens al vertrokken naar het Italiaanse Sampdoria, waar hij overigens ook nog nooit de wedstrijdselectie haalde.

Plaats een reactie

JanB +6663
donderdag 6 december 2018 om 11:19
Nóg maar eens het zoveelste bewijs dat men die jonge gasten de kop zot maakt
Speel eerste een paar jaar in de pintjesliga én bevestig je sportieve status
Indien zo, dan volgt de rest zonder enige twijfel
De meesten willen al lopen alvorens ze nog maar goed en wel aan het stappen zijn
Zielige wereld waarin makelaars én ouders een nefaste houding aannemen
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:28
Dat was "bossie" z'n uitspraak over Daouda.
Je kan enkel hopen dat die jongen alsnog die stap zet.
Vind ik leuk
pie_111 +297
donderdag 6 december 2018 om 12:56
Siebe schrijvers was ook beter dan hazard en dergelijke volgens Bossie in de jeugd... niet iedereen kan de stap zetten of doet er langer over of haalt het maar voor de helft...
Vind ik leuk
RSCA 35 +413
donderdag 6 december 2018 om 11:43
Dadouda Peeters had nogtans als de tracktortest doorstaan
Vind ik leuk
Zelfkweek +1304
donderdag 6 december 2018 om 12:08
Op jullie pattatenveld ? 😂
Vind ik leuk
freeman +13456
donderdag 6 december 2018 om 12:45
Geen enkele tractor raakt ooit hun veld over !
Vind ik leuk
blondel +3290
donderdag 6 december 2018 om 13:29
Op jullie veld is er precies ook een tractor gepasseerd.En btw zou je niet beter eerst wat nederlandse spelling leren voor je hier een reactie plaatst.
Vind ik leuk
azerty +1438
donderdag 6 december 2018 om 13:26
Als ze met euro's gooien is het maar normaal dat die jonge spelers zwichten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws