Doku liet topaanbod schieten: 'Hij verdient nu minder dan de helft'

    Doku liet topaanbod schieten: 'Hij verdient nu minder dan de helft'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 10:30do 06-12-2018 om 10:30

    Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 10:33do 06-12-2018 om 10:33

    Bij Anderlecht zijn het dit seizoen voornamelijk de jongeren die voor sfeer zorgen in het stadion. Onder meer Jeremy Doku liet in twee invalbeurten al zien wat hij waard is. Nochtans heeft Liverpool alles op alles gezet om hem binnen te halen. 

    Meer nog: volgens Sport/Voetbalmagazine had het vorige bestuur van Anderlecht al aanvaard dat hij zou gaan. Marc Coucke kon het tij nog keren. 'Net toen iedereen dacht dat Doku’s vertrek naar Liverpool rond was, begonnen zijn trainers en directeur van Neerpede Jean Kindermans op hem in te praten en hem te overtuigen hoe nefast zo’n vroegtijdig vertrek kon zijn, verwijzend naar het parcours van Charly Musonda Jr. Dat werkte.'

    Nochtans bood Anderlecht financieel lang niet zoveel als Liverpool. 'Doku kreeg bij de ondertekening van zijn eerste profcontract op zijn zestiende naast sportieve garanties ook een mooi loon, al verdient hij nog altijd minder dan de helft van wat hij in Liverpool zou hebben opgestreken. Vandaag is iedereen, club én entourage van de speler, tevreden met de bereikte oplossing en het feit dat de overgang naar het buitenland op zijn minst met enkele jaren vertraagd is.'

    Plaats een reactie

    HalloDaar +67
    donderdag 6 december 2018 om 10:59
    Als zijn talent blijkt, zal hij binnen enkele jaren het grote geld nog wel opstrijken.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3816
    donderdag 6 december 2018 om 11:02
    Wil Liverpool Doku? Dat is het eerste wat ik hiervan hoor.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    donderdag 6 december 2018 om 11:52
    Sarcasme mag ik hopen? xD
    Vind ik leuk
    RSCA 35 +230
    donderdag 6 december 2018 om 11:41
    je moeten bewijzen bij het huidige RSCA tov het huidige Liverpool is dag en nacht verschil.
    Met het gepruts van het huidige en vorige bestuur zal het nog een tijdje duren
    Coucke denkt dat met de namen Verschuren en Zetterberg het wel opgelost zal worden
    Wel de supporter 2.0 van vandaag zijn geen ezels

    Vind ik leuk
    camargue +3393
    donderdag 6 december 2018 om 12:09
    minder dan de helft ... die gast is juist uit de pampers ... serieus blijven hé!

    Als die naar Liverpool had gegaan tijdens de deal met Markovic hadden we daar waarschijnlijk nooit nog iets van gehoord. Voorbeelden genoeg!
    Vind ik leuk
    Vlad +2690
    donderdag 6 december 2018 om 12:26
    Die topploegen kopen elke jeugdspeler in Europa waar ze enig potentieel in vermoeden op om aan hun kudde toe te voegen, in het beste geval groeit 1 op de 100 van die jeugdspelers daar door, de andere 99 worden bij het vuilnis gezet en hebben daarna nog moeite om een carrière uit te bouwen. Verstandig van die gast om in Belgie te blijven om zich verder te ontwikkelen, hopelijk komt hij er wel.
    Vind ik leuk
    polle1 +280
    donderdag 6 december 2018 om 12:51
    geef hem dan maar regelmatig speelminuten
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws